התנהגות מסוכנת של ילדים ובני נוער (צילומים: באדיבות עמותת אור ירוק)
התנהגות מסוכנת של ילדים ובני נוער (צילומים: באדיבות עמותת אור ירוק)

מדאיג: ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער בחופש הגדול

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בירושלים נפגעו בתאונות דרכים 985 ילדים ובני נוער במהלך חודשי החופש הגדול בעשור האחרון, נתון המציב את העיר במקום הראשון בפער ניכר. במקום השני - תל אביב, שבה נפגעו 534 ילדים ובני נוער בחודשי החופש

פורסם בתאריך: 19.6.22 09:35

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס בתחום העירוני, כ-700 ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות דרכים בערים בחופש הגדול בשנה שעברה, בירושלים כמעט פי שניים יותר מתל אביב-יפו. על פי הנתונים, בירושלים נפגעו בתאונות דרכים קרוב לאלף ילדים ובני נוער במהלך חודשי החופש הגדול בעשור האחרון.

בחופש הגדול נמצאים תלמידים וילדים רבים ללא מסגרות, משחקים בחוץ, מבלים בבריכה, בים, בטיולים ומשוטטים ברחובות, מצב זה הופך אותם לחשופים ופגיעים יותר לסכנות בכבישים. מדי שנה נפגעים בחודשי החופש הגדול בממוצע 830 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני. נתון קשה זה מבטא את הסכנות בדרכים אליהן חשופים אותם ילדים ונערים (גילאי 19-0) בחודשים שאמורים להיות עבורם המהנים ביותר בשנה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, נפגעו 693 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים בחודשי החופש הגדול הקודם (יוני-אוגוסט) שנת 2021, מתוכם שישה נהרגו ו-109 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה של 12% לעומת מספר הנפגעים בשנת 2020 – 618 ילדים ובני נוער.

מן הנתונים עוד עולה כי בעשור החולף (2012-2021) נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 8,343 ילדים ובני נוער בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט), מתוכם 77 ילדים נהרגו ו-867 נפצעו באורח קשה.

על פי הנתונים, בירושלים כאמור נפגעו בתאונות דרכים 985 ילדים ובני נוער במהלך שלושת חודשי החופש הגדול בעשור האחרון, והיא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר. בתל אביב-יפו נפגעו בשנים אלו כ-40 אחוז פחות בהשוואה לירושלים – 534 ילדים ובני נוער.

באור ירוק מציינים כי ברחבי ישראל נפגעו בשנת 2021 בחודשי החופש הגדול 1,222 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, מהם 17 נהרגו ו-142 נפצעו באורח קשה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים במיוחד בחודשי הקיץ ובחופש הגדול מאחר והם נמצאים מחוץ למסגרות ומבלים שעות רבות בגני השעשועים, בפארקים וברחובות הערים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וברשויות המקומיות חייבים להגביר את ההסברה כבר עכשיו ולהעלות את המודעות לסכנות האורבות לילדים בחודשי הקיץ. יש להגביר את המודעות בעיקר בנושאים כמו חציה בטוחה של הכביש, רכיבה בטוחה על אופניים וחגירת חגורות בטיחות ברכב".

 

 

עו"ד יעקב מוסיף ומדגיש: "חייבים לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ולהתקין פסי האטה באזורים בהם יש ריכוז גבוה של ילדים. בשילוב כוחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, המשטרה והרשויות המקומיות נוכל כולנו לעבור את החופש בשלום ולוודא שהילדים חוזרים בריאים ושלמים אל ספסל הלימודים".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר