הר חומה (מימין עם כיוון השעון) הקאנטרי בהר חומה, מנשר הבחירות של אריה קינג (צילומים: יוני סיבוני, פרטי)
הר חומה (מימין עם כיוון השעון) הקאנטרי בהר חומה, מנשר הבחירות של אריה קינג (צילומים: יוני סיבוני, פרטי)

"לא נהיה טהראן" – תושבים בהר חומה זועמים על סגן ראש העיר אריה קינג

בימים האחרונים חולקו בתיבות הדואר של התושבים מנשרי בחירות של סגן ראש העיר קינג, בהם גם סעיף שמתייחס לסגירת הקאנטרי בהר חומה בשבתות. התגובות לא איחרו להגיע, ואיך נאמר - הן לא היו ידידותיות

פורסם בתאריך: 6.9.23 08:29

מנשר (פלייר) הבחירות של סגן ראש העיר אריה קינג ממשיך לעורר סערה כמעט בכל פינה. אחרי שהבית הפתוח התבטא בחריפות כנגד קינג בשל הסעיף שמדבר על "מאבק בכפייה הלהט"בית" (כך במנשר), כעת גם תושבים בהר חומה מביעים זעם וכעס רב כנגד קינג.

במנשר הבחירות של קינג, תחת הכותרת "נלחמים על קדושת ירושלים", הוא מתייחס ספציפית להר חומה, בעוד ששכונות אחרות בעיר אינן מוזכרות. הסעיף מדבר על "מאבק על הבריכה בהר חומה", תוך שהוא יושב מתחת לאמירה "שמירת שבת במרחב הציבורי וע"י גופים עירוניים".
המנשר חולק בתיבות הדואר של תושבים בהר חומה, ככל הנראה לקראת הגעתו של קינג לשכונה בסוף השבוע הקרוב (הוא צפוי להתארח על ידי אחת התושבות). התגובות, כאמור, לא איחרו להגיע והן היו חריפות.

"הר חומה לא תהיה טהראן", כתב אחד התושבים. "הדת היהודית שמסמלת אהבת חינם, אהבת האחר וקירבה בין אחים יהודים נלקחה בידי קיצונים למקומות אפלים. חודש אלול שמסמל מחילה ותשובה מביא איתו בחינה פנימית עמוקה לכל אלו שממשיכים להוביל מלחמת אחים בשכונה".

אותו תושב המשיך וביקר את קינג: "קריאייטיב של מילים "נלחם", "מאבק", "מניעה" ו"רכיבה" על מאבק לסגירת הקאנטרי בשבת. אריה קינג – שמעת על הסטטוס קוו בירושלים? למה אתה לא נאבק לסגירת הבריכות שפועלות בשבת בגילה, ארמון הנציב, פסגת זאב ורמות?".

את הפוסט שלו סיים התושב במילים: "זאת לא דרכה של השכונה המיוחדת שלנו! תעשה טובה, לך לקושש קולות במקום אחר".

הפוסט הזה ופוסטים נוספים, כולל של אותה התושבת שצפויה לארח את קינג בשבת, גרר מאות תגובות – רובן המכריע כועסות וזועמות.

"הוא ממש קורה פה למלחמת אחים", כתבה תושבת השכונה. "לא ייאמן, אדם עם כיפה על הראש שמפלג בין תושבים".

"לך לטהרן, שם מתאים לך יותר", כתב תושב אחר בהר חומה, ואחת נוספת עקצה ותהתה: "כל הפלייר מלא במלחמה, מאבק וכו' אז איך מאוחדים? (שם סיעתו של קינג בבחירות, ר"ג).

"הזוי כמה חושך בעיניים שלו", כתב מישהו אחר וכך זה נמשך ונמשך. "אני קוראת שוב ושוב לנסות למצוא נקודות אור וכלום… הכל חשוך ואפל", טענה אחת מהתושבות.

"הוא גר פה שהוא רוצה להילחם על משהו שלא קשור אליו? עוד רעל כדי לקבל כמה קולות. עושים סיבוב על הגב של תושבי השכונה כל אלה. חוץ מלהוסיף אש ולהמשיך בהסתה והפילוג בין תושבי השכונה אין שום דבר", והוסיף בלגלוג: "חמותי גם באה לשבת, אצל מי מוציאים הודעה?".

תגובות הגיעו גם משכונות אחרות – אחת מהן של תושבת גילה, שכתבה: "הוא כמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים הרס את כל המנהלים בכל השכונות המעורבות. בוא תראה בגילה מה עשה. ביזיון".

 

 

 

הפעילה החברתית שולי גמזו, אחת מבין העותרים כנגד המינהל הקהילתי בנושא פתיחת הבריכה, אומרת ל"כל העיר": "בתיבת הדואר חיכה לי פלייר מאריה קינג. פלייר שכולו שינאה וכולו הסתה. הוא מנסה לקבל עוד קולות על חשבון תושבי הר חומה, ומספר שם שהוא ייאבק נגד פתיחת הבריכה בשבתות וחגים. הוא מנסה לעשות פה שוב פילוג ומלחמה בין התושבים. עצוב".

סגן ראש העיר יוסי חביליו ('האיחוד הירושלמי'), שייצג את תושבי הר חומה בעתירה למען פתיחת הקאנטרי בשבתות ובחגים, אומר: "לא ניתן לירושלים להפוך לבני ברק. כפי שנלחמתי למען תושבי השכונה בבית המשפט, אמשיך יחד עם "האיחוד הירושלמי" להילחם נגד משנתו הגזענית והקנאית של אריה קינג ששם לעצמו מטרה להבעיר ולהחריב את העיר".

קינג, כך נראה, לא מתרגש מהביקורת והכעס של התושבים בהר חומה. במענה לפניית "כל העיר" הוא אומר: "אנו חיים במדינה שבה חופש הביטוי הוא במעלה הגבוהה ביותר מבין כל החופשים שמוענקים לאזרחים, אז מותר לי לבטא את דעת התורה. מאחר שהעירייה החליטה להעביר לידי המינהל הקהילתי את האחריות על ניהול ואחזקת הבריכה, ומכיוון שבהנהלת המינהל מכהנים 9 חברי הנהלה דתיים, אין מקום לכפות על דתיים שנבחרו בצורה דמוקרטית ושוויונית לפעול בניגוד לאמונתם, מה זאת הכפיה החילונית הזו? היעלה על הדעת לכפות על מנהל עמותה (המינהל הוא עמותה עצמאית) וחברי עמותה לפעול בניגוד למצפונם ואמונתם? האם באמת יש בעיר, יהודים חילוניים שמעוניינים לכפות על דתיים לחלל שבת?

"כאדם דתי, אין לי כל כוונה לבקש מדתיים להתפשר על אמונתם ואין לי אישית כל כוונה להתפשר על דעותיי ואמונתי שמבוססות על התורה, לכן אני מתפלא שישנם תושבים שקיימו ברית לבניהם ביום השמיני לחייו (אני מקווה), נישאו תחת חופה, לפי תורת משה וישראל ושעלו לתורה בגיל מצוות ומאז מניחים תפילין, ושהם מטילים ספק במשפט שגדלנו עליו כולם מתוך השיר "כי אשמרה שבת אל ישמרני…אות היא לעולמי עד בינו וביני". ברית המילה, הנחת התפילין והשבת הם אות/סימן לקשר המיוחד שיש רק לנו כעם, עם בורא עולם. אני אאבק על חיזוק הקשר הזה ככל שיתאפשר לי".

קינג מוסיף גם פניה לראש העיר ליאון ואומר: "אם ראש העיר מעוניין לקחת אחריות על חילול שבת, שיותיר את הניהול בידיי העירייה (ולא יעביר את הניהול למינהל הקהילתי) ויקח אחריות מלאה על חילולי השבת בבריכה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר