אילוסטרציה חיסון זריקה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
אילוסטרציה חיסון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

ירושלים מתחסנת: השבוע ההיסטורי – כך יתקיים מבצע חיסוני הקורונה בעיר

תשעה חודשים אחרי פרוץ המגפה - החל מיום ראשון יוצא לדרך השלב הראשון של מבצע חיסוני הקורונה בירושלים בבתי החולים ובקופות החולים בעיר. כך זה יתבצע

פורסם בתאריך: 19.12.20 20:05

ירושלים מתחסנת: 9 חודשים מפרוץ משבר הקורונה – החל ממחר, ראשון, 20.12, צפוי מבצע החיסונים הגדול נגד הקורונה "לתת כתף" – לצאת לדרך ברחבי העיר. תחילה יחוסנו הצוותים הרפואיים, ובהמשך השבוע צפויים להתחסן התושבים הראשונים – אנשים מעל גיל 65.

לפי משרד הבריאות, מדובר בחיסון שיינתן בשתי מנות – המנה השנייה של החיסון תינתן לאחר 21 ימים, החיסון של פייזר יהיה תקף ככל הנראה לשנה.

כאמור, בשלב הראשון לפי משרד הבריאות, יחוסנו סגלים רפואיים בבתי החולים, קופות החולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים; בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים; סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים; מד"א וארגוני הצלה; ומוסדות מגן אבות ואמהות ומוסדות רווחה לחוסים ומטפליהם.

לאחר מכן, במהלך השבוע, יחוסנו תושבים בגילי 60 ומעלה – באחריות קופות חולים ואוכלוסיות בסיכון, ביניהן חולי סוכרת, השמנת יתר חולנית, COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים, חולים המטולוגיים וכדומה. יצוין כי בקבוצה החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול משפחה ובני בית בקדימות.

כמו כן, במשרד הבריאות מבהירים כי יחוסנו קבוצות אוכלוסיה בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים; צה"ל וגופים ביטחוניים יקבלו הקצאה בהתאם לתוכנית חיסון שתוצג למשרד; בהמשך פתיחת החיסון לכלל האוכלוסייה על פי תזמון קופות חולים.

לא יחוסנו בשלב זה: ילדים ונוער עד גיל 16, מחלימים, נשים בהריון, נשים מיניקות, אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות – אנפילקסיס ונשים המתכננות להרות – עד חודש לאחר קבלת חיסון שני.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", בבתי החולים בירושלים נערכים לקראת מבצע חיסוני הקורונה – במרכז הרפואי שערי צדק נרשמו בתוך 12 שעות למעלה מ-1,000 עובדים לקבלת חיסון נגיף הקורונה. אחת ממחלקות הקורונה בבית החולים הוסבה למחלקת חיסוני קורונה.

ובמרכז הרפואי הדסה הדגישו כי חיסון הקורונה יינתן לעובדים ולעובדות על בסיס התנדבותי בלבד.

גם בעיריית ירושלים נערכים בימים אלה לקראת השלב הבא של חיסוני הקורונה, בקרב אוכלוסיות בסיכון ותושבים ותושבות מעל גיל 65. "עיריית ירושלים נערכת במלוא המרץ למבצע חיסונים רחב היקף, זאת בשיתוף משרד הבריאות וכלל קופות החולים. בתכנון: הכשרת מרחבים גדולים בהם יתקיימו החיסונים, שינוע התושבים אל עמדות החיסון ומיפוי האוכלוסייה. בעירייה מציינים כי מדי יום מתקיימים דיוני הערכות שמטרתם לגבש מתווה חיסונים מהיר ויעיל ככל האפשר וכי העירייה תסייע להסיע את הציבור הזקוק לכך לביצוע החיסונים. כמו כן, תכשיר עיריית ירושלים מרחבים גדולים ככל האפשר לחיסונים, וזאת על מנת לחסן כמה שיותר תושבים בעת ובעונה אחת וכן למנוע זמני המתנה".

"בכפוף להנחיות משרד הבריאות, טרם מבצע החיסונים תמופה האוכלוסייה הבוגרת עמה נמנים בני 65 ומעלה, השוהים בקהילה ובבתי אבות ולאחר שרובם יתחסנו – יחוסנו כלל התושבים".

ראש העיר משה ליאון מתייחס למבצע החיסונים שיחל בשבוע הבא ומוסר כי "בדומה למערך הבדיקות היעיל של עיריית ירושלים, כך ננהל את מערך החיסונים – בנחישות, מהירות ובאחריות. אני קורא לכל הציבור להתחסן במהרה, יחד ננצח את הקורונה".

איך נערכים בקופות החולים בעיר לקראת מבצע החיסונים? בין השאר בקופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים מוסרים השבוע ל"כל העיר" כי "הצוותים הרפואיים של מאוחדת ברחבי המחוז תוגברו במרפאות השונות . בנוסף הצוותים עברו הכשרות מקצועיות ייעודיות בנושא החיסונים, על מנת להתמקצע ברמה הגבוהה ביותר בנושא זה ולהכיר על בוריו את החיסיון ברמה הרפואית והקלינית. הקופה הכשירה עמדות ייעודיות ב-19 מרפאות מאוחדת ברחבי המחוז בהן יינתנו החיסונים וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותחת המגבלות בנושא ההתקהלויות. מדובר בפריסה רחבה במיוחד במחוז, וזאת על מנת להנגיש את החיסונים ככל הניתן למבוטחי הקופה ולהעניק להם זמינות מלאה".

מבחינה לוגיסטית – במאוחדת ירושלים בוצעה רכישה של עשרות מקררים ייעודיים העומדים בתקנים הנדרשים שישמשו אך ורק לאחסון החיסונים כנגד הקורונה.

"בשלב הראשון יוחסנו האוכלוסיות בסיכון כפי שיוגדרו על ידי משרד הבריאות – מאוחדת תיצור קשר עם מהמבוטחים הנמנים על אוכלוסיות הסיכון ותזמן אותם להגיע ולהתחסן", מדגישים במאוחדת, "כבר לאחר החיסיון הראשון ייקבע המועד לביצוע החיסון השני לאחר כ-21 יום. לאחר החיסון המתחסנים יצטרכו להישאר קרוב ל-15 דקות במרפאה על מנת לוודא שהכול עבר באופן תקין ורק לאחר מכן יוכלו לצאת מהמרפאה".


קופת חולים מאוחדת (צילום: יח"צ)

קופת חולים מאוחדת (צילום: יח"צ)


דרור טאו, האח המחוזי של מאוחדת במחוז ירושלים מוסר כי "מדובר באירוע מכונן ברמה הלאומית, בעל חשיבות רבה במלחמה כנגד נגיף הקורונה. קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים משקיעה משאבים ומאמצים רבים על מנת לספק לקהל מבוטחינו את הרמה המקצועית והבטיחותית ביותר סביב חיסוני הקורונה ולהעניק להם נגישות וזמינות מרבית ובנוסף לעודד כמה שיותר מבוטחים להגיע ולהתחסן בצורה נוחה ובטוחה".

ובכללית – מחוז ירושלים משלימים בימים אלה את ההכנות האחרונות לקראת שלב חיסוני הקורונה. "המבצע יפתח בחיסונם של עובדי מערכת הבריאות, בבתי החולים ובקהילה", נמסר מכללית מחוז ירושלים. "כללית תחל בחיסון עובדי המחוז עם הינתן הנחיה של משרד הבריאות. החיסונים ינתנו לכלל העובדים, החל מצוות הנהלת המחוז דרך כלל הצוותים במרפאות. חיסון האוכלוסיה יחל ככל הנראה בימים שלאחר מכן, בהתאם להנחיית משרד הבריאות".


קופת חולים כללית (צילום: פרטי)

קופת חולים כללית (צילום: פרטי)


בכללית מציינים כי "הלקוחות ברחבי מחוז ירושלים יוזמנו להתחסן בלא פחות מ-50 מוקדי חיסון ייעודים אשר יהיו פרושים בכל רחבי המחוז. לשם כך ועל מנת להבטיח מענה לכל פונה אנו נערכים בתגבור כוח אדם. הזימון לקבלת החיסון יעשה במשלוח סמס אישי לקביעה מראש של שני תורים הכוללים מוקד חיסון ושעת חיסון. החיסונים יינתנו במרחק של 21 ימים זה מזה ומנה שניה תישמר לכל מתחסן מבעוד מועד. מחוז ירושלים של כללית פועל בשיתוף עם רשויות מקומיות ובהם עיריית ירושלים במטרה להקל על המטופלים ולמצוא אתרי חיסון מרכזיים נוספים".

מיכאל מישורי-דרעי, מנהל מחוז ירושלים, כללית, מוסר: "מחוז ירושלים ערוך להתמודד עם המשימה הלאומית החשובה ולקחת חלק מרכזי במאבק למיגור נגיף קורונה. בכוונתי להיות המחוסן הראשון במחוז ירושלים. הגיע הזמן לשים את המגפה מאחורינו".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר