ד"ר לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)
ד"ר לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון: "בבחירות הבאות מרצ תישאר חזק במפה הירושלמית"

ורטון, נציגת מרצ במועצת העירייה, בשיחה עם "כל העיר" על היוזמה שלה לתחבורה בשבת בירושלים - "שבוס", על הסערה הפוליטית בקואליציה העירונית ועל האם מרצ תצליח להתברג במועצת העירייה גם בבחירות 2018

פורסם בתאריך: 4.11.17 19:06

לורה, מרצ איבדה מכוחה במערכות הבחירות האחרונות – אם ב-2008 היו לכם שלושה מנדטים, ב-2013 שני מנדטים ואחרי שאיתי גוטלר ערק לסיעת ירושלמים, את נשארת לבד בסיעה. האם מרצ הולכת להימחק מהמפה הפוליטית בירושלים ב-2018?

"בבחירות הבאות מרצ תישאר חזק במפה הירושלמית", אומרת ל"כל העיר" ד"ר לורה ורטון, חברת המועצה מטעם סיעת מרצ באופוזיציה, "מרצ היא מפלגה עם ערכים ואידיאולוגיה לא מזגזגת. במוניציפאלי מצביעים למרצ לא רק המצביעים המסורתיים, ישנם גם כאלה שמנטרלים את אי ההסכמות לגבי הנושאים המדיניים, ואז רואים שאנחנו היחידים שנלחמים עבור צדק חברתי, ניקיון כפיים, זכויות חילוניים ושלטון החוק".

"אם יש משהו שמדרבן אותי לעשייה זו האמונה שלי באנשים והיכולת שלהם לשנות ולהשתנות", מדגישה ורטון, "וכציונית אמיתית אני רוצה להפוך את ירושלים ליותר צודקת ויותר רגישה למיעוטים".

 



אופטימיות היא שם המשחק אצל ורטון, שיושבת על ספסלי האופוזיציה בכיכר ספרא – ומשם היא גם לא מסתירה את הביקורת שיש לה על ראש העיר ניר ברקת ועל חברי הסיעה הפלורליסטית 'התעוררות'. כידוע, וכפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", בין יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ לברקת התגלע עימות חריף, וכפי שנראה זה יגיע עד לבית המשפט.

כיכר ספרא

כיכר ספרא

"הקואליציה לא מתפקדת", אומרת ורטון, "חברי התעוררות במשך ארבע שנים היו צייתנים להפליא, לא משנה מה ברקת עשה – שביתות, הקצאות לא תקינות, העברת כספים שלא דרך ועדת הכספים, הם שתקו. אבל עכשיו מתקבל הרושם שהם מתחילים לדבר ולהביע את דעתם בלי חשש, ולהראות איזשהו קו עצמאי. אני בעד שכל אחד יביע את דעתו. חבל שלקח להם ארבע שנים להתעורר. מבחינתי אין סיבה להצביע להם שוב בעתיד, מפני שאין שום הבדל בינם לבין ברקת".

ובמי תתמכו לראשות העיר?

"עוד מוקדם לדעת מי ירוץ לראשות העיר אבל אני שמחה מאוד שעו"ד יוסי חביליו הודיע שיתמודד".

 

מהן התוכניות שלך לעתיד?

"אשמח להמשיך לשרת את הציבור גם כחברת קואליציה, בתנאי שבאמת אתרום ולהשפיע מבפנים, עד אז אני עובדת קשה בעזרה לתושבים".

ד"ר ורטון, מרצה למדע המדינה באוניברסיטה העברית, נולדה בארה"ב. בגיל 20, לאחר שסיימה בהצטיינות תואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת הרווארד, החליטה לעלות לבד לישראל. היא שירתה כחיילת בודדה ולאחר שסיימה את שירותה הצבאי השתקעה והפכה חברת קיבוץ בכפר בלום. ורטון התחתנה עם בן הקיבוץ ובשלב מסוים הם היגרו לירושלים. היא אמא לשני ילדים וכיום היא מתגוררת בבית הכרם, בנוסף לעבודתה באוניברסיטה היא פעילה בעמותות שונות, בעיקר בכל הקשור לציבור החילוני בעיר.

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

בקיץ האחרון הקפידה ורטון להגיע להפגנות החילונים שנערכו בקיץ האחרון ברחוב הנביאים, כתגובה להפגנות השבת של החרדים. בשבוע שעבר, על רקע התפרעויות החרדים ברחבי העיר, ששיבשו את התנועה והשגרה בירושלים דרשה ורטון מברקת לפעול להגשת תביעות עירוניות נגד מפגינים שפגעו ברכוש ציבורי.

אחת היוזמות המוצלחות של ורטון היא "שבוס" – הפעלת שירות תחבורה בשבת עבור הציבור החילוני בעיר, וזאת בהיעדר תחבורה ציבורית בשבת בירושלים. המיזם הוקם לפני שנתיים יחד עם סגן ראש העיר לשעבר פפה אללו (מרצ) ופעילים נוספים בעיר, וכיום הוא התרחב לערים נוספות ברחבי הארץ.

"מעל 70 אחוז מהציבור היהודי-ישראלי בארץ רוצה תחבורה ציבורית בשבת, וכך למעשה המיזם התחיל אצלי בסלון", היא מספרת, "ועד היום אני היו"ר של הנהלת האגודה. צריך להבין שאני בעד חופש דת, אבל נגד כפייה דתית על ידי ההנהגה הקיצונית שיש לנו, ואלה הדברים שהנחו אותי גם בהקמת 'שבוס' – תחבורה הוגנת לציבור החילוני בשבת".

 


הסעה של "שבוס", מרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הסעה של "שבוס", מרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

 


גורם בכיר בעירייה מגיב לדבריה של ורטון ומוסר: "אנו מבינים את תסכולה ומצוקתה של ורטון מכך שאינה שותפה כלל לעשייה ולחזרתה של ירושלים למסלול הנכון אחרי עשורים של דעיכה. בזמן שראש העיר עסוק בקידום רפורמות מוצלחות בחינוך, ברווחה, בתרבות ובתחום הפיתוח הכלכלי הצליחה ורטון להסתכסך כמעט עם כל חברי המועצה ולעסוק תמיד בהכפשות שקריות, בריב ומדון ובאובססיה לקידום חלוקת ירושלים. אפילו שותפה לסיעה נטש אותה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריק

    על מי אתם עובדים?
    מיזם שבוס לא מצליח בכלל. בקושי עולים עליו נוסעים ורק לאחרונה פרסמתם שהוא סובל מקשיים פיננסיים.
    הוא לא רווחי בכלל וניזון מתרומות של שונאי הדת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר