כלי רכב משפורים שתפסה והחרימה המשטרה (צילומים: דוברות המשטרה)
כלי רכב משפורים שתפסה והחרימה המשטרה (צילומים: דוברות המשטרה)

גרימת רעש ממניע גזעני – נמשכת המלחמה בכלי רכב שמשמיעים רעשי ירי מהאגזוז

בעקבות תלונות של תושבים - משטרת ירושלים מבצעת בשבוע האחרון אכיפה מחמירה כנגד כלי רכב משפורים היוצרים תבהלה בקרב הציבור. מאז אתמול נתפסו 3 רוכבי אופנוע שמצטרפים לנהגים אחרים שכבר נתפסו. צפו בווידאו מאחד המעצרים

פורסם בתאריך: 7.11.23 14:58

בסוף השבוע – לאחר עשרות תלונות של תושבים בשכונת גילה והר חומה – עצרה משטרת ירושלים נהג רכב משופר, אשר האגזוז שלו השמיע רעשים דמויי ירי. היה זה המעצר הראשון שבוצע בירושלים, ובעקבותיו הגיעו תלונות נוספות מצד תושבים.

כעת, גם במשטרת ירושלים מגבירים את האכיפה נגד כלי הרכב המשפורים אשר יוצרים תבהלה בקרב הציבור. מאז סוף השבוע נעצרו מספר נהגים ורוכבי אופנוע, ובחלק מהמקרים גם טענה המשטרה בפני בית המשפט לסעיף של 'גרימת רעש ממניע גזעני'.

במשטרת ירושלים מציינים כי אתמול, שני, בשעות הבוקר סמוך לצומת רוקפלר בירושלים, שם הבחין צוות השיטור העירוני של מחוז ירושלים באופנוע ממנו בוקע רעש קולות ירי, הגורם לבהלה. צוות השיטור כרז לרוכב האופנוע, שבמקום לעצור – הגביר את מהירותו ונמלט מהשוטרים, אך במהלך בריחתו – הוא פגע ברכב חונה וכך הצליח צוות השיטור העירוני לבצע מעצר.



"החשוד, תושב מזרח ירושלים כבן 26, נעצר על ידי צוות השיטור העירוני ועלה חשד כי פרט למעשיו אלו, הנו נוהג בהשפעת סמים", נמסר מהמשטרה. "הוא נלקח להמשך טיפול יחידת התנועה המרכזית ירושלים ובסיום חקירתו נכלא ובכוונת יחידת תביעות תעבורה להגיש נגדו כתב אישום בהליך מהיר".

שעות אחרי האירוע הראשון, התקבלו בתחנת מוריה תלונות על אופנועים משתוללים אשר משמיעים רעשי ירי. במהלך סריקות שביצעו שוטרי התחנה, אותרו שני אופנועים שמהם בוקע רעש חריג שגורם לבהלה כאמור בקרב התושבים. כנגד בעליהם של האופנועים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייהם, בוצעה אכיפה.

 

 

במשטרה מוסיפים ומציינים כי "באחד הימים האחרונים בדרום העיר, התקבלו אל מוקד המשטרה מספר דיווחים על חשד לאירוע חריג ושמיעת קולות ירי. באחד הדיווחים אף נמסר כי אזרחים נראו כשהם נמלטים בריצה. בעת סריקות שביצעו שוטרי תחנת עוז, הבחינו כי מדובר ברכב שממערכת הפליטה המותקנת בו בוקעים רעשים חזקים המדמים קולות ירי. בניסיון לעצור את הרכב על ידי השוטרים, שני יושביו ניסו להימלט רגלית ללא הצלחה". בסיוע תצפיתני מרכז השליטה במחוז ירושלים הוכוון לעברם כוח משטרתי והם נתפסו. רכבם של החשודים נבדק וכנגד הנהג, תושב מזרח ירושלים בן 21, בוצעה אכיפה והרכב נאסר לשימוש בגין ליקויים".

באירוע אחר, הגיע לעבר לוחמי מג"ב המוצבים במעבר הטבעת שבעוטף העיר ירושלים נהג ברכב פרטי שבוצעו בו שינויים שלא כחוק. בלשי יחידת התנועה המרכזית של מחוז ירושלים שהוזעקו בעקבות כך למקום וביצעו בדיקה לרכב, גילו כי בוצעו שינויים ברכב וביניהם במערכת הפליטה. שינוי זה גורם לרעש הנחזה לקולות ירי, ובכך יוצר תבהלה. כנגד נהג הרכב, תושב מזרח ירושלים בן 19, בוצעה אכיפה ואף החל נגדו הליך דין תעבורתי בהתאם. פרט לכך בשל ליקויים ברכב, הוא נאסר לשימוש ונגרר מהמקום.

באירוע של סוף השבוע, שבו נעצר תושב מזרח ירושלים, הוא גם הובא להארכת מעצר בפני בית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו ביומיים. בבית המשפט טענה המשטרה, כאמור, לעבירת רעש ממניע גזעני וצירפה סעיפי אשמה נוספים.

"משטרת ישראל תמשיך למקד פעילות אכיפה ולפעול לטיפול בנהגים ובעליהם של כלי רכב שבהם נעשה שינוי שלא כחוק, ובעקבותיו נגרם סיכון לציבור משתמשי הדרך או שנגרמת תבהלה בשל רעשי מערכת הפליטה שבה נעשה השינוי בניגוד לחוק", נמסר מהמשטרה. "אנו ממליצים לכל נהג שעשה שינוי כזה בעבר – להחזיר בהקדם את המצב לקדמותו בטרם ייתפס. לכל מי שחושב לעשות שינוי אסור שכזה ברכבו בעתיד, מומלץ שיוותר על הרעיון, אחרת רכבו יסיים על הגרר, והוא יצטרך לשלם קנסות משמעותיים ובמקרים מסוימים יכול להיפתח נגד אותו הנהג גם הליך פלילי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר