הדמיית מתחם קלנר (צילום הדמיה: אלי רכס אדריכלים)
הדמיית מתחם קלנר (צילום הדמיה: אלי רכס אדריכלים)

העיקר שיהיו מרפסות: כשהחלטת ועדת התכנון העירונית מנוגדת להמלצת מהנדס העיר

ועדת התכנון בעיריית ירושלים דנה אמש, שלישי, בבקשה לחריגה מקווי הבניין לטובת מרפסות, ובניגוד לעמדה החד משמעית של מהנדס העיר - החליטה לאשר את החריגות. העירייה בתגובה: "מהנדס העיר יפעל לכך שעמדתו תתקבל בדיונים הבאים"

פורסם בתאריך: 20.9.23 19:46

תוכנית פינוי-בינוי ברחוב קלנר בקרית היובל חוזרת לוועדות התכנון ולמסלול האישורים, זאת למרות שכבר אושרה בעבר על ידי כלל ועדות התכנון. הסיבה – תוספת של מרפסות (ככל הנראה מרפסות סוכה, אך הדבר לא כתוב במפורש בהוראות התוכנית, ר"ג), וזאת למרות התנגדות מפורשת של מהנדס העיר.

על פי התוכנית שנידונה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשות אליעזר ראוכברגר התבקשה לאשר חריגות מקווי הבניין, שכבר אושר כאמור, וזאת לטובת הקמת מרפסות (סוכה?). כמו בכל תוכנית, מהנדס העיר ירושלים (יואל אבן, ר"ג) התבקש לתת חוות דעת, והפעם הוא הביע התנגדות חד משמעית לאישור החריגות מקו הבניין לכל צורך שהוא.

בחוות הדעת של מהנדס העיר, תחת הכותרת 'להמליץ לדחות את התוכנית ולא להפקידה' נכתב, בין היתר, "התוכנית קבעה קווי בניין מקסימליים לאור מיקום התוכנית והבינוי שהיא מציעה, חריגה מקווי בניין לטובת מרפסות כפי שהתוכנית מציעה תפגע באיכות המרקם העירוני המאושר גם ביחס לתושבי התוכנית וגם ביחס למגרשים השכנים".

עוד נכתב בחוות הדעת של מהנדס העיר: "לא ניתן לחרוג מקווי בניין של התוכנית המאושרת".

אולם, כאמור, למרות חוות הדעת הנחרצת של מהנדס העיר – החליטה ועדת התכנון המקומית לאשר את החריגות המדוברות ולהפקיד מחדש את התוכנית, כל זאת לטובת הקמת מרפסות.

 

 

ד"ר אסף שפנייר, יו"ר הוועדה הפיזית במנהל הקהלתי יובלים, מתייחס לדברים ואומר בשיחה עם "כל העיר": "קראתי את המלצת מהנדס העיר אשר קורא לדחיית הבקשה ופשוט נדהמתי מהאישור שנתנה הוועדה. כמה חוסר אחריות יכולה להיות לוועדה המקומית? תחת המלצה כזו חד משמעית של מהנדס העיר לדחיית הבקשה לתוספת המרפסות. תחת אמירה חד משמעית שתוספת המרפסות תהווה פגיעה במרקם העירוני ובתוכניות הסובבות (מרפסת סוכה, או לא מרפסת סוכה זה לא רלוונטי). ועדיין הוועדה בכל זאת מאשרת? איזה הסבר יכול להיות לדבר כזה? פשוט מקומם. אני גם לא מבין מדוע ככ דחוף להפקיד מחדש תוכנית רק על נושא זה. תוכנית שכבר אושרה ובתוקף כבר זמן רב".

מעיריית ירושלים נמסכר בתגובה: "המלצת מהנדס העיר והצוות המקצועי בעירייה היא שלא ראוי לאשר את התוכנית כפי שהוגשה בשלב זה בשל חריגה מקו בנין שאושר בועדה המחוזית. עמדה זו גובשה לאחר ניתוח כל הפרמטרים ודיון עם הגורמים הרלוונטיים. אין קשר ייעודי לעניין מרפסות סוכה.

"הוועדה אינה מחוייבת לקבל את ההמלצה ורשאית להחליט בניגוד להמלצת הדרג המקצועי, בהתאם לנתונים הפרושים לפניה. נזכיר כי התוכנית רק הומלצה להפקדה, ובהתאם לכך נדרשים עוד הליכים נוספים עד לאישורה הסופי, כולל הליך התנגדויות. לכן, בכל מקרה, לא מדובר בהחלטה סופית. עמדת מהנדס העיר תישמע גם בדיונים הבאים, והוא יפעל לכך שעמדתו תתקבל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    איזה גזענות ואנטישמיות . בגלל המילה סוכה
    איך אנחנו היהודים שונאים את עצמנו . העיקר אוהבים אינדיאנים . כושים . גרמנים
    אבל סוכה חס וחלילה כל סממן יהודי. אני מרגישה שזה עיתון גרמני או בלגי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר