רחוב סאלח אל דין במזרח ירושלים (צילום: גוגל מפות)
רחוב סאלח אל דין במזרח ירושלים (צילום: גוגל מפות)

מזרח העיר: יוקם מרכז חדשנות טכנולוגי בהשקעה של כ-20 מיליון שקלים

עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת הודיעו הבוקר על הקמת המרכז, שמוקם במטרה לעודד את תושבי מזרח ירושלים להצטרף לענף ההייטק. עלות ההקמה וההפעלה לתקופה של 5 שנים – כ-20 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 16.5.22 08:41

ענף ההייטק, וזה לא סוד מדינה, הוא הקטר המוביל של הכלכלה הישראלית. כמעט כולם רוצים להצטרף לענף, הכשרות מקצועיות וקורסי הכשרה נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם, וכעת עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים מביאות את הבשורה גם למזרח ירושלים – עם הקמתו של מרכז חדשנות טכנולוגי ברחוב סאלח אל דין.

לצורך הקמת המרכז הוכשר שטח של כ-1,500 מ"ר, כשעלות ההשקעה בהקמת המרכז ובהפעלתו לתקופה של 5 שנים נאמדת בכ-20 מיליון שקלים.

בעיריית ירושלים ובמשרד ירושלים ומורשת מציינים כי "לצד הכשרות מקצועיות טכנולוגיות לתושבי מזרח העיר, אמורות לפעול חברות טכנולוגיות ישראליות שצפויות להעסיק את הכישרונות המתאימים מקרב תושבי מזרח העיר. המרכז צפוי להעסיק עובדים בוגרי מוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל".

עוד נמסר כי "הקמת המרכז הינה הסנונית הראשונה במאמץ משותף של העירייה והמשרד לירושלים ומורשת, להגדיל משמעותית את מספר המשרות האיכותיות בקרב תושבי מזרח העיר וחיבורם המלא לכלכלה הישראלית. הקמת המרכז היא חלק מהשקעה של מאות מיליוני שקלים בעשור האחרון של המגזר הציבורי בהיי טק בירושלים. את התוצאות של השקעה זו ניתן לראות בכל רחבי ירושלים, הן בכמות הגידול בעובדים מ-10 אלפים ל-20 אלף, והן בכמות החברות מ-200 ליותר מ-600. במסגרת השקעה זו, ואחרות שעוד יבואו בהמשך, הגופים בירושלים מעוניינים להביא לצמיחה דומה לזו שמתרחשת במערב העיר גם במזרחה".

ל"כל העיר" נודע כי בין החברות הראשונות שיפתחו משרדים במרכז החדשנות במזרח ירושלים נמצאת "נס טכנולוגיות". החברה צפוייה להעסיק עובדים מתוך מאגר מידע של עובדים פוטנציאלים מתאימים, וכן עובדים בעלי כישורים שיעברו במקום הדרכה מותאמות לחברה.

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת זאב אלקין: "אנו ממשיכים בחיבור בין מזרח ירושלים למערבה. לפני מספר שבועות אישרנו בממשלה הקמת רובע חדשנות במזרח ירושלים, והקמת מרכז החדשנות בסאלח אל-דין מצטרף למאמצים של משרד ירושלים ומורשת בראשותי לחזק את ענפי ההייטק והביוטק בעיר, בכדי להגדיל את כמות המשרות האיכותיות בירושלים. בחודש הקרוב נביא שורה של החלטות ממשלה משמעותיות בסך תקציבי של מיליארדי שקלים לפיתוח הבירה, בשנת ה-55 לאיחודה".

 

 

ראש העיר משה ליאון: "אני שמח ונרגש על הקמת מרכז החדשנות הטכנולוגי במזרח ירושלים, שבראש ובראשונה יוקם למען התושבים. המרכז יביא להרחבת אפשרויות התעסוקה ויגביר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בכוח העבודה בעיר ובמנוע צמיחה עיקרי כמו ההייטק הישראלי".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חרטא

    נתונים לא נכונים ומה קרה לתוכנית המיליארדים בוואדי ג׳וז עליה דווחתם . מתכנון של מיליארדים ומרכז בינלאומי עברתם להכשרות מקצועיות נחותות בכמה שקלים . אחרי השכירות וצוות פלוס אבטחה ישאר כסף לשלושה קורסים של 450 שעות למתקני מדפסות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר