הפגנדה נגד העברת ליידי דייויס מקרית היובל, בית הספר ליידי דייויס, קרית היובל (צילומים: מצילים את ירושלים, התעוררות, אורן בן חקון)
הפגנה נגד העברת ליידי דייויס מקרית היובל (צילומים: מצילים את ירושלים, התעוררות, אורן בן חקון)

טוויסט בעלילה? החלטה משפטית עשויה למנוע את מעבר ליידי דייויס מקרית היובל

פעילים חברתיים מקרית היובל ביקשו מבית המשפט למנוע את קיום של ועדת ההקצאות העירונית, שבה אמורה להתקבל ההחלטה על הקצאת מבנה ליידי דייויס לבית הספר החרדי לבנות בית יעקב. בית המשפט קבע כי הוועדה תתכנס, אך לא ניתן יהיה לממש את החלטתה עד לדיון בעתירה המלאה. העירייה: "נפעל, כתמיד, בהתאם להחלטות השיפוטית שהתקבלו"

פורסם בתאריך: 11.5.23 06:53

המעבר של בית הספר ליידי דייויס מקרית היובל הוא בבחינת עובדה גמורה עבור עיריית ירושלים. כך גם הכוונה להכניס אל המבנה של 'ליידי דייויס' את בית הספר החרדי לבנות 'סמינר בית יעקב'. ההשלכות הנוספות לנושא הזה, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" בשנה האחרונה, הן מעבר 'ליידי דייויס' למבנה של בית הספר דנמרק בגוננים, הכנסת בית ספר חרדי למבנה של 'יונתן זקס' בגוננים, והכנסת גן שהיה בקרית היובל גם הוא למבנה של דנמרק (ג'ינוגלי). מסובך? אכן. אבל, כאמור, בעירייה בטוחים ומנויים כי זהו הצעד המתבקש.

מנגד, בקרית היובל ובגוננים מתנגדים לאפקט הפרפר של המעברים הללו, ולקראת הדיון בוועדת ההקצאות הוגשו כ-500 התנגדויות – כ-300 מהן להקצאה לבית הספר 'בית יעקב' בקרית היובל וכ-200 להקצאה של מבנה 'יונתן זקס' בגוננים לבית ספר חרדי שהיה ממוקם בליידי דייויס.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בנוסף להתנגדויות, פנו תושבים מקרית היובל לבית המשפט וביקשו לבטל את התכנסות ועדת ההקצאות היום (חמישי), זאת כהמשך לעתירה שהוגשה כבר לפני כמה חודשים ועדיין לא הושגה בה הכרעה.

מבחינת העירייה, כאמור, ההתנגדויות הללו לא משנות. במענה לפניית "כל העיר" בנוגע להתנגדויות שהוגשו ולעתירה לביטול ועדת ההקצאות נמסר מכיכר ספרא: "כפי שמסרנו בעבר, בתשובה לשאלתך בעניין הדרך החריגה בה, לכאורה, הוקצה המבנה של רשת 'עמל' (ליידי דייויס, ר"ג), אנו מבקשים להבהיר כי הקצאה בנוהל מקוצר הינה הדרך הנהוגה לקראת כניסה למבנים בשנת לימודים הקרובה למועד ההקצאה. כך נוהגים בשגרה במרבית ההקצאות, וכך נעשה גם עם רשת 'עמל'. ההקצאה היא לתקופה זמנית של שנה בלבד, שבמהלכה יתבצע נוהל הקצאה רגיל".

 

 

לעניין המעבר של 'ליידי דייויס' אמרו בעירייה: "עיריית ירושלים ומנח"י מאמינים כי המעבר של בית הספר ליידי דייויס למעונו החדש והמותאם לעת החדשה, ייטיב עם התלמידים, ייטיב עם הצוות ואף יתרום להתמרת ולצמיחת שני בתי הספר שישכנו ביחד. תושבים וגורמים אחרים בקרית היובל מביטים על הדברים במבט צר, ומודאגים בעיקר מעניינים אחרים, שאינם נוגעים לתלמידי בית הספר, וטובתם של אלה אינה זו אשר לנגד עיניהם. חששם מובן, אך לחלוטין לא מוצדק. עם הזמן, יתברר להם כי טובת השכונה והעיר כולה עמדה לנגד עיני העירייה במדיניותה, אשר מביאה בחשבון את טובת השכונה כחלק מטובתו של הכלל".

עוד נמסר מהעירייה: "עיריית ירושלים ומנח"י יוסיפו להיות קשובים לקולות העולים מהקהילות השונות, מהמנהלים הקהילתיים, מההורים ומההנהגות החינוכיות ויקבלו החלטות המבקשות להיטיב עם תושבי השכונות השונות וטובת העיר כולה, במבט רחב ומקצועי".

על אף הדברים הנחרצים הללו – בית המשפט נתן אתמול (רביעי) ברקס זמני לעירייה. בדיון בעתירה לביטול התכנסות ועדת ההקצאות השיגו התושבים חצי ממבוקשם. בית המשפט קבע כי ועדת ההקצאות תתכנס כמתוכנן, אך גם פסק כי ככל שתתקבלנה החלטות ביחס להקצאות של ליידי דייויס ויונתן זקס, הן לא יהיו תקפות עד שתתקבל החלטה שיפוטית בטענות שבמחלוקת.

"לא אמנע את ישיבת ועדת ההקצאות הקבועה", כתב השופט אלכסנדר רון בהחלטתו. "אולם אורה שכל ההחלטה, ככל שתתקבל ביחס להקצאה מושא עתירה זו, לא תיכנס לתוקף ולא יפעלו הצדדים על פיה, אלא לאחר שתתקבל הכרעה שיפוטית בטענה שבמחלוקת".

עוד הוסיף השופט רון: "מטעמי בהירות יודגש, לפיכך, שהחלטות, ככל שתתקבלנה, תתפרשנה כמחילות מלכתחילתה תנאי מתלה לפיו תיכנסנה הן לתוקפן רק, אם ולאחר, שיאשר זאת בית המשפט".

סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שמלווה את מאבק התושבים מקרית היובל מאז תחילתו, מסר בתגובה: ״הסיפור פה פשוט, ומקומם. מוכרים את ירושלים. יש כאן תשלום פוליטי שנועד לרצות את הפוליטיקאים החרדים לקראת הבחירות לעירייה. במשך שנים ארוכות הקפידה העירייה לא לפתוח בתי ספר חרדיים בשכונות לא-חרדיות, וזאת כדי לשמור על הציבור הממלכתי בירושלים. משה ליאון כנראה מעדיף את טובת עתידו הפוליטי על פני טובת האינטרסים של התושבים הלא-חרדים בקרית היובל. המהלך הפסול הזה שולח גלי הרס גם לשכונת גוננים, ולשכונות נוספות בעיר. מדובר על עתירה חשובה – שתכריע את סיכוייה של קרית היובל להישאר שכונה ציונית וליברלית. זאת מלחמה על הבית שלנו, ואני מברך את תושבי קרית יובל על מאבק עיקש וצודק למען עתיד העיר״.

חברת המועצה לורה ורטון הוסיפה: "ההחלטה לגבי עתידו של המבנה של עמל היא מבחן חשוב לעתידה של קרית יובל , לעיר וכן – למדינה. אנחנו חייבים תמיד לתת עדיפות לתושבי השכונות, ורק אחר כך לגורמים אחרים״.

לאחר ההחלטת בית המשפט נמסר מעיריית ירושלים: "העירייה תפעל, כתמיד, בהתאם להחלטות השיפוטית שהתקבלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר