ההפגנה בבלפור בשבוע שעבר, תומכי נתניהו בירושלים בשבוע שעבר (צילומים: תומר אפלבאום, שלומי הלר)
מפגיני בבלפור, תומכי נתניהו (צילומים: תומר אפלבאום, שלומי הלר)

מתיחות השיא במשטרה סביב המחאות: מפגיני בלפור מול תומכי נתניהו

משטרת ירושלים מתגברת את הכוחות לקראת שתי ההפגנות הצפויות להיערך הערב בכיכר פריז - מפגיני בלפור מול תומכי נתניהו; רחובות ייחסמו לתנועה; מאהל המחאה נגד נתניהו פונה בכוח - צפו

פורסם בתאריך: 20.8.20 13:25

עדכון אחרון: 20.8.20 19:06

הערב, חמישי, מתקיימות שתי הפגנות בכיכר פריז – מפגיני בלפור שמוחים נגד הטיפול של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הקורונה, נגד המשבר הכלכלי הקשה ונגד השחיתות השלטונית, ומהצד השני – תומכי נתניהו. משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים לשמש כחיץ בין שני מתחמי ההפגנות.

לקראת ההיערכות הערב, במשטרת ירושלים החליטו לפנות את מאהל המחאה בבלפור – במהלך הפינוי נרשמו עימותים בין הצדדים. הפעילים אזקו את עצמם למאהל, המשטרה פינתה אותם בכוח.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "לאור סירובם של המפגינים לעבור למתחם שהוקצה להם לאחר ניסיונות ממושכים של הידברות, פינו שוטרים את כלל המפגינים אל המתחם המיועד. חלק מהם התנגדו וחלקם אף אזקו את עצמם במקום והשוטרים נאלצו לפתוח האיזוק תוך שהתנגדו, אך כלל המוחים הועברו למתחם".

במשטרה מדגישים כי "במסגרת הערכות למחאות באזור בית ראש הממשלה, התבקשו מפגינים שהיו במתחם המיועד למחאה שצפויה להתקיים בשעות הערב לעבור למתחם שהוקצה להם. לאחר פניות והידברות שהחלה לפני מספר ימים ובמהלך היום נאלצו שוטרים להעביר את המוחים מהמתחם למקום שהוקצה להם. במהלך הפינוי חלק המפגינים התנגדו ואף אזקו את עצמם למקום. במהלך הפינוי שוטרים פנו לאחד מיושבי המאהל שהיה באוהל וביקשו ממנו להתפנות משסרב החלו השוטרים לפנותו לכיוון המתחם שהוקצה להם, במהלך ההובלה אמר האדם שהוא חבר כנסת , בו ברגע עצרו השוטרים וביקשו שיזדהה כי הוא לא מוכר להם וזאת מספר פעמים לאור סרבו להזדהות המשיכו השוטרים ללותו למתחם וגם שם ביקשו השוטרים כי יזדהה אך הוא סרב. בהמשך הוא שוחח עם מפקד המרחב שזיהה אותו כח"כ הוא התנצל והכניסו חזרה למתחם. יש לציין כי גם חבר כנסת מוטלת החובה להזדהות כאשר הוא מתבקש, דבר שהיה מונע את המקרה. במקום היו עוד חברי כנסת שהסתובבו במקום ללא כל הפרעה. תפקידה של משטרת ישראל לאפשר את קיום המחאות תוך שמירת החוק וכך תמשיך".

בתנועת 'קריים מיניסטר' מוסרים ל"כל העיר" כי "לא ניכנע לתכתיבים של משטרה פוליטית שמנסה להתעמר פעם נוספת במוחים בשירות הנאשם מבלפור. יושביי המאהל נחושים לעמוד על המשמר ולא יאפשרו למשטרה להפלות בין מפגינים".


פינוי המאהל נגד נתניהו:


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יותר מוקדם הבוקר נערכה במשטרת ירושלים ישיבת היערכות מיוחדת לקראת ההפגנות. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ערוכה לקיומן של המחאות הערב, סמוך למתחם בית ראש הממשלה. כוחות המשטרה ייפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי".

המשטרה מדגישה כי הפגנת התמיכה בנתניהו אושרה על ידם. "לגבי אחת מהמחאות שצפויות להתקיים, הוגשה בקשה על ידי המארגנים, והיא אושרה על ידי משטרת ישראל בהתאם לתנאים שנקבעו".

לקראת המחאה המשטרה תחסום לתנועה את הרחובות בהם יתקיימו המחאות החל מהשעה 15:00 –

  • הרחובות בן מימון, עזה (מטודלה לכיוון כיכר פריז), ארלוזרוב וקרן היסוד.
  • רחוב רמב"ן – התנועה תתאפשר לכיוון מערב (רופין) בלבד.
  • לבאים מרחוב קינג ג'ורג' לכיוון כיכר פריז – לא תתאפשר נסיעה לכיוון קרן היסוד והתנועה תופנה לרחובות אגרון ורמב"ן.
  • הרחובות אגרון וקינג ג'ורג' – צפויים להיחסם בהתאם לכמות המפגינים והצורך בהרחבת מתחם המחאה.

מהמשטרה נמסר כי בשל הצפי לעומסי תנועה, המשטרה קוראת לנהגים לתכנן את נסיעתם, להימנע מהגעה לאזור ברכבים פרטיים ולהשתמש באפליקציית הניווט WAZE.

המשטרה מזהירה כי אחרי השעה 23:00 ייאסר השימוש באמצעי הגברה: "באשר לכל פעילות של הקמת רעש על פי החלטת בג"צ (5078-20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה".

"המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין", כך נמסר מהמשטרה, "משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר