עינב בר כהן, עיריית ירושלים (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלומי כהן)
עינב בר כהן, עיריית ירושלים (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלומי כהן)

חברת האופוזיציה בעיריית ירושלים עינב בר כהן דורשת: "לחייב בדיקה שלילית כל 72 שעות מעובדי מערכת החינוך שלא התחסנו"

בהמשך להחלטת ראש העיר ליאון שלא לכפות חיסוני קורונה על עובדי הוראה שמסרבים להתחסן - דורשת חברת האופוזיציה עינב בר כהן לחייב את עובדי מערכת החינוך בירושלים להציג בדיקת קורונה שלילית כל 72 שעות, העירייה: "על פי החוק, אין יכולת לכפות חיסון על איש, כל אמירה אחרת היא פופוליסטית וללא אחיזה במציאות"

פורסם בתאריך: 16.3.21 20:58

בהמשך להחלטתו של ראש העיר משה ליאון הערב, לפיה אין לכפות חיסונים על אנשי חינוך שמסרבים להתחסן – חברת האופוזיציה בעיריית ירושלים עינב בר כהן (התעוררות) דורשת לחייב בדיקה שלילית כל 72 שעות מעובדי עירייה במערכת החינוך שלא התחסנו.

בר כהן מספרת כי היא פנתה בנושא לראש העיר ליאון בשבוע שעבר, "זאת על רקע מקרים חוזרים ונשנים של הדבקויות ובידודים במערכת החינוך וכדי להבטיח את בריאות ילדי העיר ירושלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", במכתב תשובה של ראש העיר ליאון לבקשתם של הורי גן בשכונת ניות להכניס רק אנשי צוות מחוסנים למתחם גן ילדים, הוא השיב כי "לאחר מחשבה מעמיקה, קיבלנו החלטה לא לכפות חיסונים על עובדי ההוראה. אנו עושים מאמצים כבירים לעודד את מבצע החיסונים, משקיעים בהסברה ובהנגשת החיסונים לכל אזרח, אך אנו לא מאמינים בדרך הכפייה. אני מצפה מכל תושבי העיר להתחסן ובטח מעובדי ההוראה, אבל כפייה היא אף פעם לא הדרך".

בר כהן ציינה בפנייתה כי "כאשר קיימים תו ירוק וחיסונים למבוגרים, האוכלוסייה הצעירה הפכה לחשופה ביותר להידבקות בנגיף, במיוחד לווריאנט הבריטי שפוגע גם בילדים. מאחר שבמוסדות החינוך יש הרבה מאוד ילדים לא מחוסנים וגם צוותי הוראה, הם עלולים להפוך במהרה למוקדי התפרצויות המרכזיים בעיר. דבר זה פוגע קודם כל בילדים ובחזרה שלהם לשגרה שכה חסרה להם, מעבר לסכנה המוחשית של הידבקות בקורונה גם בשיבוש נוסף של שגרת חייהם. בנוסף לכך, ישנם משפחות שלמות אשר חוו כבר מספר בידודים חוזרים ונשנים שנכפו עליהם בעקבות הידבקויות של עובדי ועובדות הוראה שבחרו לא להתחסן".

בר כהן מסרה כי "ילדינו הם הדבר היקר ביותר לנו, ההורים. תפקיד העירייה הוא בראש ובראשונה לספק סביבה מוגנת ובטוחה לילדינו, ועל כן עליה לפעול באופן מידי ולחייב הצגת בדיקות שליליות מהצוות החינוכי כל 72 שעות. מהלך זה הינו קריטי לשמירת בריאות ילדנו, קטיעת שרשרות ההדבקה בשלב מוקדם ובעיקר מניעת בידודים שפוגעים פעם אחר פעם בחזרה לשגרה. דווקא ירושלים אשר מצב התחלואה שלה לא טוב ויש בה מספר רב של חולים צריכה להיות זו שמובילה את המהלך הארצי ולא נגררת אחרי רשויות אחרות. אני קוראת לראש העיר לפעול במהירות ולחייב את כלל עובדי ועובדות העירייה להציג תעודת מחוסן, מחלים או בדיקה שלילית כל 72 שעות. זו חובתנו כלפי תושבי וילדי העיר".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "העירייה פועלת בנחישות כדי שכל תושבי העיר, בכל חלקיה, יתחסנו. הדבר בא לידי ביטוי בהסברה רחבה מאד, בדיאלוג עם התושבים והצבת עמדות חיסון בכל רחבי העיר. על פי מספרי המתחסנים, המהלך מוכתר בהצלחה. רוב התושבים בעיר, מחוסנים".

עוד נמסר מהעירייה, "יחד עם זאת, על פי החוק, אין יכולת לכפות חיסון על איש. על פי חוות דעתו של יועמ"ש הממשלה, חל איסור מוחלט לחייב עובדים להתחסן, כל אמירה אחרת היא פופוליסטית וללא אחיזה במציאות, על פי נתוני מינהל החינוך בעירייה 90% מהבידודים בבתי הספר מקורן בתלמידים ולא בצוותי הוראה. אשר על כן, ההצעה שהובאה ע"י חברת המועצה אינה רלוונטית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. Dd

    כל הכבוד לעונה.ככה צריך לנהוג במי שמסוגל לציבור.כולל ראש העיר שלנו.למה לזלזל בבריאות של האדם בגלל אנשים משוגעים שלא איכפת להם מהזולת.לא לתת להם להיכנס למערכת שיש בה הרבה ילדים בריאים.והם יגרמו להם לחלות.

  2. חוצפה

    שתיהיה יפה ותסתום! רוצה להשמיע את קולה ולכפות על אנשים להטריד לבדיקות? שתבדוק עובדות לפני שהיא מדברת. העיקר להישמע

  3. מוטי אבוטבול

    בהחלט חובה על כל אזרח להשמע לרשיות השלטון והחוק.
    כי הם דואגים לשולמנו. במיוחד עובדי חינוך.
    הם כמו בטחון הפנים.
    וחייבת להיות משמעת עצמית גבוהה.
    כי אחרת ההפקרות תתפשט בכל ירושלים והמדינה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדיקת השקורונה היא בלוף ושקר כמו המחלה עצמה שהיא רק מחלה לא מגיפה זה שהימצאי את הבדיקה קרל מוליס זוכה פרס נובל אמר בפירוש שזו לא בדיקה שמגלה וירוסים מה שנשאר זה ליתבוע לדין את כופיי המסכות כופי החיסונים עופי הבדיקות מפיצי השקר שטוענים שקיימת מגיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר