יוסי חביליו בהכרזה על התמודדות לראשות העיר
יוסי חביליו בהכרזה על התמודדות לראשות העיר

מה חושבים הירושלמים והירושלמיות? התגובות להתמודדות של יוסי חביליו על ראשות העיר

בחירות 2023: יממה לאחר ההכרזה של סגן ראש העיר חביליו כי יתמודד ראש בראש מול משה ליאון - הרשת מלאה בתגובות וניתוחים של ירושלמים וירושלמיות. "כל העיר" אסף חלק מהן

פורסם בתאריך: 11.9.23 12:24

ההכרזה של יוסי חביליו על התמודדות על תפקיד ראש העיר בבחירות המקומיות בסוף חודש אוקטובר העירו במעט את מערכת הבחירות המנומנמת והרדומה שהיתה כאן. עד ההכרזה אתמול, היה נדמה שאף אחד לא יציג את מועמדתו מול ראש העיר המכהן משה ליאון, אשר נתמך, כידוע, על ידי המפלגות החרדיות וזוכה לאהדה לא מבוטלת בקרב הציבור הכללי בעיר.

חביליו, יו"ר סיעת 'האיחוד הירושלמי', טרף כאמור את הקלפים והודיע כי הוא מתמודד. "אסיט את ההגה מההידרדרות של העיר לתהום של עוני כרוני, הקצנה, קנאות וגזענות", הוא אמר בזמן ההכרזה. "הגיע הזמן שהרוב הממלכתי והליברלי בעיר יחזור לנצח. בשביל ירושלים, ובשביל מדינת ישראל".

מאז ההכרזה, נדמה שחלה התעוררות מסוימת בציבור הירושלמי. זה אמנם לא מתקרב לרמות ההתעניינות שהיו בעיר בבחירות של 2018 – אז התמודדו 4 על תפקיד ראש העיר (משה ליאון, עופר ברקוביץ, זאב אלקין ויוסי דייטש) – אבל צריך לתת לזמן לעשות את שלו.

בינתיים, הרשת התמלאה בתגובות להכרזה. חיוביות, אמביוולנטיות ושליליות. חביליו עצמו קיבלו הרבה לייקים ותגובות בהצלחה. בנוסף, נכתבו חוות דעת על ההתמודדות ועל המצב בעיר לקראת הבחירות.

כך למשל, עיתונאית "הארץ" יעל פרידסון כתבה: "לא זוכרת מערכת בחירות כל כך מנומנמת בירושלים ברמה שליאון כמעט היה מועמד יחיד. יוסי חביליו הודיע שהוא יתמודד על ראשות העיר מטעם רשימת האיחוד המשותפת למרצ, עבודה, יש עתיד וחוזה חדש.

"התמיכה הרחבה בליאון גורמת לו לקחת את הציבור הליברלי כמובן מאליו – אפשר היה לראות את זה בקידום של כביש הברך שבוע שעבר, שליאון גייס את ש"ס להצביע בעד הכביש שיהרוס את פארק המסילה. טוב מאד שליאון יבין שהציבור הליברלי לא בכיס שלו".



כתבת התחבורה של 'TheMarker' יפעת ראובן, בעברה עורכת משנה ב"כל העיר", ניתחה מזווית הראייה שלה את ההכרזה: "לראשונה, לא אסקר את מערכת הבחירות המקומיות בירושלים", כתבה ראובן. "סיקרתי בחיי שלוש מערכות בחירות מקומיות – 2008, 2013 ו-2018. יש לי הרבה מחשבות, ואנסה לשתף מדי פעם.

"יוסי חביליו הכריז על מועמדותו לראשות עיריית ירושלים מול ראש העיר המכהן משה ליאון, שהיה עד כה מועמד יחיד. בשלב זה נראה שההכרזה של חביליו משרתת בעיקר את ליאון – שלא רצה להיות המועמד היחיד שמתמודד לראשות העיר. ליאון רוצה לנצח בכבוד – אדם אמיתי, ולא לזכות בניצחון טכני. בלשכת ליאון, שמעדיפים ניצחון אותנטי, גם לא רוצים להיות מובכים ממספר קולות מצומק, לעומת הבחירות הקודמות שבהן גרף ליאון 109,472 קולות.

"כשהיה מועמד בודד, התפיסה של הירושלמים היתה שהניצחון של ליאון מובטח ולא הכרחי להצביע לו. יש לי תחושה שמחנה ליאון כעת יעלה הילוך בקמפיין הבחירות שלו, מה שלא ראינו עד כה. אולי עכשיו מערכת הבחירות הירושלמית תהיה קצת יותר מעניינת".


 


גם הפעיל החברתי יוסי סעידוב, יו"ר מינהל קהילתי גוננים, חווה את דעתו וכתב בתגובה לראובן: "חביליו עושה קמפיין לפי הספר. מציג מועמדות כדי לזכות בחשיפה ולהגדיל את פוטנציאל הקולות לרשימתו. מי שיושב בקואליציית ליאון, מנהל קמפיין אנטי חרדי בעיר עם רוב חרדי – עושה כאן עוד חישוב פוליטי קר. חביליו בוודאות לא אלטרנטיבה. הוא יכול לשחק בנדמה לי".

הרב נרדי גרין, רב חילוני הומניסטי מירושלים, כתב: "עד היום לא היה מירוץ אמיתי לראשות העיר. מהיום יש מועמד טבעי לחילוניים, לליברלים ולפלורליסטיים בירושלים. מי שישמור על ירושלים חופשית. האיחוד הירושלמי לראשות העירייה איתו: יש עתיד, העבודה, מרצ. כל ארגוני המחאה איתו. אני קורא לכל המתנגדים להפיכה המשפטית: זוהי ההזדמנות לחזור לירושלים פתוחה ומכבדת. הצביעו יוסי חביליו לראשות העיר, ולאיחוד הירושלמי במועצת העיר".



 

 

תושב העיר שיר אהרון, כתב: "חביליו רץ מטעם איחוד סיעות מקומי, בין היתר עם לורה ורטון, יש עתיד, העבודה, לא יודע אם פספסתי עוד מישהו. אני מחזיק מחביליו אדם מאוד ישר וערכי, גם אם יש לי הרבה ביקורת עליו ועל הדרך בה הוא מנסה לעשות דברים / נוכח כפוליטיקאי. הוא איש טוב ואני אצביע לו לראשות העיר, מעדיף אותו בהרבה על הבולדוזר המשטח שנקרא משה ליאון.

"עכשיו נותר רק לקוות שיקרה נס ורשימת 'התעוררות' בירושלים תצטרף אל האיחוד הזה. אמנם יש בכך מן הפגיעה בגאווה שלהם, להתאחד תחת מישהו אחר אחרי שלפני כמה שנים כמעט הריצו את ברקוביץ לראשות העיר והיו על חודו של קול, אבל הרבה השתנה מאז. בסופו של יום הצטרפות לגוש ליברלי זה כל מה שנותר לעשות פה. בהצלחה יוסי".



בעניין האיחוד שמציע אהרון, נראה שאל לא לפתח תקוות. הנה, תראו למשל מה אמר עופר ברקוביץ, יו"ר 'התעוררות', ששומר טינה לחביליו על הצטרפותו לקואליציית ליאון לפני כחמש שנים, ל"כל העיר": "בעיני זו ריצה פיקטיבית, מתואמת עם ליאון. הצגה ותו לא. חביליו פגע פגיעה אנושה בציבור הפלורליסטי בקדנציה הזו, כשהחליט להפר הסכם חתום עם התעוררות,  ולהיכנס לקואליציה בשביל תיק חנייה וחצי סגנות.

"אינני יודע מה ההישגים שלו בשנים האחרונות, אני כן יודע שהוא העדיף את האינטרס האישי על הציבורי, על כוח של 8 מנדטים יחד. הוא זה שאפשר לליאון להשאיר את התעוררות בחוץ וזו פגיעה חמורה בציבור שלנו.

"נקודה חשובה נוספת – אני לא מצליח להבין איך חביליו, ששיתף פעולה עם ליאון קינג והחרדים בקדנציה הזו לכל אורכה, והצביע אפילו בעד סגירת בתי קפה בגנים ציבוריים בשבת, נגדי, בדירקטוריון הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), והכשיר מהלכים רבים בעייתיים אחרים, באמת עושה הצגה שהוא נגד ליאון. זו בדיחה".

ממטה הבחירות של ראש העיר ליאון, שמולו כאמור מתמודד חביליו, נמסר בנוגע להתמודדות: "מברכים את יוסי חביליו על התמודדותו. מדובר במועמד ראוי. מטבע הדברים איננו מאחלים לו הצלחה רבה".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית חרדית

    למה אתם סבורים שאם אנחנו חרדים,אז אוטומטית אנחנו מצביעים לליאון?
    ולמה כל מי שמועמד והוא לא ליאון חייב לצאת נגד הדת?
    תנו לנו צ'אנס לבחור באמת בלי כל ההסתה הזאת.

  2. משה המגניב

    לדעתי מקומו על משאית זבל מאחור כמה הוא ציער אנשים בכל ועדה שהיה חבר בה יעלה הביתה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר