חבר המועצה יוסי חביליו, ראש העיר משה ליאון (צילומים: ישראל כהן, דוברות העירייה)
חבר המועצה יוסי חביליו, ראש העיר משה ליאון (צילומים: ישראל כהן, דוברות העירייה)

חביליו לליאון: "להרוס ללא דיחוי את הסוכות ולנקוט בצעדי אכיפה נחושים"

חבר הקואליציה יוסי חביליו פנה לראש העיר משה ליאון בדרישה לפנות את סוכות הענק במאה שערים, שעלולות להפוך למדגרות קורונה ולסכן את בריאות הציבור בירושלים: "הסוכות יגרמו להתקהלות אסורה לפגיעה בדרישת הריחוק החברתי ובעצם לחשש להדבקה המונית"

פורסם בתאריך: 1.10.20 12:28

סוכות הענק במאה שערים עדיין עומדות על תילן – פינוי ופירוק – אלו מהלכים מתבקשים, נוכח הגבלות סגר הקורונה, בשעה שרבים נצורים בבתיהם, מנותקים ממשפחותיהם ואחרים איבדו את פרנסתם. סוכות הענק, כאמור, עלולות להפוך למדגרות קורונה, אולם כה עיריית ירושלים לא פועלת להריסתן.

בינתיים, בקואליציה העירונית, לפחות מהצד החילוני, נשמעת קריאה לפירוק מידי של סוכות הענק.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חבר הקואליציה עו"ד יוסי חביליו שלח אמש מכתב לראש העיר משה ליאון ולמנכ"ל העירייה איציק לארי, בדרישה להרוס, וללא דיחוי, את הסוכות שיהפכו למדגרות קורונה ולמנוע התפשטות המחלה. "הקמת סוכה על שטח ציבורי טעונת היתר כדין", כותב חביליו, "ובהיעדרו מהווה עבירת בנייה. בעבר נהגה עיריית ירושלים שלא לבצע אכיפה בימים אלה בשל התחשבות בצרכי הדת. אולם השנה, ולאור מה שראינו בראש השנה וביום כיפור, כי הסוכות יגרמו להתקהלות אסורה לפגיעה בדרישת הריחוק החברתי ובעצם לחשש להדבקה המונית".

"העירייה צריכה לעשות כל מאמץ כדי למנוע סכנה זו, ויפה שעה אחת קודם", מדגיש חביליו, "אשר על כן אני פונה אליכם בדחיפות בדרישה להרוס ללא דיחוי את הסוכות המדוברות ולנקוט בצעדי אכיפה נחושים ועקביים למניעת הקמת סוכות נוספות, וכן למניעת התקהלויות וצפיפויות אסורות – שאחרת יהיה מדובר באסון של ממש".


סוכת ענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)

סוכת ענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)


עוד מוסיף חביליו במכתב: "מדובר בפיקוח נפש, ובימים אלה נושא השמירה על הבריאות ועל החיים ועל הערבות ההדדית, צריך לקבל עדיפות עליונה, והעירייה אינה יכולה 'לשבת על הגדר'".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים, שמסרבת להתייחס לגופו של עניין לפירוק סוכות הענק, ומוסרת בתגובה לפנייתו של חביליו: "המכתב התקבל".




תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. ושמחת בחגך והיתה אך שמח

    מי שרוצה להרוס סוכה שיצא ויהרוס בעצמו. להרוס סוכה זה חרוף נפש.
    הקואליציה מבקשת. שתקום ותהרוס בעצמה!

    מי שמפחד מהווירוס, לא מארגן הפגנות שאנשים מגיעים מכל רחבי הארץ, נאספים כחגבים וחוזרים לבתיהם ומפיצים את הווירוס למשפחותיהם, לשכניהם, וחבריהם, ללא היתחשבות.
    התחלואה בארץ היא כתוצאה של התאספות המונית ללא חשבון על מצב הווירוס בארץ.

    סוכה עם קפסולות לא תפריע לאף אחד.

    ראש העיר ליאון לא להוציא הוראה להרוס. תפנה את זה לבית המישפט. כל העדה החרדית תיכנס לסוכה על מנת לעצור את ההרס ואז יקרא אסון כבד מאוד.

    מקסימום להטיל כנסות, אם רואים שיש עברה על החוק!
    אבל אם יש קפסולות כמו ליד הכותל המערבי, אז אין סיבה לכנסות,

    חג שמח

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תחשבו על האנשים שאין להם הרבה שמחה בחיים ומה שכן משמח אותם זה השמות תורה ושאר חגים שאז הם פוגשים משפחה וחברים. ועכשיו יוצרים את זה אני לא בטוח שזה יגרום נזק יותר קטן מאשר אם הם כן היו שמחים באירועים האלו

  3. ארש

    שכחו את המטרה האמיתית של התורה: קדושת חיי אדם. מי שעושה צחוק מחיי אדם עושה צחוק מהתורה ואין לו מקום בעולם הבא

  4. אני זו אני

    חביליו. קודם אצלך. שיהרסו קודם את ביתך כי במילא אין לך סוכה. תתבייש. אבקש לקלוט את ההודעה כי לא כתבתי על זה קודם לכן. אל תמחקו מהאמת. די לקום על הדתיים והחרדים.

  5. אני

    פעם קראו וגם היום ישנם גויים שמכנים את היהודי ז'יד מלוכלך. היום פה בארצנו היהודי החילוני מפיץ שקרים על הדתיים והחרדים שהם מפיצי מחלות ולא נשמעים לחוקים. חביליו עד כאן. הגיע הזמן וידום בעת הזאת. זו שעה קשה לעם ישראל ובמקום להתאחד אתה מפריד השנאה תאומית. מי שמך להיות אדון העולם. תתחיל בימים אילו לקרוא את ההיסטוריה המפוארת של היהודים ששמרו על המסורת ועל הברית שניתנה לנו עם הקב"ה. ימים קשים לנו אל תוסיף מכאוב. השנאה לא גורמת לכלום. רק לשפיכות דמים. והיו כאלה מהאליטסטים מהשמאל שחשבו וחושבים על כך בחדר חדרים. האם כם אתה תקפוץ דם רעייך. מה שאתה עושה גם נקרא שפיכות דמים.

  6. אני זו אני

    סליחה לצד מי אתם. למה אתם לא מפרסמים מה שאני שולחת.????????????מתחברים מהאמת????? אבל אתם לא יודעים את כל האמת הזו שהשנאה לדתיים ולחרדים מהעברת כמו לבה שעלולה לפרוץ בכח רגע מהר הרעש של השנאה הזו מהאליטסטים .תודה. אני מקווה שאת זה תפרסמו שידעו גם אחרים. בושה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר