אלי ונטלי מזרחי ז"ל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), אשר נתן ז"ל, רפאל בן אליהו ז"ל, איליה סוסנסקי ז"ל, אירינה קורולובה ז"ל, שאול חי ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א - להוספת קרדיט יש ליצור קשר עם המערכת)
אלי ונטלי מזרחי ז"ל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), אשר נתן ז"ל, רפאל בן אליהו ז"ל, איליה סוסנסקי ז"ל, אירינה קורולובה ז"ל, שאול חי ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א - להוספת קרדיט יש ליצור קשר עם המערכת)

יהי זכרם ברוך: בני משפחה, חברים ומכרים סופדים לנרצחים בפיגוע בנוה יעקב

בני משפחה וחברים נפרדים בכאב גדול מרפאל בן אליהו, אשר נתן, איליה סוסנסקי, שאול חי, אלי ונטלי מזרחי ואירנה קורולובה זכרם לברכה - 7 הנרצחים בפיגוע הקטלני בליל שישי האחרון בנוה יעקב. תהי נשמתם צרורה בצרור החיים

פורסם בתאריך: 29.1.23 11:19

היום, ראשון, בשעה 12:00 תתקיים הלוויתו של רפאל בן אליהו ז"ל בהר המנוחות בגבעת שאול, הלוויה האחרונה של נרצחי הפיגוע המזוויע בליל שישי בשכונת נוה יעקב – זאת לאחר שאמש, מוצ"ש, נערכו הלוויות של הנרצחים האחרים בפיגוע.

הלוויתו של בן אליהו, בן 56 במותו, תצא מבית ההספדים 'קהילת ירושלים' בהר המנוחות וצפויים להשתתף בה מאות בני משפחה, חברים ותושבי העיר, שיבואו לחלוק כבוד אחרון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בן אליהו, תושב נוה יעקב שעבד בדואר ישראל, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. מכריו וחבריו מספרים על אדם נעים לבריות וצנוע. בהלוויה צפוי להשתתף גם בנו של רפאל ז"ל, מתן, אשר נפצע באורח קשה בפיגוע. מצבו השתפר בימים האחרונים והוא מאושפז בהכרה מלאה בבית הולים הר הצופים.


רפאל בן אליהו ז"ל

רפאל בן אליהו ז"ל (רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א)


אתמול, מוצ"ש, נערכו הלוויות של הנרצחים הנוספים בפיגוע – אשר נתן מורלי (14), איליה סוסנסקי (25), שאול חי (68), בני הזוג אלי (48) ונטלי (45) מזרחי. עוד נרצחה בפיגוע אזרחית אוקראינה ואירנה קורולובה (59).

בבית שמש נערכה הלוויתם של אלי ונטלי מזרחי ז"ל, אשר היו בליל שישי בבית הוריו של אלי בנוה יעקב. בני הזוג שמעו את קולות הירי בזמו ארוחת השבת ויצאו לרחוב כדי לעזור. בני הזוג נרצחו על ידי המחבל עלקם חיירי בזמן שטיפלו בפצועים. לדברי עדי ראייה, נטלי, שעבדה בבית החולים הר הצופים, ביצעה הנשמה באחד הפצועים כשהמחבל ירה בה. היא נפצעה באורח אנוש ומותה נקבע בבית החולים.

אלה סאקוביץ׳, דודתה של נטלי, עובדת ותיקה במחלקה לתפעול משקי בהדסה הר הצופים, נפרדת בכאב גדול: "נטלי עלתה לארץ עם ההורים ואחותה בשנות ה-90, ומאז ועד היום הייתה מטפלת בשני ההורים באהבה, מסביב לשעון. היא עבדה בהדסה הר הצופים בעבודה שכל כך אהבה, תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות. נפגשנו הרבה במשמרות ותמיד ראיתי אותה מרוצה ושמחה. היא הרגישה כאן טוב, שהיא יכולה לתת מעצמה. כשאביה, שהוא אחי, נפטר לפני עשור, היא המשיכה לטפל באמא במסירות, כל הזמן עבורה. רופאים, הסעות, תרופות וטיפולים – הכל למען אמא.


אלי ונטלי מזרחי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אלי ונטלי מזרחי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"לפני שנתיים התחתנה עם אליהו לאחר כמה שנות חברות. ביום שישי, כמו תמיד, היא סיימה משמרת בהדסה הר הצופים ולאחר חלוקת ארוחת הערב למטופלים היא נסעה לביתו של חמה, אביו של אלי, בנוה יעקב. משם הייתה אמורה כמו בכל יום שישי, לנסוע בחזרה לבית שמש כדי לא להשאיר את אימה לבד. כשהיו באמצע ארוחת השבת, הם שמעו את היריות – באמצע האוכל היא ובעלה רצו להגיש עזרה וירדו מהבית כדי לטפל בפצועים, ואז ירו בשניהם. ככה נגמרו חיים שלמים. אנחנו שבורים, לא מאמינים שזה קרה לנו".

מנכ"ל הדסה פרופ׳ יורם וייס אומר בכאב: "עובדי הדסה כולם מרכינים ראשם בשעה קשה זו, מבכים את לכתם של נטלי היקרה ובעלה אליהו. נטלי היתה חלק ממשפחה גדולה, משפחת הדסה, עובדת ותיקה ומוכרת בבית החולים. כל מי שעבד לצידה מספר על אישה חמה, מלאת אכפתיות ורצון להיטיב עם המטופלים אותם פגשה מדיי יום ולכן לא הופתעו חבריה לעבודה כששמעו שמיהרה להגיש עזרה לפצועים אמש. צוות המרכז הרפואי הדסה מבקש לנחם את המשפחה על אובדנה הקשה ועוטף אותה בשעותיה הקשות. נטלי ואליהו בעלה, יהי זכרם ברוך".

שאול חי ז"ל התגורר בשכונת פסגת זאב. הוא היה גבאי של בית הכנסת 'זכור לאברהם' בשכונה. בליל שבת הוא סעד אצל בני משפחה בנוה יעקב, והוא נרצח כשהיה בדרכו חזרה ברגל לשיעור תורה בפסגת זאב. בן 68 במותו.

"שאול חי הוא אחד האנשים הכי עדינים, מתחשבים ועוזרים שפגשתי בחיי", ספד לו משה אהרונוב. "הוא נרצח בדם קר על ידי רוצח שפל. לפני כמה שנים הייתי מתפלל איתו בבית הכנסת, הוא תמיד היה נחמד לכולם, עוזר בהכל. כל פעם שראה אותי מגיע לבית הכנסת לתפילה, היה ניגש אליי ומיד מוצא לי מקום, מביא לי סידור ודורש בשלומי. פעם אחת באחד החגים לא היה לי סידור של החג והוא נתן לי את הסידור שלו, ולאחר מכן חיפש סידור אחר לעצמו. תמיד היה עם חיוך על הפנים, ותמיד הערכתי ודיברתי על העדינות וטוב הלב שלו. היום, לראשונה מזה זמן רב, בכיתי. בכיתי בקול. בכיתי חזק. ראיתי סרטון של אנשים צוהלים ברחובות, מחלקים ממתקים ומברכים על הפיגוע ועל כך שנרצחו אנשים תמימים. זקנים נשים וילדים. התמונה של שאול עוזר לי, מחייך אליי צפה ועלתה מולי ופשוט לא הצלחתי לעצור את הבכי. יש בי כעס עצום על העם השני שמקדש את המוות ואת הפגיעה בחפים מפשע. אני גאה שאני שייך לצד הנכון , לצד החומל, לצד האנושי. קשה לי ואני כואב את כאבם של המשפחות. מאחל לכם שלא תדעו עוד צער ושתהיו חזקים".


שאול חי ז"ל (רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א)

שאול חי ז"ל (רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א)


מרדכי סייג, חבר של שאול חי ז"ל: "מעט דברים לזכרו של שאול חי היקר והאהוב. לפני כ 12 שנים, התמניתי להיות גבאי בבית הכנסת "נר השלום" בפסגה. בחור צעיר בן 35, בתחילת דרכו ב"גבאות". שאול היה הגבאי הותיק של בית הכנסת שלידנו "זכור לאברהם" ואני כבחור צעיר הייתי בטוח שאני בא לשנות את העולם. שאול לימד אותי לא אחת פרק בהלכות צניעות ודרך ארץ. הוא היה אוהב אדם, באשר הוא אדם. כל אברך ובן תורה, כל מתפלל מבוגר או צעיר, שהגיע לבית הכנסת, מיד קיבל חיוך ואמירת שלום. כולנו ידענו שמה שלא יהיה, בשעה 05:55 שאול יפתח את בית הכנסת ובשעה 06:00 בבוקר בדיוק של שעון שוויצרי, הוא יתחיל לומר פתח אליהו. מעולם לא שמעתי אותו מרים קול, או מדבר בצורה שאינה מכבדת. שאול היה הגבאי הלא רשמי של בית הכנסת שלנו. תמיד עודד אותנו להמשיך קדימה. ולהתמיד בכך. שאול היקר, הלב לא מבין ולא מאמין, שלא נראה אותך יותר. נרצחת בערב שבת, בזמן שהלכת לשיעור תורה. כמה סמלי וכמה מדוייק הוא האירוע הזה. אתה שכל כך אהבת את התורה, נרצחת בדרכך לשיעור תורה. בשבת קודש. אני בטוח ששערי גן עדן היו פתוחים לפניך ורק חיכו לך שתבוא ותיכנס בתוכם. ואתה בחיוך הצנוע שלך, נכנסת להיכל התהילה של עם ישראל, בשקט ובענווה, כמו לא מבין למה זכית לזה. ועכשיו כשאתה שם, כל כך קרוב לקדוש ברוך הוא, אנא ממך, אמור לו שנכון – עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. אבל, כמהה נפשו של עם הנצח להגיע כבר לגאולה השלמה ולראות בבניין בית המקדש ובביאת משיח צדקנו במהרה בימינו. לך לקב"ה ואמור לו שנפשנו רוויה מקורבנות. ושאנחנו רוצים ומשתוקקים להקריב קורבנות בבית המקדש. שאול, אהוב ליבנו כולנו אהבנו אותך והערכנו אותך על מסירותך ודבקותך בתורה הקדושה. תהי נשמתך צרורה בצרור החיים ותעמוד לגורלך לקץ הימין. היה מליץ טוב על עם ישראל".

 

 

אחייניתו של שאול ז"ל, בתאל נוריאל, כתבה: "הבנתי פעם ראשונה על הבשר שלי מה זה אומר שאלוהים לוקח את הטובים ביותר.. דוד שלי היקר שאול חי ז"ל ה' יקום דמו נרצח בשבת קודש. אדם צדיק ומיוחד ככ, מאיר פנים עם לב ענק של נתינה. אני לא מצליחה להבין את זה לא בשכל ולא בלב".


אשר נתן (צילום: באדיבות המשפחה)

אשר נתן (צילום: באדיבות המשפחה)


הנרצח הצעיר ביותר בפיגוע הוא הנער אשר נתן מורלי ז"ל, בן 14 בלבד. הוא התגורר עם בני משפחתו בשכונת נוה יעקב. בני המשפחה מספרים על ילד חייכן וסקרן, שתמיד חיפש לעזור לאחר.

איליה סוסנסקי ז"ל, בן 25 במותו, התגורר בנוה יעקב. הוא עבד בפאב קקטוס9 ברחוב שושן, שם מספרים על בחור חייכן, חביב שנכון תמיד לעזור ומלא בשמחת חיים. "משפחת הקקטוס אבלה, כואבת ומוכת יגון קודר על לכתו בטרם עת של אילייה האהוב שלנו, שנקטף ונרצח אתמול בערב בעודו מנסה להושיט עזרה בפיגוע הנתעב בנווה יעקב", ספדו לו חבריו בקקטוס. "אילייה היה מלא בשמחת חיים, אור שיוצא ממנו, אהבה לכולם ואנרגיות טובות לכל מי שהגיע לבר. וכך נזכור אותו לעולם בליבנו".


איליה סוסנסקי ז"ל

איליה סוסנסקי ז"ל (רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א)


חברה של איליה ז"ל, ירדן, ספדה לו בפייסבוק: "דייי זה לא אמיתי. הצער והכאב כל כך גדולים. לא משלימה עם זה. לא מגיע לך איליה. לא מגיע לך שככה החיים שלך יגמרו. לא מגיע לך!!!!!. רק טוב הבאת לעולם. אין לי מילים. התרסקתי לחתיכות".

את סיפורו של איליה ז"ל היטבה לספר שני, שהכירה אותו בסך הכל 13 ימים. כך היא כתבה: "את איליה הכרתי במקריות פעם ראשונה לפני 13 יום. אחרי יום עבודה ארוך הצטרפתי לבן זוג שלי שישב עם חברים בבר בירושלים, איליה בדיוק עבד שם במשמרת, ומסתבר שהוא למד בכיתה עם כל החבר׳ה. הגעתי וישבתי על הבר ואיליה בחיוך שאל: "מה את שותה בוס?". אני התלהבתי שמישהו קורא לי בוס, צחקנו קצת ואיליה דאג לי לכוס בירה, אחר כך הציע גם שוט. הוא היה כל כך שמח, זורם, לא נתן תחושה של מלצר ולקוחות, אלא אחד שדואג לחברים שלו, עושה אווירה אפשר לקרוא לזה. לא הכרתי אותו עד אותו יום, ולא יודעת למה חשוב לי לשתף על איליה…אולי בגלל שראו לו בעיניים שהוא אדם טוב, אהוב ואוהב את כולם. או שאולי חשוב לי לשתף כי זה כזה הזוי מבחינתי, שיצא לי להכיר לרגע אדם רגיל לגמרי, חייכן וכיפי, שלא ידע שמאותו רגע שהוא מוזג בירה ונהנה עם חברים ושירים, ישארו לו 13 ימים כדי לחיות".


אירינה קורולובה ז"ל

אירינה קורולובה ז"ל


בפיגוע נרצחה גם אירנה קורולובה, בת 59 במותה, אזרחית אוקראינה. היא היתה מטפלת סיעודית בתושב נוה יעקב. בהודעת תנחומים ששלח נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על הפיגוע הוא התייחס גם לקורולובה וכתב: "אנו חולקים עם ישראל כאב לאחר פיגועי הטרור בירושלים. בין הקורבנות אישה אוקראינית. תנחומים כנים למשפחות הקורבנות. הפשעים בוצעו בציניות ביום השואה הבינלאומי. אסור שלטרור יהיה מקום בעולם של היום, לא בישראל ולא באוקראינה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר