משה ליאון, פעילות כוחות הביטחון (צילומים: דוברות המשטרה, עיריית ירושלים)
משה ליאון, פעילות כוחות הביטחון (צילומים: דוברות המשטרה, עיריית ירושלים)

עשרות מחבלים חזרו לירושלים – ראש העיר ליאון: "יש משטרה חזקה. הביטחון יישמר"

כ-40 מחבלים ומחבלות חזרו למזרח ירושלים לאחר ששוחררו במסגרת עסקת החטופים. בראיון לגלי צה"ל הבוקר התייחס ראש העיר משה ליאון לנושא ואמר: "אנחנו לא מאושרים מזה, אבל זו החלטה מדינית, ואני בהחלט בעדה. חובה להחזיר את החטופים"

פורסם בתאריך: 27.11.23 11:08

אמש, ראשון, חזרו לירושלים 21 מחבלים ומחבלות אשר שוחררו מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שחרור החטופים מעזה. הם הצטרפו ל-13 אסירים/ות אשר שוחררו במסגרת הפעימה השנייה ול-6 מחבלים/ות מירושלים אשר שוחררו בפעימה הראשונה. כ-40 מחבלים ומחבלות בסך הכל, חלקם.ן הורשעו בניסיון רצח או בניסיון גרימת מוות.

בין המשוחררים – המחבל הקטין שדקר מספר רב של פעמים את אור סייר בשכונת גילה לפני כארבעה חודשים, המחבלת משייח ג'ראח שדקרה את שכנתה אוריה כהן לעיני ילדיה, המחבל שדקר בגבעת המבתר ועוד. כמו כן, שוחררו לא מעט קטינים אשר ניסו לפגוע בכוחות הביטחון עם ירי זיקוקים, זריקת בקבוקי תבערה ועוד, בהם כאלה שנתפסו רק בחודשים האחרונים.

חזרתם לירושלים, כמעט מיותר לציין, גורמת למתח גדול ולפחדים רבים בקרב התושבים, בעיקר אלו המתגוררים בשכונות התפר בדרום ובצפון העיר, אבל ממש לא רק.

משטרת ירושלים, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", החליטה שלא לאפשר חגיגות שחרור של האסירים הללו והיא פועלת כמיטב יכולתה למנוע אותן. בנוסף, המשטרה ערכה שיחות עם המחבלים ששוחררו, הזהירה אותם ואת בני משפחתם לבל יחזרו לבצע פעילות חבלנית עוינת. האם זה יעזור? מוקדם לקבוע, אך ניסיון העבר מלמד שבוודאות יהיו כאלה שיחזרו לטרור.


משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)


בראיון הבוקר, שני, לגלי צה"ל התייחס ראש העיר משה ליאון לשחרור המסיבי של מחבלים לשכונות במזרח העיר (72 מחבלים ומחבלות מירושלים נמצאים ברשימה).

"אני מבין היטב את חששות התושבים", אמר ראש העיר בראיון לאפי טריגר. "חלק מהמחבלים הללו ניסו לרצוח, אחרים ניסו לפגוע באזרחים ובכוחות הביטחון. כמובן שאנחנו חוששים ועוד יותר מכך רוצים למגר ולנקות את העיר מהתופעות הללו. יחד עם זאת, מדובר על החלטה מדינית, שאני בהחלט בעדה, לשחרר את האסירים הללו על מנת להביא את החטופים למדינת ישראל בשלום".



 

 

ליאון הוסיף והתייחס להיערכות של המשטרה בירושלים למצב ואמר: "אני בקשר רצוף עם כוחות הביטחון ועם המשטרה. יש משטרה חזקה בירושלים. כולם ראו את זה בחודש החגים שהשקט נשמר. המשטרה הכינה את עצמה לקבלת המחבלים הללו. אני בטוח שהביטחון בירושלים יישמר.

"הרמה הביטחונית גבוה מאוד בעיר ירושלים. אני חושב שבירושלים מסתובבים יותר בחופשיות מאשר בערים אחרות בישראל, וזה לא במקרה – יש פה משטרה חזקה".

כמובן שלא בכדי מדברים עם ליאון על הנושא. ירושלים, כידוע, היא ישראל קטנה מבחינת הרכב התושבים שבה. למעלה מ-30 אחוז מתושבי העיר הם ערבים, ומדובר באתגר עצום, במיוחד בימים מתוחים. למרות זאת, "הימים עברו בשקט עד עכשיו", ציין ליאון בראיון לגל"צ. "כדי שנוכל לחיות ביחד אנחנו חייבים לדעת לעשות את זה. כמובן שבמקביל חייבים למגר ולפעול באופן משמעותי כנגד הפיגועים הללו. אבל כמו שכבר אמרתי – המשטרה וכוחות הביטחון עושים עבודה נהדרת בירושלים".

כאמור, בימים הקרובים צפויים להשתחרר עוד מחבלים ומחבלות תושבי ירושלים. "אני לא מאושר מזה, אבל זה המחיר שכל אחד מאיתנו צריך לשלם", ציין ליאון. "אין ברירה. מחיר החיים של החטופים הישראלים חשוב ביותר. אני לא חושב שזה בא על חשבון חיים של תושבים אחרים. כולנו צריכים לעשות הכל על מנת שהמחבלים שהשתחררו לא יעזו אפילו להתקרב לפעולה חבלנית. הם יודעים את זה והם יודעים שהם יענשו בחומרה רבה. בשורה התחתונה – המטרה העליונה שלנו כיום היא החזרת החטופים".

עוד ציין ראש העיר ליאון: "בירושלים נשמר שקט מירבי. כולם עובדים פה ביחד, חיים ביחד. וגם אנחנו כעירייה פועלים כבשגרה במזרח ירושלים. עושים כל מה שצריך להיעשות. לא ניתן להפרות סדר לנצח. אנחנו ננצח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קובי

    רק גירוש !!!
    חבורה של אטומים אתם מסכנים את היהודים בירושלים בטמטום שלכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר