משה ליאון, הרכבת הקלה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, באדיבות כפיר רכבת קלה ירושלים)
משה ליאון, הרכבת הקלה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, באדיבות כפיר רכבת קלה ירושלים)

הדרישה להפעלת הרכבת הקלה בשבתות: ראש העיר ליאון – "מחוייבים לשמירה על הסטטוס קוו"

בעקבות פנייתו של סגן ראש העיר יוסי חביליו לשרת התחבורה בנושא הפעלת הרכבת בשבתות, אומר ראש העיר משה ליאון ל"כל העיר": "עמדתו של חביליו היא עניינו האישי, וכמו עוד עניינים אישיים אחרים שלו, יש לה ולהם נטייה להפוך לפעילים יותר עם התקרב הבחירות"

פורסם בתאריך: 28.8.22 19:20

"הסטטוס-קוו בירושלים הוא מאבני היסוד המסייעים לשמור על עיר המאפשרת לכל הקהילות לחיות זו לצד זו, תוך כבוד הדדי ושיח משתף ומפרה. ראש העיר מאמין בחשיבות הסטטוס-קוו ויעשה את הנדרש כדי לשמור עליו" – כך נמסר היום, ראשון (28.8) מעיריית ירושלים במענה לפניית "כל העיר" בנוגע לסוגיית הפעלת הרכבת הקלה בעיר בשבתות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום חמישי האחרון שלח סגן ראש העיר יוסי חביליו מכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי, שבו הוא מעלה דרישה לשקול את הפעלת הרכבת הקלה בירושלים בשבתות.

דברים חריפים יותר נוקט ראש העיר משה ליאון, אשר מדגיש בפני "כל העיר" כי "פנייתו של סגן ראש העיר אל שרת התחבורה נעשתה על דעת עצמו, ללא כל פנייה קודמת לראש העיר או למי מטעמו. עמדתו של חביליו היא עניינו האישי, וכמו עוד עניינים אישיים אחרים שלו, יש לה ולהם נטייה להפוך לפעילים יותר, עם התקרב הבחירות".

עוד מוסיף ראש העיר ליאון: "כך או אחרת, ראש העיר, סגני ראש העיר וחברי הקואליציה בעירייה מחויבים לשמירה על הסטטוס-קוו הקיים בירושלים, מתוקף ההסכמים הקואליציוניים״.


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


דרישתו של חביליו הגיעה בעקבות הודעתה של שרת התחבורה מיכאלי מהשבוע כי היא בוחנת את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבתות. בעקבות הודעה זו של השרה מיכאלי, נפתחה עצומה ברשת על ידי 'ישראל חופשית' שקוראת להפעלת הרכבת הקלה בשבתות ובחגים. על העצומה, יש לציין, חתמו במהלך סוף השבוע האחרון כ-450 איש (כשהיעד שהוצב הוא 2,000 חתימות).

בפנייתו לשרת התחבורה כתב חביליו בין השאר כי "אסור לשכוח את מי שגרים מחוץ למדינת תל-אביב, הביקוש בירושלים לרכבת קלה ותחבורה ציבורית בשבתות – גדול בהרבה מזה שבגוש דן".

עוד כתב חביליו בפנייתו: "מבחינה כמותית, אין כל ספק בכך שהצורך והביקוש בירושלים להפעלת הרכבת הקלה בשבתות אינם פחותים מאלו הקיימים בתל-אביב. אני סבור שללא תחבורה ציבורית שתפעל בכל ימות השנה, יהיה קשה מאוד להפחית את התלות ברכבים פרטיים, וניאלץ להמשיך לזהם את הסביבה ולבזבז משאבים וקרקעות על עוד כבישים ועוד חניונים".

 

 

יש לציין כי לאחר פנייתו של חביליו לשרת התחבורה, אמר סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) ל"כל העיר" "אלו רעשי ליצנות. יוסי חביליו הופך את העירייה לקרקס. הוא מנסה לקושש קולות מכל מיני פעולות שאין להן שום היתכנות ואין להן שום רציונאליות".


מחפשים דירת 5 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אייל

    כן ואם אני לא רוצה סטטוס קוו, כאילו החרדים שומרים על זה, כל פעם הפגנות ועצבים, כן אני ועוד רבים כמוני כמהים לתחבורה ציבורית בשבת

  2. אביגיל

    סתם רעש וטחינת מים
    עד שנותנים לנו יום מנוחה פתאום לכולם נהיה סטייל לקפצץ כל השבת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר