מרתון ירושלים ה-10 (צילום: אלטרנטיבה 1)
מרתון ירושלים ה-10 (צילום: אלטרנטיבה 1)

קפוא במרתון – מתחמם אחריו: תחזית מזג האוויר בירושלים לסוף השבוע

מחר, שישי, יתקיים מרתון ירושלים הבינלאומי ה-11. מזג האוויר עשוי להוות מכשול רציני עם טמפרטורות שנעות בין 5 ל-8 מעלות וגשם - כך תתכוננו נכון. וגם - ההיערכות של עיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 24.3.22 14:50

רצי המרתון שימו לב – מזג האוויר לרעתכם. כידוע, מחר, שישי (25.3) בשעה 6:45 יוזנק מקצה חצי המרתון (כשאחריו יוזנקו חמשת המקצים האחרים – מרתון מלא, 10 ק"מ, 5 ק"מ, משפחות – 1.7 ק"מ וקהילות – 800 מטר), והטמפרטורות צפויות להיות קרות ולהקשות מאוד על המשתתפים. גם הגשם הצפוי לרדת עד לשעות אחר הצהריים לא יעשה חיים קלים לרצי המרתון. כן, חג מרתון קפוא וגשום.

על פי אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג האוויר בזמן אמת', בזמן המרתון, בין השעות 13:00-6:45 צפויות הטמפרטורות לנוע בין 5 ל-8 מעלות. כמו כן, במהלך הבוקר והצהריים – צפוי גשם עם הפוגות – בשורה לא הכי מרנינה לרצים.


אז אם אתם משתתפים במרתון, כדאי להיערך כמו שצריך, שזה אומר להגיע עם חולצה ארוכה חמה שאינכם צריכים כדי שתוכלו להורידה לפני הזינוק ואפילו להתלבש בצורה של שכבות בצל מתקלפות – כדי שתוכלו להוריד את הבגדים עם חם לכם במהלך הריצה. בנוסף, כדאי לשקול לרוץ עם כובע מצחייה, כדי להגן על הפנים מהגשם (במיוחד אם יתחיל גשם כבד). בנוסף – דאגו לבגדים חמים כולל גרביים ונעליים לסיום הריצה – אתם תזדקקו להם.

מעיריית ירושלים נמסר: “אנו נערכים לקיים את המרתון גם בסיכוי למזג האוויר גשום. פרסנו לאורך המסלולים עמדות מרק ושתיה חמה, צוות המרתון תודרך ומוכן לקראת יום גשום, והרחבנו באופן מהותי את נקודות ההפוגה במסלולים. בטיחות האצנים והאצניות היא בראש מעיינינו ואנו מקיימים הערכות מצב בנושא בראשות פרופ' קונסטנטין; לצד זה, אנו נערכים לכל הצרכים הלוגיסטיים הנדרשים ונמצאים בקשר ישיר מול השירות המטאורולוגי. מזג אוויר גשום עשוי להשפיע על שעות הזנקת המקצים במידה ויהיו שינויים משתתפי המרתון יקבלו עדכון בהתאם".

***

ומה קורה עם מזג האוויר בסוף השבוע? נראה שהחורף פשוט מסרב לעזוב את ירושלים. כידוע, ביום שני האחרון צוין באופן רשמי היום הראשון של האביב – אבל זה היה רק באופן רשמי, כי הטמפרטורות ממש לא היו באמת של אביב. זאת ועוד, הלילה, בין חמישי לשישי (25.3) שעון הקיץ ייכנס לתוקף, אבל מזג האוויר, כאמור, מסרב ליישר קו עם תאריכים רשמיים, ונדמה שהחורף פשוט נאחז בקרנות המזבח ומסרב בשלב זה לעזוב.

אז מה צפוי מבחינת מזג האוויר בסוף השבוע? היום, חמישי, כפי שלבטח שמתם לב – קר וגשום. מאוד קר ומאוד גשום. וגם מחר, שישי, כפי שכבר צוין, יהיה קר וגשום עד לשעות אחר הצהריים.

 

 

הפוגה מסוימת תהיה בשבת עם עלייה בטמפרטורות ומשקעים מועטים, אך עדיין כדאי להתלבש חם אם מחליטים לצאת מהבית.

בראשון צפויה התחממות נוספות ובהמשך השבוע, בשעה טובה, אפשר יהיה ליהנות מקצת מזג אוויר אביבי עם טמפרטורות שיחצו את רף 20 המעלות בשעות הצהריים.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ספון בביתו ביום ו' הקרוב

    אף אחד לא יצא במזג אויר שכזה לקראת
    הרצים ? הרחובות יהיו שוממים לתנועה.
    כל התושבים ספונים בביתם . רק ראש
    העיר וסגניתו חגית משה ,ימחאו כף
    לרצים ,מתחת לשמיכות הפוך .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר