אריה קינג, כיכר ספרא (צילומים: שגיב כהן)
אריה קינג, כיכר ספרא (צילומים: שגיב כהן)

אולי לא צריך רפורמה? עוד ניצחון משפטי לקינג – נדחתה הבקשה לפסילתו

במענה לדרישה לפסול את 'מאוחדים בראשות אריה קינג' מלהתמודד בבחירות, נמסר ממשרד היועצת המשפטית לממשלה: "לא קיימת עילה לפסילת סיעת מאוחדים בראשות אריה קינג"

פורסם בתאריך: 1.10.23 10:20

ימים בודדים אחרי שרשם ניצחון גדול על סיעת 'התעוררות' ועצר את 'אוטובוס השבת' – מערכת המשפט שוב עובדת לטובת סגן ראש העיר אריה קינג, מהתומכים הבולטים במועצת עיריית ירושלים לרפורמה/מהפכה המשפטית.

היועצת המשפטית לממשלה דחתה את הבקשה לפסול את קינג ואת רשימת 'מאוחדים', תו שהיא מנמקת ואומרת כי "לא קיימת עילה לפסילה".
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, 'המרכז לנפגעי גזענות' ביחד עם 'עיר עמים', 'הבית הפתוח בירושלים' ופורום 'תג מאיר' פנו ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפסול את קינג, תוך שהם נימקו והסבירו כי "מדובר בכוחות דמוקרטיים שפועלים בדרכים דמוקרטיות לשם שלילת הדמוקרטיה". עוד נטען כי "מדובר ברשימת שהסתה לגזענות ושלילת אופיה הדמוקרטי של המדינה הינן מטרות על מרכזיות ודומיננטיות שלהן ומשכך יש לקבוע כי הן מנועות מלהשתתף בבחירות".

הפנייה, כאמור, נדחתה על ידי היועצת המשפטית לממשלה. בתגובה לפנייה של הארגונים הנ"ל, כתבה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סומפולינסקי כי "לא מצאנו מקום להגיש עתירה, מאחר ועל רקע הפגיעה הקשה בזכויות הגלומה במניעת השתתפות בבחירות נקבע בפסיקה כי הפעלת סמכות הפסילה, תעשה רק 'במקרים מובהקים וקיצוניים', וכי עילות הפסילה יפורשו 'בצמצום' ו'באורח דווקני'.

עוד נכתב: "בחינת מכלול הדברים העלתה, כי חלק מההתבטאויות, שעיקרן מיוחסות למי שעומד בראש הרשימה, מעוררות קושי רב בהיבטים הרלוונטיים לפסילה של רשימה, כל שכן כשהן באות מפיו של נבחר ציבור. בצד האמור, בשים לב לאמות המידה המחמירות שנקבעו בפסיקה, לא מצאנו במכלול הראיות שהובאו בפנינו משום עמידה במבחן הפסיקה המצדיק את השימוש בסעד הקיצוני של מניעת רשימה מלהשתתף בבחירות. אשר על כן, אין בכוונת היועצת המשפטית לממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בבקשה למנוע את השתתפות רשימת 'מאוחדים עם אריה קינג' בבחירות הקרובות למועצת העיר ירושלים".

בתגובה להכשרת התמודדות אומר קינג: "מהשנייה הראשונה ברי לכל ובראש ובראשונה לאותן סיעות, מרצ והתעוררות, שעומדות מאחורי הדרישה המגוחכת והמפוברקת, שהטענות החלולות שהועלו בה הן חסרות שחר. הכל במטרה אחת – להכפיש את הרשימה האיכותית, הערכית, והביצועית ביותר שמתמודדת למועצת העיר ומורכבת מפסיפס של שליחי ושליחות ציבור מהמעלה הראשונה".

 

 

 

עוד הוסיף קינג: "העובדה שהתעוררות, מרצ ושאר מפלגות השמאל מתקשות להציג הישג כלשהו בקדנציה החולפת עבור ציבור בוחריהן בפרט ועבור תושבי ירושלים ככלל, מובילה אותן להגשת בקשות סרק מביכים ושטחיים כדי לזכות בחמש דקות תהילה בתקשורת, תוך הטרדה וגזלת זמן מיותר של מחלקת הייעוץ המשפטי. כידוע, ההחלטה הצפויה לפסול את הבקשה מגיעה בניגוד גמור לעתירה המהותית שסיעתנו הגישה כנגד קמפיין מערך הסעות השוחד החינמיות שהפעילה סיעת 'התעוררות', עתירה שבחמישי האחרון שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אריה רומנוב קיבל במלואה כשהורה להתעוררות להפסיק לאלתר את מערך הסעות השוחד, בחירות לצד הוצאות משפט בסך 7,500 שקל.

"לאורך שנותיי כאיש ציבור, עזרתי ואני עוזר ללא סייג לכלל הקהלים והקבוצות בירושלים, בין אם ערבים, חרדים מסורתיים או חילוניים ושאר הקהילות ולעולם עשיתי זאת ואמשיך כמובן לעשות זאת ללא קשר לזהותם או נטייתם המינית, כפי שאני נוהג מול כל תושב ותושבת בעיר- יותר מכל גורם עירוני אחר. בוודאי שלאין ערוך בהשוואה לאנשי התעוררות שבעיקר עושים רעש וצלצולים ובפועל לא עושים דבר וחצי דבר עבור ציבור בוחריהם ותושבי העיר ככלל. זו גם הסיבה שסיעת 'מאוחדים' פועלת במשך כל הקדנציה בקרב האוכלוסייה הערבית, יותר מכל סיעה אחרת במועצת העיר כולל סיעות השמאל, ולכן אין זה מפתיע שאנחנו היחידים שמקיימים מסע בחירות שכולל גם חוגי בית ומפגשי תושבים רבים בשכונות הערביות".

למרות דבריו של קינג, התעוררות, כפי שפורסם, מתנערת מהאשמה שמטיח בה קינג. מהתנועה נמסר בשבוע שעבר כי "אריה קינג מפחד ומשקר כהרגלו. את הקיצוניים והמסיתים פוסלים רק בקלפי ובאולם המועצה. ב-31.10 הציבור הירושלמי יכריע האם יש לאריה קינג וסיעתו מקום בהנהגת ירושלים בחמש השנים הקרובות. ידענו להתייצב נגד קינג בבית המשפט בגופנו רק בשבוע שעבר, ונדע לעשות זאת גם בעתיד ככל שנדרש, בשונה משותפיו לקואליצייה, חביליו את ורטון.

"התשובה היחידה לקיצוניים היא הצבעה להתעוררות בירושלים – קשת רחבה של מתונים, מימין ושמאל שתשאיר קיצוניים מסוכנים כמוהו מחוץ לעמדות ההשפעה על העתיד של כולנו. רק כך נוכל לשמור על ירושלים ציונית, להשאיר צעירים בירושלים ולהביא אותה לשגשוג ופריחה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר