מרפאת הטורים מאוחדת ירושלים (צילום: באדיבות מאוחדת)
מרפאת הטורים מאוחדת ירושלים (צילום: באדיבות מאוחדת)

"קיים שיעור גבוה במיוחד למתחסנים בקרב המגזר החרדי בירושלים"

עשרות אלפי ירושלמים וירושלמיות התחסנו עד כה נגד הקורונה - ד"ר מנחם ביתן, הרופא המחוזי של קופת חולים מאוחדת, מרוצה מקצב ההתחסנות, אך מזהיר מהתחלואה העולה בעיר: "אנו נמצאים בעיצומו של גל שלישי משמעותי של הקורונה"

פורסם בתאריך: 3.1.21 14:30

קופת חולים מאוחדת מרחיבה את מערך החיסונים כנגד הקורונה במחוז ירושלים, ופתחה בשבוע שעבר מספר נקודות נוספות להתחסנות במחוז. מדובר על המרפאות בשכונת גילה, מאה שערים, בית וגן, קרית היובל, א-טור, שייח גראח', ראס אל-עמוד, רמות א', פסגת זאב מזרח, רמת שלמה וכן במבשרת ציון. מתחם נוסף לחיסונים נפתח בבית שמש, קרית ארבע ובבית"ר עילית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ד"ר מנחם ביתן הרופא המחוזי במאוחדת מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "הציבור בירושלים מגיב בהתלהבות לחיסונים ומגיע במספרים גבוהים מאוד להתחסן מדי יום. הציבור בעיר מרגיש שהחיסונים מעניקים את הפתרון ליציאה מתקופת הקורונה ולחזרה לשגרת חיים רגילה".

במאוחדת מציינים כי רוב המגזר החרדי, שבו ישנה תחלואה גבוהה, מבוטח בקופה – ובימים האחרונים נרשמת נהירה להתחסן: "קיים שיעור גבוה במיוחד למתחסנים בקרב המגזר החרדי בירושלים וזה בהחלט נקודה ראויה לציון. מאוחדת במחוז ירושלים עשתה עבודה אינטנסיבית מתחת לפני השטח במגזר החרדי ועם שיתוף פעולה מדהים עם האדמו"רים של החסידיות הגדולות בעיר, שהבינו את החשיבות הרבה של החיסונים, הגיעו להתחסן בעצמם וקראו לכולם לצאת להתחסן. התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן".


ד"ר מנחם ביתן, הרופא המחוזי בקופת חולים מאוחדת (צילום: קופת חולים מאוחדת)

ד"ר מנחם ביתן, הרופא המחוזי בקופת חולים מאוחדת (צילום: קופת חולים מאוחדת)


הופתעתם ממספר המתחסנים עד כה?
"בתחילת הדרך, כשהחיסונים כבר הגיעו, לא ידענו כמה אנשים יגיעו להתחסן ואם בכלל יגיעו להתחסן. היתה אי ודאות בנושא. חשוב לזכור שברגע שפותחים מגש של 1,000 חיסונים ניתן להשאיר אותו פתוח רק למשך שלושה ימים וחצי, ואם לא היו מגיעים אנשים חלק מהחיסונים היו נזרקים. לשמחתנו מהרגע הראשון הגיעו כמויות גדולות של אנשים שפשוט חיכו לחיסון וזה היה מדהים. מהבחינה הלוגיסטית היה בשטח תיאום מושלם בין כמות החיסונים למבוטחים המגיעים להתחסן".

מי שהתחסן כבר מוגן?
"החיסון יתחיל להיות אפקטיבי 10-7 ימים לאחר קבלת מנת החיסון השנייה. רק אז הגוף מייצר תנגודת חיסונית ב-95 אחוזים מהמקרים, תנגודת שתמנע התפתחות מחלת קורונה במחוסן. על כן, כרגע אדם שהתחסן במנה הראשונה בלבד אינו מחוסן. בכל מקרה ,צריך להמשיך ולשמור על הנחיות המיגון והריחוק החברתי על פי הוראות משרד הבריאות".

במקביל לחיסונים, קופות החולים ממשיכות לתת מענה בתחלואת הקורונה שעולה: "במקביל להליך החיסונים אנו נמצאים בעיצומו של גל שלישי משמעותי של הקורונה, ואנחנו צריכים גם לתת טיפול רפואי לחולים", מספר ד"ר ביתן, "הגל הנוכחי הוא קשה יותר מקודמו ואנו רואים שמספר החולים הקשה של הגל שהשלישי גדול מהגל השני. בנוסף לכל זה אנחנו צריכים להמשיך ולהעניק את השירותים הרפואיים הרגילים למבוטחים בקהילה. מדובר במסת עבודה משמעותית אבל כשאנחנו רואים את המסירות הרבה וההתגייסות של כל הצוותים הרפואיים והעובדים זה פשוט מחמם את הלב ומעניק לכולנו סיפוק אדיר. כולם עובדים מכל הלב ונותנים את כל כולם בכדי שנצא לדרך חדשה. זה תורם המון בניהול המערכה המורכבת בה אנו נמצאים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר