שוק מחנה יהודה, השבוע (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)
שוק מחנה יהודה, השבוע (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

שוק מחנה יהודה – הבחירות לוועד הסוחרים יוצאות לדרך בצל משבר הקורונה

בעוד פחות מחודש יתקיימו הבחירות לוועד הסוחרים לשוק מחנה יהודה, שייערכו בצל המשבר הכלכלי הקשה - מי תהיה הנבחרת שתחזיר את מתחם הקניות הירושלמי לימיו המשגשגים של לפני הקורונה?

פורסם בתאריך: 22.8.20 19:27

הבחירות להנהלת ועד הסוחרים של סוחרי שוק מחנה יהודה יוצאות לדרך: בעוד פחות מחודש, ב-8.9.20, צפויים סוחרי השוק לקבוע מי יהיה יושב/ת הראש של ועד הסוחרים. האם טלי פרידמן תמשיך לשמש בתפקיד, כפי שעשתה זאת בשנה האחרונה – או שמישהו או מישהי אחר יחליף אותה?

עד כה ניגשו למועמדות לתפקיד יו"ר ועד הסוחרים – טלי פרידמן; חי אהרון, מבעלי "דוד חי משקאות" ו"בוטיק היין" בשוק; ויהודה אוחיון, מבעלי עסק לחמוצים ולביצים בשוק.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


טלי פרידמן (צילום: אנטולי מיכאלו)

יו"ר ועד הסוחרים, טלי פרידמן (צילום: אנטולי מיכאלו)


חי אהרון (צילום שלומי כהן)

חי אהרון (צילום שלומי כהן)


יהודה אוחיון (צילום: פרטי)

יהודה אוחיון (צילום: פרטי)


לוועד סוחרי השוק יתמודדו 24 סוחרים, וסוחרות כאשר שמונה מתוכם ייבחרו על ידי 600 בעלי ובעלות זכות בחירה.

הבחירות הפעם צפויות להתקיים תחת משבר הקורונה, והמכה הכלכלית הקשה שספג ועדיין סופג השוק הכי גדול בארץ. כזכור, לאחר סגר הקורונה, בעת שמתחמי קניות רבים ברחבי הארץ הורשו לחזור לפעילות, כולל מתחם איקאה, שוק מחנה יהודה עדיין נותר סגור בהחלטת הממשלה שבראשות בנימין נתניהו. השוק חזר לפעילות באופן הדרגתי רק ב-7.5, כחודשיים מאז שפרץ משבר הקורונה. מאז נסגר במתחם הקניות לא מעט עסקים, שפשוט לא שרדו את הטלטלה הכלכלית. אך טבעי כי בחירה של ההנהגה הבאה, שתייצג את הסוחרים מול העירייה והרשויות, תופסת את סדר יומם של רוב הסוחרים.

אורי עמדי, יזם קהילתי, יועץ לסוחרי השוק ולעירייה, שמשמש כמזכיר ועדת הבחירות ושותף בניהול הליך הבחירות יחד עם עובדי האגף לקידום עסקים, מסביר על התהליך: "ישנם כ-500 בעלי זכות בחירה בשוק מחנה יהודה. הזכות ניתנת לבעלי הנכסים שבגבולות השוק, בצפון ביפו מאליהו מני עד השוקניון, באגריפס מרחוב השומרון עד רחוב כי"ח. בעל הנכס יכול להעביר את זכות ההצבעה למפעיל אם הוא עובד לפחות שלוש שנים, אם המפעיל עובד 5 שנים בעל הנכס רשאי לתת לו גם את הזכות להיבחר".


מדרחוב אגריפס, שוק מחנה יהודה, אתמול (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

מדרחוב אגריפס, שוק מחנה יהודה בלילה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


"הניהול של הבחירות הוא תחת ועדה בראשותה של השופטת שולמית דותן (לשעבר נשיאת בית משפט השלום בירושלים, ש"ה)", ממשיך עמדי ומסביר. "יש כארבעה נציגי ציבור בוועדה כדי שהבחירות יהיו נקיות מכל שיקול עירוני ופוליטי אחר. ההצבעה מתבצעת בשני פתקים – אחד ליו"ר והפתק השני להנהגת השוק, שתכלול כשמונה חברים ויחד עם היו"ר, בסך הכל תשעה".

לדבריו של עמדי, עד היום כ-24 חברים הגישו מועמדות לחברות בוועדה בקדנציה הקרובה, ושלושה הגישו מועמדות לתפקיד יושב ראש הוועדה.

יש עניין בבחירות בקרב הסוחרים?
"יש עניין רב, אני בוחן את זה לפי המועמדים, יש עכשיו כ-24 מועמדים לחברות וועד. זה אומר שיש אמון רב בתהליך הבחירות וצמא אמיתי להנהגה ראויה לשוק, ושזה לא אדם אחד אלא נבחרת של סוחרים".

"אנחנו עוברים ומסבירים את משמעות של התהליך. זה מאוד פתוח לכולם. אנחנו עוברים מחנות לחנות מסבירים את החשיבות של העניין, שתהיה הנהגה ראויה שהציבור והשוק נותן לה את הכוח ולא מקורות הכוח מגיעים ממקומות אחרים וזה ההליך שקורה כעת".

האם קיים חשש שביום שאחרי שיבחר היו"ר העירייה עלולה שלא להכיר בו ובהנהגת הסוחרים?
"לא יכול להיות. קודם כל לעירייה יש כשלושה נציגי בחירות בוועדת הבחירות, והיא עוקבת אחרי כל התהליך. את הליך הבחירות ויום הבחירות – העירייה משלמת ומתקצבת את זה, ולכן אני חושב שהעירייה מכירה בהליך הזה בצורה מאוד ברורה למרות שבוועדת בחירות אין לה רוב".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר