מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים אלון שחר, הבית הפתוח (צילומים: עדי זיו אב, הבית הפתוח)
מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים אלון שחר, הבית הפתוח (צילומים: עדי זיו אב, הבית הפתוח)

מנכ"ל הבית הפתוח ל"כל העיר": "בקשת התמיכה שהגשנו לעירייה בסך 1.2 מיליון שקלים משקפת את הפעילות הענפה שלנו"

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים, מדבר עם "כל העיר" על המחלוקת התקציבית מול עיריית ירושלים, ומספר על היחסים המורכבים מולה: "מצד אחד שיתוף הפעולה שלנו עם הגורמים המקצועיים בעירייה הוא מעולה; מצד שני, העירייה לא משמיעה קול על תלישת דגלי גאווה ממרפסות או על ביטחון אנשי הקהילה ברחובות העיר"

פורסם בתאריך: 2.4.21 07:44

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח, לא יכול היה להישאר אדיש כשקרא את דבריו של ראש העיר משה ליאון בערב חג הפסח, בראיון שהעניק ל"כל העיר". "הסכומים שאנחנו מקבלים בשנים האחרונות מעיריית ירושלים לא גדלו כפי שראש העיר טוען", כך אומר שחר בשיחה השבוע עם "כל העיר".

בראיון, כפי שפורסם, התייחס ליאון לתמיכה התקציבית בבית הפתוח, וציין כי החל משנת 2017 ועד לשנת 2020, ישנה תוספת תקציבית לקהילה הגאה וכי גם השנה הוא בחר להוסיף תקציב. עם זאת, סיפר ליאון, כי כעת הבית הפתוח הציב דרישה תקציבית של 1.2 מיליון שקלים, שבה העירייה לא יכולה לעמוד. יש לציין כי הבית הפתוח הגיש עתירה מניהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, והעניין עבר לפתחו ולהחלטתו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"ראש העיר משה ליאון אמר שהצבנו דרישה תקציבית על סך 1.2 מיליון שקלים", מציין שחר, "לא מדובר ב'דרישה', אלא בבקשת תמיכה עירונית. הנתונים מצביעים על כך שהסכומים משנת 2017 עד 2020 נעו בין 470 ל-481 אלף שקלים. בשנת 2020 הסכום גדל – אך לא משום שראש העיר או העירייה החליטו להרחיב את התמיכה בקהילה הגאה – אלא בשל העובדה שהבית הפתוח עבר למבנה חדש עם שכירות גבוהה יותר".

מדוע אתה חושב שהתמיכה שאתם מקבלים מהעירייה צריכה לגדול לסכום של כ-1.2 מיליון שקלים?
"מבחינתנו בקשת התמיכה שהגשנו לעירייה בסך 1.2 מיליון שקלים משקפת את הפעילות הענפה שלנו ואת השירותים שאנחנו מעניקים לקהילה הגאה בירושלים. הבית הפתוח הוא הגוף היחיד שמגיש בקשת תמיכה לפי הסעיף של מרכזים קהילתיים. עיריית ירושלים יצרה עבורנו תקנת תמיכה נפרדת במקום להכניס אותנו למסלול התמיכה של המינהלים הקהילתיים כפי שהתבקשה בפסיקה המפורשת של בג"ץ. התוצאה של כך הוא סעיף נפרד ומפלה שבעקבותיו אנחנו מקבלים פחות תקציבים, כאשר מינהלים קהילתיים מקבלים סכומים בסדר גודל דומה לסכום שביקשנו. בעתירה אנחנו מבקשים מעיריית ירושלים לבחון את הקריטריונים, לפיהם נבחנת בקשת התמיכה של הבית הפתוח, אשר כיום אינם דומים לקריטריונים לפיהם נבדקות בקשות התמיכה של מינהלים קהילתיים המזכים בתמיכה גדולה יותר".

כיצד בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה עם העירייה באופן שוטף?
מצד אחד – שיתוף הפעולה שלנו עם הגורמים המקצועיים בעירייה הוא מעולה. יש לנו שיתוף פעולה יוצא דופן עם המחלקה לקידום נוער וצעירים. מעבר לכך, בשנתיים האחרונות אנחנו מרגישים התקדמות, כלל הדרגים המקצועיים בעירייה נכונים לשתף איתנו פעולה. מצד שני, העירייה לא משמיעה קול על תלישת דגלי גאווה ממרפסות או על ביטחון אנשי הקהילה ברחובות העיר.  אני יכול רק לשער שזה קשה פוליטית לראש העיר, אני חושב שהבעיה היא בדרגים הפוליטיים, לגביהם הנכונות הזו היא מוגבלת".


דגל הגאווה, הבית הפתוח בירושלים (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות)

משרדי הבית הפתוח – מרכז העיר ירושלים (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות)


בשנה האחרונה, במסגרת פרויקט ארצי, מגיעים אנשי הבית הפתוח לתיכונים בירושלים שמזמינים אותם. "יש תקנה של משרד החינוך שמאפשרת לתיכונים לקבל מימון לפעילות הזו. אנחנו מגיעים לכל תיכון שמזמין אותנו", מדגיש שחר, "אנחנו למעשה עובדים בשנה האחרונה עם 'חושן' – ארגון ארצי של חינוך והסברה של הקהילה הגאה בישראל, ובמסגרת הפרויקט משותף – אנחנו מגיעים לתיכונים ירושלמים שמזמינים אותנו".

מהם המענים שאתם מספקים לבני נוער בירושלים?
"המענים שאנחנו נותנים מורכבים ממענה חברתי: קבוצות נוער שנפגשות אחר הצהריים למשך שעות ומודרכות על ידינו, מה שלמעשה מאפשר לבני נוער להט"בים לפגוש את קבוצת השווים שלהם ולדבר על דברים שמעסיקים אותם ולשתף, לפתוח ולהתייעץ. בנוסף, ישנו מענה פסיכו-סוציאלי – צעירים יכולים לקבל אצלנו ליווי של עובד סוציאלי שמכיר את תחום הלהט"ב. את כל השירותים האלו נוכל להרחיב ולהגדיל באמצעות תקציב נוסף".

בתקופת הקורונה מספר הפניות לבית הפתוח גדל?
"בוודאי. ראינו עליה בכמות בפניות אלינו, בפניות לקבוצות החברתיות לנוער ובפניות לשירות הפסיכו-סוציאלי. בתקופת הקורונה, בה חבר'ה צעירים לא יכלו לצאת מהבית, למעשה לא היה להם את אותם הרגעים במהלך השבוע בהם יכלו להגיע לבית הפתוח ולמשך שעתיים להיות מי שהם, לפגוש את החברים שלהם ולהרגיש חופשיים. יש בני נוער שבאו לפעילות רק כשהיא היתה פרונטלית, אבל כשהיא עברה לזום הם לא יכלו להשתתף, משום שהם לא רצו שישמעו בבית שהם משתתפים בפעילות שכזו. במקרה הטוב חלקם עלה, אבל לא היה עם מצלמה ורק הקשיב".


מצעד הגאווה 2018 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מצעד הגאווה 2018 (צילום: אוליבייה פיטוסי)


מהן התוכניות שלכם בימים אלו, והאם ישנה הערכות למצעד הגאווה בקיץ הקרוב בירושלים?
"אנחנו עסוקים עכשיו בעיקר בהתאוששות מתקופת הקורונה כמו שאר המשק שמתחיל לחזור לעצמו. אנחנו מתחילים להחזיר את הפעילויות הפיזיות במקום בהתאם להנחיות. השירותים החיוניים אצלנו ממשיכים לפעול כרגיל. בהערכות לקראת חודש יוני שהוא חודש הגאווה, אנחנו בוחנים עדיין את האפשרויות על מנת להבין איזה אירוע לערוך ובאיזה מתכונת. התאריך המיועד הוא ה- 3.6.21. אני מניח שכבר בימים הקרובים נכריז מה יהיה בדיוק באותו היום".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שסירבה להגיב לדברים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מה נסגר???

    למה צריך לממן את הבושה הזו בלב עיר הקודש לאנשים שעוברים מבית ספר לבית ספר ומשדלים ילדים קטנים ומבולבלים ומשגעים להם את השכל!!!! ועוד מכספי המיסים שלנו??? ממש בושה וחרפה שנותנים לזה ליד. ירחם ה'

  2. ירושלמי

    אם הכתבה היתה על איזה מוסד דתי שצריך כסף אז זה היה בתור ביקורת…. שמוצצים מהמדינה כסף…. תתבישו!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר