במילואים בעזה ועם משה ליאון במרתון - איציק וקסלר (צילומים: פרטי, ארנון בוסאני)
במילואים בעזה ועם משה ליאון במרתון - איציק וקסלר (צילומים: פרטי, ארנון בוסאני)

"ראיתי את הטיל מגיע" – אחרי שנפצע בעזה, המאמן והמפקד במגלן ירוץ במרתון ירושלים

איציק וקסלר, בן 41 מירושלים, הוא מאמן כושר בשגרה ומפקד (במיל') במגלן. לאחר 64 ימי לחימה ברצועת עזה, הרכב שבו נסע חטף פגיעה ישירה של טיל קורנט. אחרי שיקום ארוך, ביום שישי הקרוב, במרתון 'ווינר' ירושלים, ירוץ וקסלר במקצה ל-5 ק"מ ביחד עם מתאמניו - בהם גם ראש העיר משה ליאון

פורסם בתאריך: 5.3.24 11:11

איציק וקסלר הוא מאמן כושר ירושלמי. בן 41, נשוי ואב ל-5 ילדים. בשנים האחרונות וקסלר משמש כמאמן הכושר האישי של ראש העיר משה ליאון. השניים אף רצו ביחד את המקצה ל-10 ק"מ במרתון 'ווינר' ירושלים בשנים האחרונות.

כל זה נכון לימי שגרה. בחירום וקסלר הוא מפקד במגלן. יומיים אחרי השבת השחורה של ה-7/10, הוא גויס למילואים. 64 ימים הוא נלחם ברצועת עזה – עד שנפצע. הפציעה אירעה בין מחנה הפליטים בג'בלייה לבין בית לאהיא, כשהרכב בו נסע וקסלר חטף פגיעה ישירה של טיל קורנט. מעוצמת הפיצוץ וקסלר עף מהרכב, נפצע באורח בינוני אך עוד הצליח לזחול חזרה לרכב, להשיב אש למחבלים ולטפל בפצועים.

לאחר שיקום ארוך החליט וקסלר, בעל סטודיו לאימוני כושר אישיים אשר מתמחה בתזונה ושיקום במקצועו, שהשנה, בניגוד לשנים קודמות הוא ירוץ במקצה ה-5 ק"מ של מרתון 'ווינר' ירושלים. ראש העיר ליאון ירוץ ביחד עם וקסלר למרות שהוא בכושר למקצה הקבוע שלו במרתון – 10 ק"מ – אבל הוא החליט שלא לוותר על ריצה משותפת עם מאמנו. ביחד איתם ירוצו חיילים, פצועים בשיקום עם דרגות פציעה שונות וקהילות רבות.


איציק וקסלר ומשה ליאון במרתון ירושלים 2023 (צילום: ארנון בוסאני)

איציק וקסלר ומשה ליאון במרתון ירושלים 2023 (צילום: ארנון בוסאני)



 

 

"במהלך היציאה מג'אבלייה, לאחר פעילות מבצעית אינטנסיבית רצופה של מספר שבועות, בדרכנו החוצה להתאוורות של 48 שעות נפגע הרכב", משחזר וקסלר את האירוע שבו נפצע. "אני זוכר ששמעתי רעש, ראיתי את הטיל מגיע ומעוצמת הפיצוץ עפתי מהרכב. לאחר הפגיע עוד הספקתי להרים את הראש ולהשיב אש לעבר מקור הירי עד שהגיע הסיוע. הרופא אמר לי שאני מדמם מהאוזן עם חשש לפגיעה בראש. פינו אותי מיד לבית החולים ברזילאי ושם אובחנתי עם רסיסים באוזן ובחזה.

"הרסיסים פגעו במערכת העצבית של אוזן שמאל והותירו אותי חירש באוזן אחת", ממשיך ומתאר וקסלר. "בהיתקלות הזו איבדנו שני חיילים, אחד מהם הוא חנן דרורי ז"ל, שנפצע קשה מאוד אך נפטר מאוחר יותר מפטרייה מסכנת חיים שבה נדבק במהלך הפעילות, והשני נפטר במקום מעוצמת הפגיעה. בנוסף, פונו בתקרית 5 פצועים בדרגות פציעה שונות, אני בניהם. היום, חודשיים לאחר הפציעה, אני עדיין נמצא בשיקום, עובר אימוני שיווי משקל ולומד לחיות מחדש בצל הפציעה ועם השיקום".

בסיום דבריו מבקש וקסלר לומר מספר מילות הוקרה לחבריו: "חשוב לי לסיים ולהוקיר את חבריי – אביחי אמסלם ז"ל, שבנופלו החלפתי אותו בתפקיד מפקד הצוות ביחידה, ואת הראל שרביט ז"ל – שהחליף אותי בתפקידי לאחר פציעתי. את שרביט ז"ל פגשתי בפעם האחרונה כשהוא הגיע לבקר אותי בבית יום לפני שנפל – שניהם היו לוחמים, גיבורים ואחיי לנשק. יהי זכרם ברוך.

"וגם את חברי, בן כיתתי, משה לייטר ז"ל, שנפל גם הוא בקרבות בעזה. את לייטר ז"ל ראיתי בפעם האחרונה בשטחי הכינוס בכניסה לעזה. הוא נכנס עם הצוות שלו ואני עם שלי ומאז לא ראיתי אותו יותר עד ששמעתי על הבשורה הקשה".


איציק וקסלר ביחד עם הראל שרביט ז"ל יום לפני שנפל בקרבות בעזה (צילום: אלבום פרטי)

איציק וקסלר ביחד עם הראל שרביט ז"ל יום לפני שנפל בקרבות בעזה (צילום: אלבום פרטי)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר