עמית פרץ (צילום: פרטי)
עמית פרץ (צילום: פרטי)

בחירות 2023: מספר 6 ברשימה של ליאון – יזם התרבות לצעירים עמית פרץ

פרץ, בן 31, בעל רזומה עשיר בפעילות למען צעירים בירושלים ב-5 השנים האחרונות. הוא מפיק של ליין המסיבות 'המלבן' ואחד ממייסדי קבוצת הפייסבוק 'נשארים בירושלים'. "רוצה להיות הקול והפנים של הצעירים בעיר"

פורסם בתאריך: 13.8.23 18:42

הבחירות למועצת העירייה הולכות ומתקרבות בצעדי ענק, ועם כל יום שחולף – מערכת הבחירות המנומנת בירושלים הולכת ומתעוררת. בינתיים, בשקט-בשקט ממשיך ראש העיר משה ליאון להרכיב את הרשימה שלו למועצה. מדובר על עבודת הרכבה מאוד-מאוד חשובה לליאון, שכזכור – בבחירות הקודמות – למרות שניצח בקרב על ראשות העיר – הרשימה שאותה הוביל לא הצליחה להכניס ולו נציג אחד למועצת העירייה.

ליאון מכוון הפעם גבוה יותר. הרבה יותר, כשבסביבתו יש גם מי שמדברים על 4 חברי מועצה ואולי אף למעלה מכך. בשבוע שעבר פורסם ב"כל העיר" שמה של ד"ר רונית אחדות חודז'ייב הכהן – מספר 2 ברשימה – אשר הצטרפה לעופר איובי (מספר 3) ולטלי פרידמן (4) יו"ר ועד סוחרי השוק.

אז הנה – ממשיכים – קבלו את עמית פרץ, תושב ירושלים בן 31, אשר יוצב במקום ה-6 ברשימה של ליאון (ששמה צפוי להיחשף ביום חמישי הקרוב ועשוי להפתיע רבים).

פרץ נולד בטבריה, וחלק גדול מחייו העביר בניו יורק (מגיל 7 עד 14). ההיכרות שלו עם ירושלים החלה בשנת 2009 – אז הוא הגיע לעיר למכינה קדם צבאית 'בית ישראל' והתאהב בעיר. עם שחרורו מצה"ל (לוחם ומפקד בגדוד 50 של הנח"ל) הוא עבר להתגורר בעיר, סיים תואר ראשון במינהל עסקים ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית – והחל להיות מעורב ביוזמות קהילתיות שמטרתם להשאיר צעירים בירושלים.

 

 

בין הפעילויות המשמעותיות שלו – הפקת ליין המסיבות 'המלבן' בירושלים. ליין שהחל באפריל 2018 ונמשך עד היום. מדובר על ליין מסיבות לא שגרתיות לצעירים, שנערכים לרוב בימי שישי בצהריים (ופעמים רחוקות גם בשישי בלילה). שנה מאוחר יותר – ביולי 2018 – הוא ייסד את קהילת 'נשארים בירושלים' ברשת החברתית פייסבוק.

פרץ מבחינתו מעוניין להמשיך את העשייה למען הצעירים והשארתם בירושלים גם בתור פוליטיקאי צעיר. הוא שואף להיות מחזיק תיק תרבות או צעירים, לסייע לבעלי עסקים וליזמים ירושלים צעירים ובעיקר לגרום לאנשים להישאר בה ולהפוך את העיר לביתם הקבוע.

"חשוב לי להיות הפנים של הצעירים בעיריית ירושלים, לתת להם תקווה, לעורר בהם התרגשות לירושלים ולאפשר להם לדעת שיש להם אוזן קשבת בעירייה", אומר פרץ ומוסיף: "להיות מחובר לשטח, לסייע בתור אחד שחווה את הדברים ומכיר. אני רוצה להיות מוקד ליזמים צעירים, לבעלי עסקים, סטודנטים, משפחות צעירות, מנהלי ומנהלות מוסדות תרבות".

עוד מוסיף פרץ: "אני רוצה לפעול מתוך עמדה של השפעה בתוך מועצת העיר כמחזיק תיק תרבות או צעירים על מנת לקדם חלומות, לחזק את מרכז העיר כמוקד תרבות מרכזי, ואת השכונות כמוקדים אטרקטיביים לבילויים ופנאי. אני רוצה להצמיח כאן דור של יזמים חברתיים ואנשי תרבות שידחפו את העיר הזו קדימה ויראו את העיר כמגרש משחקים עם מלא הזדמנויות לפיתוח ולהתפתחות ולא כמבוך בירוקרטי סבוך ומאתגר".

"אני מאמין גדול בראש העיר ובעשייה שלו בחמש השנים האחרונות. אני חושב שיחד עם סיעה חזקה, ומועצת עיר מגוונת השמיים הם באמת הגבול", הוא מוסיף ומסכם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר