העיר העתיקה ריקה (צילום: Israel-2go)
העיר העתיקה ריקה (צילום: Israel-2go)

"המכה הקשה ביותר שספגה התיירות בירושלים"

תקופת החגים אמורה היתה להיות עמוסה במטיילים, אך משבר הקורונה ריסק את ענף התיירות בעיר. בעלי חברת תיירות בעיר יוסף שפייזר מתאר את המכה הקשה: "כואב הלב, העיר פשוט ריקה, ירושלים מעולם לא היתה ככה"

פורסם בתאריך: 1.10.20 07:54

ימים אלה בירושלים היו אמורים הכי עמוסים בשנה – מאות אלפים שמגיעים לסיורי הסליחות, בתי המלונות שנמצאים בתפוסה מלאה ולמעלה ממיליון אנשים שפוקדים את הכותל המערבי. אך משבר הקורונה החריף, שנמשך כבר למעלה מחצי שנה, ריסק כמעט לחלוטין את ענף התיירות בירושלים, ואיתו אלפי עובדים ועבודות שמוצאים את עצמם משוועים לפרנסה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מורה הדרך יוסף שפייזר, מנכ"ל חברת התיירות הירושלמית Israel-2Go, מספר בשיחה עם "כל העיר" על המצב הקשה של התיירות בירושלים. "זה פשוט עצוב, בעיר העתיקה רואים את זה בצורה מוחשית", הוא מתאר, "כל החנויות סגורות, מ'כיכר השוק הומה' זה הפך ל'כיכר השוק ריקה'. כואב הלב, העיר פשוט ריקה, ירושלים מעולם לא היתה ככה. בדרך כלל בתקופת הסליחות היו מגיעים לירושלים מאות אלפים. אנחנו כרגע חווים את המכה הקשה ביותר שספגה התיירות בירושלים".


יוסף שפייזר, מורה דרך (צילום: Israel-2go)

יוסף שפייזר (צילום: Israel-2go)


לדברי שפייזר, "העסק מכניס אפס. זה לא רק ירידה בהכנסות, במקרה שלי או של מלון שסגר זה גם אפס הכנסות, אבל ההוצאות הגבוהות נשארו, אם זה הארנונה ותחזוק של המקום. סיטואציה שהיא פשוט לא נורמלית.  מה שאנחנו עושים כרגע זה לחכות ולתכנן את היום שאחרי, כי בסוף אנחנו יודעים שיגיע היום הזה. מתכננים אירועים וסיורים חדשים, פותחים תאריכים לסיורי חנוכיות, עובדים על כל מיני קונספטים חדשים".

בימים שנראה כי הסגר הכללי יימשך למעלה מחודש, שפייזר בונה, כאמור, על חופשת חנוכה שתביא קצת תיירים לעיר, אם זה יתאפשר עד אז. "אנחנו בונים על התיירות הישראלית כי יש צמא ענק לבילוי. צריך לציין לטובה שבאוגוסט, כשהשמיים היו סגורים, המון המון ישראלים הגיעו לבקר בירושלים וגילו אותה מחדש. אני חושב שתיירות הפנים צריכה להיות במרכז, להמשיך את שיתופי הפעולה בינינו, כי הם אלה שמובילים ליותר עבודה לכולם".






שלומי הלר (צילום: פרטי)

שלומי הלר (צילום: פרטי)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר