שושקפה (צילום: פרטי)
שושקפה (צילום: פרטי)

הזעם של בעלי העסקים בעקבות הסגר – "מכה רצינית, אני לא יודע איך אצא ממנה"

בית הקפה הוותיק "שושקפה" ברחביה, ניר אפרתי, ששרד את הסגר הראשון, חושש מההשלכות של הסגר הנוכחי ותוקף את הממשלה: "מענקים דו חודשיים - זה לא מספק בכלל, יש לנו בעיות עם הוצאות וחיובים קבועים שממשיכים לרדת"

פורסם בתאריך: 24.9.20 07:48

בית הקפה הוותיק "שושקפה", שברחביה, פתח את שעריו אחרי הסגר הראשון מתוך תקווה שיוכל לשקם את הנזקים הכלכליים, בין השאר בעזרת הלקוחות הקבועים בשכונה. אולם, רוב הלקוחות הם ותיקי השכונה מהגיל השלישי, אוכלוסייה בסיכון, שנמנעת מהגעה למקומות ציבוריים. אותם לקוחות, למרות שאינם פוקדים את המקום, מתקשרים לבעלי בית הקפה ניר אפרתי (48) מעת מעת רק כדי לשאול לשלומו ולעודד את רוחו.

"הלקוחות משתדלים באמת לעזור ולתמוך", מספר ל"כל העיר" אפרתי. "העסק שלי פועל שכונה שיש בה קהל גדול של אוכלוסיה מאוד מאוד מבוגרת, שלצערי הרב לא חזרו לבלות, לצאת החוצה ולשבת אצלי בבית הקפה. זו הסיבה שכשחזרתי לעבוד, עדיין פעלתי על נפח מאוד מאוד נמוך. אני בקשר עם לקוחות שלי שבאים לבית הקפה שלי כבר 11 שנה, והם אומרים לי שהם חוששים להגיע, ובצדק. הם בקבוצת סיכון. אני מבין אותם כמו שאני מבין כל לקוח שכן נכנס לבית הקפה ומבקש לצורך העניין לאכול בכלים חד פעמיים. אני לא יכול לשפוט אף אחד. יש כאלה שחוששים יותר ויש כאלה שנמצאים יותר בקבוצת סיכון, אני משתדל לתת תמיד את המענה ולהתאים את עצמנו לכל הדרישות כמה שאפשר גם בתקופה המסובכת הזאת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ניר אפרתי, בעלי בית הקפה "שושקפה" (צילום: פרטי)

ניר אפרתי, בעלי בית הקפה "שושקפה" (צילום: פרטי)


איך קיבלת את ההודעה על הסגר שהחל השבוע?
"בצורה מאוד מאוד קשה, וזה כבר אחרי שאיכשהו הצלחנו לשרוד את הסגר הראשון זה כבר ממש מכה רצינית, אני לא יודע איך אצא ממנה. גם אחרי הסגר הראשון, עדיין אנחנו רחוקים מעבודה סדירה רגילה. היתה עבודה בסגר גודל של כ-50-40 אחוזים, ובאמצע נאלצנו לסגור הרמטית לשבועיים כי היה לנו מקרה של חשיפה, וזה קשה מאוד, אני מבין את הצורך להילחם בנגיף, אבל אנחנו משלמים מחיר כבד מאוד, שאני לא יודע אם נוכל להמשיך להתמודד איתו".

למה אתה לא עושה משלוחים?
"בתי קפה לא עושים בדרך כלל משלוחים, אנחנו לא מפעילים משלוחים במהלך השנה ואין לנו מערך כזה. זה סוג של מזון שנצרך, לא כמשלוח לבית, אלא יותר מזון כאמצעי לפגישות עבודה, לבילוי,  זה שונה לצורך העניין מפיצות והמבורגרים".

האם המתווה הממשלתי לסיוע לעסקים עוזר?
"גם אם יש את הפגיעה הכלכלית הנוראית הזאת, יש לי עובדים מיום הקמת העסק. חייבים לתת מענה כי המענה הכלכלי שניתן כרגע, בדמות מענקים דו חודשיים הוא לא מספק לחלוטין. יש לנו בעיות עם הוצאות וחיובים קבועים שממשיכים לרדת – העיקרית זו השכירות".

לדעתך יכול להיות פתרון אחר חוץ מסגר?
אין ספק שכן, כי בכל המתווה שנקבע היתה התעלמות מוחלטת מגודל של מסעדה או של בית קפה. קבעו תנאים כלליים לכולם בלי להתחשב אם יש שטח חיצוני, כמה אפשר לשבת בחוץ ומה השטח הפנימי ואיך ניתן לשמור על התו הסגול. התעלמות מוחלטת. מסעדה עם שטח פנימי גדול יכולה להכיל 20 סועדים, לעומת מסעדה עם שטח קטן".



שלומי הלר (צילום: פרטי)

שלומי הלר (צילום: פרטי)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורן

    אנשים.. תתעוררו !!!!!
    משקרים לכם !!! התקשורת מציגה לכם מצג שווא!
    אין מילים שיוכלו לתאר את הזוועות.
    את הסבל
    את הלבד
    את חוסר האונים

    " המדינה הזו כולה היא קורבן של מדיה בלתי אחראית ,הנותנת במה לאנשים המכחישים את אשר עיני כולנו רואים… "

    בשום מקום לא מתוארים תסמיני המחלה.. גם לא בגוגל ולא בשום מקום.
    אז אני אתאר לכם אותם ממקור ראשון :
    יש כאלו הסובלים מחום גבוה שלא יורד
    מתפתחת מייד מחלת ריאות אשר לא מאפשרת לבנאדם לקחת אויר לריאותיו ( כאילו שמו לו שקית ניילון על הפרצוף ואמרו לו לנסות לנשום בתוכה )
    מתפתחת קרישיות יתר בדם המחייבת זריקות לבטן 3 פעמים ביום ( נוגדי קרישה ) כדי להימנע מתסחיף ריאות או שווץ מוחי.
    חוסר החמצן גורם לבנאדם להיות מטושטש לחלוטין ולהימצא בעירפול חושים. ללא התמצאות במרחב. ללא האפשרות לקיים פעולות בסיסיות כמו לקום לשרותים, לצחצח שיניים וכד'.
    מייד מעבירים אתכם להיות בחיתולים ולהיות תלויים בצוות הסיעוד שאינו מתפקד מהעומס, מחוסר הנוחות בכל חליפות המגן שלא ניתן לנשום בהן.
    ואז זה מגיע , חוסר היכולת לבלוע, לאכול, לשתות. אם יש לכם מזל ויש אפשרות להזין אתכם באמצעים מלאכותיים..זכיתם. אם לא ,פשוט תגוועו ברעב.
    והנורא מכל… תהיו זרוקים בבידוד לבד !!!!!!!!
    בלי אף יקיר וקרוב לידכם. תסבלו שם לבד, תספרו את הדקות למוות. כאילו הן נצח. תייחלו למוות של עצמכם בעוד אתם נתונים לחסדיהם של הצוות הסיעודי שיגיע אליכם רק אם אתם ממש חייבים.
    ואז כשהשכן שלכם לחדר ימות, ישאירו אותו שם לידכם שתראו אותו עוד כמה שעות . כי אם לא הבנתם עד עכשיי וניסיתם לשמור על אופטימיות זהירה , אז עכשיו תבינו מה היא התחנה הבאה .
    ואת כל זה רואה המשפחה דרך מסך טלויזיה כאילו זה סרט אימה. אתה יכול לראות. לא יכול לגעת. לא שומעים אותך. לא רואים אותך. האהוב שלכם לא יודע שאתם פשוט צופים בו הולך ונמק, הולך ומת.

    אז לכל המורדים והאנטי דמוקרטיים… דעו שעל ראשכם מוטלת חרב הרצח. בהתנהגות הבוטה והדורסנית שלכם אתם רוצחים את יקירכם , ברצח אכזרי וכואב.

  2. לאורן........

    מעניין אם יש לך את ההסטריה וזריעת האימה ביותר קיצוני
    עדיף שתלך לטיפול פסיכולוגי ונפשי כי נראה לי שאתה חרדתי עד לאיבוד איזונים.
    בכל מקרה גם במחלות כמו גידולים סרטניים,מחלות קשות חשוכות מרפא כאשר הכאבים פושטים בכל הגוף אתה לבד עם המחלה עד לסוף.
    קורנה למרות מספרי הנדבקים הגדולים עדיין לא מחלה סופנית במספרים שלה.לפחות לאלו שאין מחלות רקע או מבוגרים מאוד.לפחות זה מה שמספרים והמומחים אומרים.
    לעומת זאת יש אין ספור מחלות סופניות ויש לצערנו אין ספור מקרי מוות מתאונות רכב ותאונות עבודה,בגלל זה לא מפסקים לחיות ולא צריך לזוע בהלה.צריך לטפל בכל דבר בצורה שקולה
    דבר אחרון תרופה למחלה לא יכולה להוות ולגרום נזק יותר גדול מהמחלה ,וזה מה שקורה עכשיו בטיפול בקורנה שהממשלה עושה,"התרופה" שלה למיגור המחלה דרועה מהמחלה עצמה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר