מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

מה עושים כשהמדינה כמעט לא מתפקדת? הסיוע לבעלי העסקים בירושלים

קרן עוגן מציעה לבעלי עסקים הלוואות מיוחדות לשעת חירום לאור המצוקה הכלכלית שאליה נקלעו בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'. העירייה ומט"י ירושלים יסייעו לעסקים הירושלמים בכתיבת תוכנית עסקית והגשת הבקשה להלוואה בתנאים מועדפים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 8.11.23 08:05

בעלי העסקים בירושלים (ובכלל הארץ) ספגו מכה לא פשוטה מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'. רבים כלל לא עבדו בשבועיים הראשונים שלאחר השבת השחורה של ה-7/10, וגם לאחר מכן, כשכבר חזרו לעבודה, המחזורים ירדו. הבעיה העוד יותר גדולה היא שבשלב זה, כך על פי מתווים כאלה ואחרים של משרד האוצר והמדינה, הם אפילו לא זכאים לסיוע (שגם הוא, איך נאמר בעדינות, לא בדיוק מהווה פתרון אמיתי).

עד שיגיע פתרון, אם הוא בכלל יגיע, בעלי העסקים מתמודדים עם מציאות לא פשוטה. כדי לנסות ולסייע להם במעט, עיריית ירושלים, בשיתוף מט"י (מרכז טיפוח יזמות) ירושלים, מציעה סיוע לבעלי העסקים הירושלמים בסבסוד כתיבת התוכנית העסקית והגשת בקשות להלוואות מיוחדות לשעת חירום מקרן עוגן

ההלוואות, יש לציין, מיועדות לבעלי עסקים אשר נקלעו למצוקה כלכלית בשל המצב הבטחוני. במסגרת ההטבה, בעלי העסקים יקבלו סיוע בהגשת בקשות ללא עלות להלוואה בתנאים מועדפים. הסיוע כולל סבסוד מלא של התוכנית העסקית אשר תסייע לעסק לא רק להתאושש מהמשבר, אלא לצמוח ממנו. קרן עוגן תציע לבעלי העסקים הלוואות ייחודיות בתנאים מועדפים. מדובר בצעד נוסף, אותו נוקטת העירייה מתחילת המערכה, במטרה לסייע לעסקים המקומיים לצלוח את הקשיים הנובעים מהמצב הבטחוני.

 

 

 

בנוסף, עיריית ירושלים גם הקימה אתר משרות ייעודי בשיתוף קבוצת אולג'ובס, אשר יסייע לקליטת עובדים ירושלמים עבור העסקים החיוניים בעיר. בנוסף, הקימה העירייה עמדות תעסוקה ייעודיות במלונות המפונים, ואף יצאה בקמפיין במטרה לקשר בין עובדים פוטנציאליים לבין מקומות תעסוקה. עוד, העניקה העירייה מענקים לעסקים בעיר לעידוד החזרה לשגרה, ויצאה בתכנית לליווי ומתן כלים לעוסקים העצמאיים העובדים מהבית.

בעירייה מאמינים, כי מתן מענה לצרכי העסקים השונים – בין אם מדובר בהקלות כלכליות או בסיוע למציאת ידיים עובדות, יעזור לבעלי העסקים לצלוח את התקופה המאתגרת ואף לצמוח ממנו.

"העסקים המקומיים הם לב ליבה של ירושלים ותרומתם לחוסנה הכלכלי ולשגשוגה היא משמעותית מאוד", אומר ראש העיר משה ליאון. "על כן, אנו מסייעים לבעלי העסקים להתמודד עם האתגרים בכל דרך.  אלה הם חלק משורת צעדים שנקטנו עקב המצב, כדי שימשיכו לצמוח ולהתפתח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחל אמנו

    המדינה מתפקדת אין מצב רוח לצאת לבלות יותר מידיי על אף שמרכז העיר שוקק חיים..לא להתבכיין..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר