זירת קריסת הקיר, איציק שטיינברג ז"ל (צילומים: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כב”ה מחוז ירושלים, פרטי)
זירת קריסת הקיר, איציק שטיינברג ז"ל (צילומים: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כב”ה מחוז ירושלים, פרטי)

"רשלנות פושעת לכאורה" – הוריו של ההרוג באסון הקיר בבית ישראל במכתב חריף לעירייה

הוריו של יצחק שטיינברגר ז"ל, אשר נהרג כתוצאה מקריסת קיר דירתו ברחוב רוקח בבית ישראל, שלחו מכתב חריף ונוקב לעיריית ירושלים שבו הם טוענים: "התקבלו במוקדי העירייה השונים עשרות אם לא מאות פניות אשר התריעו". העירייה: "אין קשר בין האירוע המצער לבין הפניות לעירייה. המכתב המדובר אינו מוכר". האמנם?

פורסם בתאריך: 29.1.24 19:33

האם עיריית ירושלים יכולה היתה למנוע את מותו הטראגי של יצחק שטיינברגר ז"ל באירוע קריסת הקיר בשכונת בית ישראל? לטענת הוריו, כפי שהיא באה לידי ביטוי באמצעות עו"ד בנימין ארביב המייצג אותם, התשובה היא בהחלט כן.

במכתב חריף ששוגר אתמול, ראשון, 28.1.2024, לעיריית ירושלים, כותב עו"ד ארביב בשם ההורים: "המנוח (יצחק שטיינברגר ז"ל, ר"ג) נהרג לכאורה עקב רשלנות פושעת של העירייה ו/או מי מטעמה, והקבלן/היזם המבצע, שעה שהתקבלו במוקדי העירייה השונים עשרות ואם לא מאות פניות של תושבים מודאגים אשר התריעו על המתחולל באתר הבניה אשר בסמוך לדירה בה נהרג המנוח, אך לשווא".

במכתב, שהגיע לידי "כל העיר", מפרט עו"ד ארביב את הפניות המרכזיות בנושא. לדבריו, על פי חוות הדעת של מהנדס, נראה לכאורה כי הקבלן או היזם או מי מטעמם דיקק את הקיר התומך שלא בהתאם לתוכניות ההנדסיות, ובעקבות כך כבר לפני כחצי שנה הודיע המהנדס דן שפר על הסכנות ועל הסרת אחריותו מהפרויקט. חודשים אחדים לאחר מכן, שלח גם עו"ד צחי איתן מכתב המצביע על הסכנות במקום. בהמשך, מציין עו"ד ארביב, "יש ברשותי עשרות סרטונים שחלקם הועברו לנציגים ובעלי תפקידים בעירייה בזמנים רלוונטיים אך מרביתם טמנו את ראשם באדמה ולא ביצעו כל בדיקה מעמיקה".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בתחילת חודש ינואר, ב-2.1.2024, קרס קיר בדירת מגורים ברחוב רוקח 33 בשכונת בית ישראל. ככל הנראה בשל עבודות שבוצעו בבניין סמוך, קרס קיר דירתו והוא מצא את מותו באופן טראגי.

כעת, כך עולה מהמכתב שנשלח בשם הוריו של יצחק ז"ל, מופנות טענות קשות על התנהלות העירייה בנושא. במכתב נדרשת העירייה, "לבדוק ולחקור את המקרה עד תום ולהפיק את הלקחים מאירוע קשה זה, לרבות הפקת לקחים ונקיטת אחריות אישית של הנוגעים בדבר".

עוד נכתב: "משיחות עם דיירים אשר מתגוררים במקום, עורך דינם ולאור מכלול האמור לעיל ועוד עדויות רבות שאין הנייר יכול לספוגם, נראה כי הכתובת היתה על הקיר וזועקת עד השמיים עשרות ו/או מאות של פניות אשר נפלו על אזניים ערלות גרמו למותו המיותר של איציק שטיינברגר המנוח".


אחת הפניות שנשלחו לעירייה בנושא מסוכנות המבנה

אחת הפניות שנשלחו לעירייה בנושא מסוכנות המבנה


אחת הפניות שנשלחו לעירייה בנושא מסוכנות המבנה

אחת הפניות שנשלחו לעירייה בנושא מסוכנות המבנה


 

 

בהמשך מצוין: "מבלי להיכנס להשערות נראה כי מצופה מכם כמערכת וכיחידה של שלטון מקומי לבדוק ולחקור את המקרה עד תום ולהפיק את הלקחים מאירוע קשה זה ולרבות הפקת לקחים ונקיטת אחריות אישית של הנוגעים בדבר ולבדוק היכן נפל הכשל בין דיווח והתראות התושבים ועורכי דינם ועד חוות דעת של מומחים ועדויות ופניות של תושבים מודאגים".

עו"ד ארביב דורש גם להמציא את מלוא הפניות והתיעודים שהומצאו לנציגי העירייה לרבות המוקד העירוני, ולקבל לידיו את ממצאי הבדיקה שתערוך העירייה, "וזאת טרם פניה לקבלת סעד משפטי".

במענה לפניית "כל העיר", מעיריית ירושלים נמסר: "הפניות שהתקבלו בעירייה התייחסו לבניין ברחוב רוקח 29. כמו כן, התגלה כי בוצעה העמקת חפירה בבניין 31 ועל כן, בוצע הפסקת עבודה והקבלן תיקן את הליקוי. כלל הפניות, הובילו לביצוע אכיפה על פי הנדרש בדין והן טופלו, כמקובל. זאת, בעוד שהקריסה התבצעה בבניין ברחוב רוקח 33. על כן, אין קשר בין האירוע המצער לבין הפניות לעירייה. המכתב המדובר ייבחן וייענה לפונה בהתאם".

למשמע תגובת העירייה, סופקו ל"כל העיר" מכתבים שונים אשר סותרים את טענת העירייה בנוגע לכתובת שניתנה בפניות השונות. כך למשל, במכתב מיום ה-29.3.2023 נשלח למחלקת מבנים מסוכנים בעירייה מכתב על ידי עו"ד צחי איתן, שבו הוא מתריע על "מבנה מסוכן".

"לפני תקופה החלו עבודות חפירה בעומק של מעל 8 מטר עומק מתחת מפלס הכביש בכתובת שמעון רוקח 31…". בהמשך המכתב מגולל עו"ד איתן את הסכנות הטמונות בשל אופן הביצוע שלהן".

עוד קודם לכן, ב-22.6.2023 נשלח למפקח בעיריית ירושלים במייל מכתב מ'נאמת מהנדסים בע"מ (שפר) תכנון ויעוץ הנדסי', תחת הכותרת: "הודעה על בנייה מסוכנת וחסרת אחריות – רח' שמעון רוקח 31 ירושלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרון

    שיפסיקו לבנות בצורה בלתי חוקית ובלתי מקצועית אז לא יפלו בקרוב יפלו הרבה הרבה בתים ותוספות בנייה שלהם קו כל בנוי בשיטת החפצה מי נמצא

  2. יחזקאל שרגא

    מחלקת הפיקוח בעיריית ירושלים אינה מתפקדת כראוי.

    המפקחים לא באמת פועלים כפי שצריך, תיקים רבים נסגרים כאילו ואין עבירות בניה מסכנות חיים מכל מיני טעמים כשהגדולים שבהם עצלנות ושוחד.

    מאות מרפסות ברזל שנבנו ללא פיקוח הנדסי, אלפי תוספות בניה שנבנו באורח פיראטי, מאות מהם שנבנו ע"ח שטחי ציבור, בחומרים דליקים ומסכני חיים, ומעל הכל עסקנים ויזמים שבונים ככל העולה על רוחם ויודעים היטב כיצד להסתדר מול הפיקוח.

    האזרח הקטן והישר הוא זה שמשלם את המחיר, אליו נטפלים, אותו מעמידים לדין באכיפה בררנית, על פיצול דירה או סגירת מרפסת שאינם בהם כל סכנת חיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר