פרופ׳ דרור מבורך (צילום: דוברות הדסה)
פרופ׳ דרור מבורך (צילום: דוברות הדסה)

מנהל מחלקת הקורונה בהדסה ל"כל העיר": "תתפללו בבתים, תפגינו בלב ובזום. חייבים לעצור את השתוללות המגפה"

העומס האדיר בהדסה עין כרם - מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים פרופ' דרור מבורך אומר ל"כל העיר": "אנחנו פותחים עוד מיטות קורונה, אבל אין ספק שיש סיבה לדאגה בכל הארץ"

פורסם בתאריך: 24.9.20 09:24

בעקבות העומס על מחלקות הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם – קורא מנהל מחלקת הקורונה בהדסה ומנהל מחלקה פנימית פרופ' דרור מבורך לכלל הציבור להתגייס לבלימת התפשטות הנגיף. "תתפללו בבתים, תפגינו בלב ובזום", אומר פרופ' מבורך, "חייבים לעצור את השתוללות המגפה. כולנו חייבים להתגייס, בלי קשר לנטייה פוליטית או נטייה דתית או נטייה אחרת. אנחנו חייבים להתאחד בעניין הזה. תקפידו לעטות מסכה, כולל על האף, תשמרו מרחק של שני מטרים, תשמרו על היגיינה ותמנעו התגודדויות, זה מאוד חשוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהדסה עין כרם, כפי שפורסם ב"כל העיר", מאושפזים סך הכל 94 חולי קורונה, בהם 20 ביחידות טיפול נמרץ במצב קשה. השבוע נפתחה בהדסה מחלקת קורונה נוספת על מנת לעמוד בעומס. "כעת יש 135 מיטות במחלקות הקורונה", מספר פרופ' מבורך, "יש לנו זרם לא קטן של חולים, אנחנו נמצאים בעלייה – זה ברור, ואני חושב שהיא תמשיך, אנחנו פותחים עוד מיטות קורונה, אבל אין ספק שיש סיבה לדאגה בכל הארץ. אנחנו קלטנו את הלחץ שהיה בצפון, אנחנו יודעים מה זה לחץ גבוה, ואנחנו עובדים עם זה כבר חודש. הקמנו מערך מאוד טוב שמקבל ומשחרר את מי שאפשר לשחרר, ומטפל בצורה מקצועית בכל השאר. אני מקווה שכרגע נוכל לעמוד בפרץ".

איך בית החולים מספק מענה רפואי בתחומים שאינם קורונה?
"ברור שיש הסטה קצת של כוח האדם, אבל ברור שאנשים צריכים לפנות לקבל טיפולים, והם יקבלו אותם ככל האפשר. בכמה מדינות הראו שחלק מהאנשים שנמנעו מלגשת לקבל טיפולים גרמו לעצמם נזק ובעיות, ולכן אנשים שיש להם בעיה שלא קשורה לקורונה צריכים להמשיך לפנות לפי הצורך. כמובן שלא על כל שטות, אבל במידה ויש בעיה משמעותית – יש לפנות לעזרה וברוב רובם של המקרים יהיה טיפול טוב יעיל ומהיר".



שלומי הלר (צילום: פרטי)

שלומי הלר (צילום: פרטי)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר