הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

"החילונים והמסורתיים בירושלים לא יהיו שק חבטות"

יפעל בשבתות ובחגים או לא? הקאנטרי החדש בהר חומה ממשיך להעסיק את התושבים ואת בכירי העירייה. במכתב נוקב ששלח סגן ראש העיר יוסי חביליו לחברי הנהלת המינהל הקהילתי הוא מבקש להסדיר את הנושא כבר במכרז שייצא בקרוב. "אל תכריחו אותנו להילחם בנושא הזה", הוא אומר

פורסם בתאריך: 12.5.22 07:55

הקאנטרי בשכונת הר חומה ממשיך להעסיק את התושבים ואת בכירי עיריית ירושלים, כששאלת הפתיחה של הבריכה בשבתות ובחגים גורמת, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", לסערה רבתי ולמחלוקת שמאיימת לחצות את השכונה.

בניית הקאנטרי בהר חומה הושלמה כבר לפני מספר חודשים, אולם מכרז להפעלת המתחם עדיין לא יצא – כשהסיבה היא סוגיית הפתיחה בשבתות ובחגים. לאחר הפרסום ב"כל העיר" בחודש מרץ האחרון הכריזה עיריית ירושלים כי "הבריכה תהיה פתוחה בשבתות ובחגים".


אולם גם ההכרזה הזו לא זירזה את העניינים ומכרז להפעלת המתחם עדיין לא יצא. גורמים שונים איתם שוחח "כל העיר" טוענים כי במינהל הקהילתי, ובעיקר יו"ר המינהל, עומדים על כך שהמתחם לא יעבוד בשבת. עוד טוענים אותם הגורמים כי במכרז, שצפוי לצאת בקרוב, לא תוגדר סוגיית ההפעלה בשבתות ובחגים.

מהסיבה הזו בדיוק החליט סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) להוציא מכתב לחברי הנהלת המינהל הקהילתי בהר חומה שבו הוא מבקש להסדיר את סוגיית ההפעלה בשבתות ובחגים בחוברת המכרז, כפי שנהוג בבריכות העירוניות בכל העיר ובהתאם לסטטוס קוו.

בשיחה עם "כל העיר" אומר חביליו: "החילונים והמסורתיים בהר חומה ובירושלים לא יהיו שק החבטות של החרד״לים והחרדים. אם המינהל הקהילתי בהר חומה מנסה להצית מלחמת שבת חדשה, אז הוא ימצא את עצמו בצד המפסיד. אני אלך עם הסיפור הזה עד הסוף, אגיש עתירה – ואכריח אותו לפתוח גם בסופי שבוע".
את המסר הזה העביר חביליו גם במכתב ששלח לחברי הנהלת המינהל הקהילתי הר חומה.

במכתב ששלח חביליו הוא מדגיש כי "אין מדובר בחוות דעת משפטית, ואני פונה אליכם בשלב זה במסגרת תפקידי הציבורי כסגן ראש העירייה. אולם, על מנת לנסות ולשכנע אתכם לדאוג לפתיחת הבריכה בשבתות ללא צורך בנקיטת הליכים משפטיים, אתייחס בקצרה בלבד ושלא באופן ממצה גם להיבטים
משפטיים.

"ראשית, אציין, ציבורית ולא משפטית, כי סגירת הבריכה בשבת תהווה קיפוח שאינו סביר, ופגיעה בציבור החילוני הגדול שנמצא בשכונה ורוצה להשתמש בבריכה בשבתות כחלק מפעילות הפנאי והבילוי שלו. בהקשר זה אציין גם כי רוב הציבור הכללי עובד במשך ימות השבוע, והיום המתאים והפנוי עבור ו לבילוי משפחתי בבריכה ובקאנטרי קלאב הינו דווקא יום שבת. מבירורים שערכתי במקומות אחרים בירושלים ומחוצה לה, עולה שיום זה הוא אכן היום הפעיל ביותר של בריכות.
"שנית, חומת שמואל הינה שכונה מרוחקת יחסית, נטולת תחבורה ציבורית בשבת, והפניית האוכלוסיה הרוצה להשתמש בבריכה לשכונות אחרות כמו גילה וקרית היובל, או לבריכה הפרטית היקרה הרבה יותר בקיבוץ רמת רחל, תהווה פגיעה קשה ולא-מידתית באוכלוסיה.

 

 

"שלישית, הבריכה אינה נמצאת בלב שכונה חרדית, ומעבר לכך, הפעילות בה נעשית בין קירות ולא במקום חיצוני גלוי לעין ובולט. לאור כל האמור, הרי שההיגיון הסביר, ההוגנות, הצדק ושמירה על זכויות ציבור רחב (בין אם הוא מיעוט ובין אם אינו מיעוט), והאיזון הסביר בין פגיעה בחופש לצרוך פעילות תרבות ופנאי לפגיעה ברגשות דת – מחייבים פתיחת הבריכה בשבתות וחגים".

את מכתבו מסיים חביליו כשהוא מדגיש כי "אם יהיה בכך צורך, אני אלחם יחד עם אלפי תושבות ותושבי השכונה ויתר תושבי ירושלים בכדי שהבריכה תהיה פתוחה בכל ימות השבוע. אני מבקש מכם – אל תכריחו אותנו להילחם בנושא הזה. אל תהפכו את המחלוקת על שמירת השבת לנושא שיגביר מתיחות ומדנים בין האוכלוסיות השונות בשכונת חומת שמואל ובירושלים בכלל".

ל"כל העיר" מוסיף ואומר סגן ראש העיר חביליו: "לא יעלה על הדעת שהמינהל הקהילתי יפלה לרעה 40 אחוז מתושבי ותושבות השכונה שלו – משפחות שהיו רוצות לראות את הבריכה פתוחה בכל ימות השבוע. מי שלא רוצים להתרחץ בשבת – לא חייבים לבוא לבריכה, אבל מי שכן רוצים – יש חובה חוקית לאפשר להם לעשות זאת – ומבלי שיצטרכו להוציא הון על נסיעות או על בריכות פרטיות בשכונות אחרות. כל תוצאה אחרת מלבד פתיחת הבריכה בשבת – משמעותה הריסת יחסי השכנות הטובה הקיימים כיום, והפיכת הר-חומה לשכונה חרדית וסגורה".

את תגובת יו"ר מינהל קהילתי הר חומה לא היה ניתן להשיג.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ציונה

    להחליט מנוול, איש מדון וקטטה. אין שום מסורתי שתומך בשכונה הפתיחה בשבת. מספר החילונים המבקש פתיחה בשבת הוא מזערי. רוב השכונה הם אנשים דתיים מסורתיים,כן וגם חרדים שלא מוכנים לחילול שבת. יש מספיק בריכות פתוחות בירושלים. הזכויות של הרוב הדתי, החרדי והמסורתי נאנסות לטובת מיעוט קיצוני וקולני.
    כולם מבינים שאף חילוני לא יגיע לבריכה בשבת והיא בעיקר תשתמש ערבים מכל שכונות האיזור לחילונים מרחבי העיר.
    יש לכם מספיק בריכות. לנו הדתיים מקצים שעה לשחייה נפרד וגובים תשלום ליום שלם עבור שעה אחת.
    הגיע הזמן לעשות סדר. לחילונים יש עשרות ברכות פעילות בחול ובשבת בכל רחבי העיר. השכונה כאן היא דתית ברובה חצובה לכבד את זה ולא לתקוע לתושבים אצבע בעין.

    מעבר לכך, לא. אפשר את הפתיחה בשבת אלפים יחסמו את הבריכה מידי שבת. נקיים מניני תפילות בכניסה עד שהמפעיל יוותר בגלל הפסדים כספיים. לנו יש יותר כוח מחביליו 'מברבר את עצמו לדעת. מחפש מאבק – יקבל!

  2. אביגיל

    אולי אתם יודעים את ההבדל בין דו שיח לחד שיח?
    זה שתי בני אדם, וההוא שמדבר עם עצמו נראה לי שמוגדר משוגע בפי ההמונים
    אולי פשוט תנסו לדבר אחד עם השני?
    בלי לצרוח ובלי לרצוח?
    זה כזה קשה?

  3. אזרח שנימאסה עליו העירייה

    מי שסבור שהחילונים יהיו שק החבטות של החרדים ,טועה בענק !!! החילונים לעולם לא יהיו "החמור של המשיח" ויהפכו ל"סיירת מטכ"ל" בלחימה כנגד מכחישי הציונות . אם ראש העיר סבור שכן ,מוטב שיתחיל לארוז חפצים ולפנות את מקומו לבא אחריו בעירייה.
    במיקרה שהחרדים יהפכו לרוב וישתלטו על ירושלים ,
    החילונים יעקרו ל"מבשרת" ,הר אדר ,מודיעין,מעלה אדומים ושאר ערי הלויין ואז ניראה מי יפרנס את אברכי הישיבות ושות' . ירושלים כבר כיום ,העיר הענייה בישראל (לפני בניברק,ביתר עילית ואלעד).
    . את התואר המפוקפק קיבלה בזכות החרדים והערבים שבה .לכן הברירה הינה : חביליו ,ברקוביץ',
    ברקת ואפילו דן בירון . כולם כנכד היתרפסות מ. לאון
    בפני החרדים ושלוחיהם !

  4. משה

    כבר שנים שאנו שק חבטות של קיצוניים דתיים, ירושלים בשבת היא כמו עיר רפאים, הכל מת, אין איפה לבלות, האם אנו במדינת הלכה שבה עלינו רק לשלם מיסים אך לא לקבל את מה שמגיע לנו? די לקיפוח זכויותינו. ויוסי חביליו ו ברקוביץ האחרונים שנשארו כדי להילחם. כל השאר נרדמו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר