זירת קריסת הקיר, איציק שטיינברג ז"ל (צילומים: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כב”ה מחוז ירושלים, פרטי)
זירת קריסת הקיר, איציק שטיינברג ז"ל (צילומים: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כב”ה מחוז ירושלים, פרטי)

הטרגדיה בבית ישראל: הוארך מעצרם של החשודים באירוע קריסת הקיר

פחות מיממה אחרי קריסת הקיר שבו נהרג איציק שטיינברג ז"ל, הוארך מעצרם של 4 חשודים - עובדים ובעל תפקיד באתר הבנייה. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "קיים חשד סביר שנעשו עבודות בניגוד להיתרים או לחו"ד של מהנדסים שאף כתבו על כך לעירייה"

פורסם בתאריך: 3.1.24 16:32

אסון קריסת הקיר בשכונת בית ישראל: היום, רביעים, הוארך מעצרם של 4 חשודים – עובדים ובעל תפקיד באתר הבנייה – אשר נחשדים, בין היתר, בעבירה של המתה בקלות דעת.

כזכור, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", בשכונת בית ישראל קרס קיר, שגרם למותו של איציק שטיינברג ז"ל, בחור ישיבה כבן 25, שהתגורר בדירה הסמוכה לאתר הבניה.

במשטרה מציינים כי "החוקרים, יחד עם גורמי מקצוע, ממשיכים בחקירת נסיבות גרימת מותו של אדם אמש בשכונת מאה שערים בירושלים, זאת לאחר שבמהלך עבודות, קרס קיר בית הנמצא בשלבי בניה".

מעצרם של החשודים הוארך עד ליום ראשון הקרוב, 7.1.2024.

בהחלטת בית משפט השלום, נכתב בין השאר, כי "מחומר החקירה שהוגשה עולה כי קיים חשד סביר שנעשו עבודות בניגוד להיתרים או לחוו"ד של מהנדסים שאף כתבו על כך לעירייה".

בדיון טען נציג המשטרה כי "עוד במהלך העבודות התגלו ליקויי בנייה ונשלחו מסמכים כאלה ואחרים גם לעירייה. בעל המבנה, העובדים והקבלן היו אמורים לדעת על הליקויים ועל הסכנה. אנחנו לא מדברים על רשלנות אלא על המתה בקלות דעת".

עוד ציין נציגה המשטרה: "אנחנו טוענים למסוכנות לאור הידיעה של המשיבים, שהיו באתר בתקופה וידעו על הליקויים והבנייה שהובילה לתוצאה טראגית וקשה מאוד שהובילה לאובדן של חיי אדם".

 

 

שופט השלום גד ארנברג קיבל א טענות המשטרה והאריך, כאמור, את מעצר החשודים ב-4 ימים – עד ליום ראשון הקרוב.

***

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לאחר קריסת הקיר ומותו הטראגי של איציק שטיינברג ז"ל, ציינו השכנים כי הזהירו מפני מסוכנות העבודות באתר ברחוב רוקח בבית ישראל. הם גם הציגו מכתב שנשלח למחלקת מסוכנים בעירייה.

בבית המשפט נציג המשטרה טען כי עיריית ירושלים יודעה בדבר המסוכנות.

מעיריית ירושלים נמסר במענה לטענות: "במהלך יציקת בטון באתר בנייה, קרס קיר של מבנה. עם קבלת הודעה על האירוע, הגיע למקום מהנדס מטעם המחלקה למבנים מסוכנים בעירייה, אשר בחן את הזירה והוציא מיידית צו סגירה למבנה. הבנייה במקום מבוצעת על פי היתר בנייה, ובליווי הנדסי מטעם ובאחריות היזם. בבדיקה ראשונית של הזירה, נראה כי הקריסה התרחשה כתוצאה מביצוע הנדסי לקוי וזאת ללא קשר למכתב התלונה אשר נתקבל בעירייה בחודש אוקטובר.

"המכתב שהתקבל אינו רלוונטי לקריסת הקיר, שכן הוא נוגע לבניין ברחוב רוקח 29, בעוד התמוטטות הקיר אירעה בבניין ברחוב רוקח 33. כך, שאין קשר בין המכתב לבין אירוע הקריסה אתמול ומדובר שני בניינים שונים. בין שני הבניינים האלה, ברחוב רוקח 31, נמצא אתר בנייה בו מבוצעות עבודות על פי היתר בנייה. הקריסה אירעה בשל כשל בביצוע במהלך יציקת בטון באתר, שגרמה להתמוטטות קיר בבניין הסמוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר