הצבוע/ה בשכונת רמות (צילום: עדכוני רמות)
הצבוע/ה בשכונת רמות (צילום: עדכוני רמות)

האם הצבועה 'ציונה' חזרה לרמות?

כחודשיים וחצי אחרי שהצבועה ציונה נלכדה במבצע מיוחד והעוברה לשטח פתוח באזור לכיש, תושבים בשכונת רמות מדווחים כי צבוע/ה שוב נראה ברחובות השכונה בלילות האחרונים. ברשות הטבע והגנים חוזרים ומדגישים כי הצבוע שקיים בארץ אינו בעל תוקפני, ומבקשים להעביר דיווח לרשות או למוקד עיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 26.5.24 15:19

בתחילת חודש מרץ, כפי שפורסם ב"כל העיר", עיריית ירושלים ורשות הטבע הגנים הודיעו בחגיגיות כי בפעולה מורכבת וייחודית הם תפסו את הצבועה שהסתובבה בשכונת רמות והטרידה חלק מהתושבים, נתפסה ברמות ושוחררה בחזרה לטבע באזור לכיש. מאז לא היו דיווחים ברמות על צבועים שמסתובבים ברחבי השכונה, עד לשבוע שעבר – אז צילם אחד מתושבי רמות את הצבוע/ה שכאן בתמונה ובסרטון מתהלך לו ברמות.

הסבירות שמדובר בציונה – הצבועה המקורית של השכונה – אפסי עד לא קיים, וכך גם שמדובר על חבר בלהקת הצבועים של 'ציונה' – שכן הצבוע המפוספס שחי בארץ ישראל אינו חי בלהקות אלא חי לבד.



 

 

ברשות הטבע והגנים מזכירים כי הרי ירושלים מהווים בית גידול טבע לצבועים. יצוין כי כבר לאחר ההעברה של ציונה מירושלים ללכיש, ברט"ג ציינו כי "ייתכן שתושבי ירושלים יראו בעתיד צבועים נוספים. בנייה נרחבת בכל רחבי הארץ צמצמה את בתי הגידול הטבעיים של הצבועים וריבוי האוכל שנמצא בעיר מושך אותם אלינו. זו אחריותנו לדאוג לחיות הבר, לשמור על הרחובות נקיים ועל הפחים סגורים. כך, נוכל לצמצם את היקף החיכוך ביננו לבין חיות הבר בתוך היישובים והערים".



הצבוע המפוספס נפוץ ברוב שטחה של ארץ ישראל והוא חיה מוגנת הניזונה בעיקר מפגרים. בשונה מהצבוע הנקוד שאנו מכירים מאפריקה, הצבוע המפוספס שקיים בארץ אינו בעל חיים תוקפני ועד כה לא תועדו מקרי תקיפה של צבועים.

כמו כן, הצבוע המפוספס אינו להקני אלא סוליטרי (יחידאי), לכן אין להקות צבועים בישראל. הסכנה העיקרית לחיה המיוחדת הזו בשנים האחרונות היא סכנת דריסה – צבועים רבים נוהגים להתקרב לפגרים שנמצאים על הכביש ונפגעים מרכבים חולפים. אנו קוראים לכל מי שנתקל בצבוע שנכנס לתחומי העיר לדווח על כך למוקד העירוני של עיריית ירושלים או למוקד רשות הטבע והגנים במספר 3639* מבלי לנסות להתקרב אליו.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. עקרוט בלאדי

    היא חזרה בשביל מישתתפת עם חברים שלה ביום חמידישי במצעד הגאוה

  2. חמלה

    טוב שיש לנו את בעלי החיים בתוך כל הבלאגן שבני האדם גורמים,בתוך כל השנאה,הפילוג

  3. יעל כץ

    למה לנתק אותה מהגורים שלה ומאזור שהיא חיה ומכירה ולהעביר אותה ללכיש במיוחד אם היא לא מסוכנת?????!!!!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר