כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

מרמה, זיוף ומצג שווא: כך משכו עובדי עיריית ירושלים כספי פנסיה בניגוד לחוק

הבוקר, ראשון, הפכה חקירת המשטרה ורשות המיסים לגלויה ובעקבותיה נעצרו 4 חשודים בפיתוח מנגנון פלילי שבאמצעותו משכו עשרות את כספי הפנסייה שלהם בעודם עובדים בעירייה. שלושה מהעצורים תושבי ירושלים - עובדי עירייה בהווה ובעבר

פורסם בתאריך: 19.6.22 12:32

לאחר חקירה סמויה בת למעלה משנה – הבוקר, ראשון, עצרה משטרת ירושלים 4 חשודים (3 תושבי ירושלים, 1 תושב המרכז) – מרביתם עובדי עיריית ירושלים בהווה ובעבר – בחשד שפיתחו מנגנון פלילי למשיכת כספי פנסייה לעודים בעיריית ירושלים, זאת תוך מרמה, זיוף ומצג שווא.

מחקירת המשטרה ורשות המיסים עולה כי באמצעות המנגנון הפלילי הזה משכו עשרות עובדי עיריית ירושלים את כספי הפנסייה שלהם בעודם עובדים בעירייה, זאת בניגוד לחוק – אשר מתיר למשוך את כספי הפנסייה רק בהגעה לגיל פנסיה או לאחר פיטורים. יש לזכור כי אותם עובדים משכו כספים אשר שייכים להם, אך כאלה שעל פי החוק אסור היה להם למשוך.

ממשטרת ירושלים נמסר: "ראשיתה של החקירה בשנה שעברה, לאחר שהתקבלה במשטרת מחוז ירושלים תלונה מעיריית ירושלים, שעניינה אינדיקציות שעלו אודות עובדים מאחד מאגפי הרשות המקומית, הנוגעים למשיכת כספי הפנסיה שלהם במרמה ובמועד שאינו זכאים להם, בעודם עובדים בעירייה בפועל. בהתאם להוראות החוק משיכת כספי פנסיה של עובד מותרת רק בהגעה לגיל פרישה או בתנאים הקבועים בחוק – לדוגמא בעת סיום העסקה. בעקבות התלונה, נפתחה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של ימ"ר ירושלים יחד עם פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום. במהלך החודשים האחרונים נגבו עדויות רבות ונאספו ראיות מגוונות, במטרה לחשוף ולהתחקות אחר השיטה והחשודים בביצוע מעשי המרמה והזיוף".

במהלך החקירה, כך נודע ל"כל העיר", גבו החוקרים עשרות עדויות מעובדי עירייה ומגורמים נוספים. מהחקירה עולה כי 4 העצורים מהבוקר חשודים כי תיווכו, זייפו ואף גבו עמלות בגין ניפוק מסמכים מזויפים אודות פיטורים לצורך משיכת כספי הפנסיה של עשרות עובדי עירייה, זאת באמצעות הגשתם לחברות הביטוח הפנסיוני וקבלת הכסף במרמה ותוך מצג שווא כאילו פוטרו מעבודתם.

במשטרה מציינים כי "חוקרי ההונאה של ימ"ר ירושלים חשפו כי שניים מהחשודים המרכזיים שנעצרו (אחים, שאחד מהם עבד בעצמו בעבר בעירייה) חשודים בביצוע העבירות במהלך השנתיים האחרונות בעשרות מקרים שונים. מהחקירה עולה כי בין המסמכים שזויפו לצורך משיכת הכספים שלא כדין: מסמכים של הרשות המקומית אודות הפסקת עבודה, טפסי 106, טפסים של רשות המסים וצווי הפטר של בית משפט. כל זאת על מנת שעובדים ימשכו כספי פנסיה שלהם במועד שהם אינם זכאים לו, תוך התחמקות מתשלום מיסים ובניגוד לחוק".

 

 

עוד נמסר מהמשטרה: "הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו את ארבעת החשודים המרכזיים במעשי ההונאה. החשודים נעצרו לחקירה במשטרה בחשד לקשירת קשר להונאות, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, שימוש במסמכים מזויפים ועבירות מס. משטרת ישראל ורשות המסים ימשיכו בחקירת המעורבים במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות עמם את הדין".

מעיריית ירושלים נמסר: "לפני כשנה וחצי אותרו מספר עובדים, שפדו במרמה את כספי הפנסיה שלהם, תוך זיוף מסמכי עירייה ומס הכנסה. העירייה פנתה באופן מיידי למשטרת ישראל. עיריית ירושלים תפעל על פי ממצאי משטרת ישראל והמלצותיה".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר