קרית היובל (צילום: אוריה תדמור)
קרית היובל (צילום: אוריה תדמור)

קרית היובל: בית ספר ממלכתי-דתי חדש ייפתח בשנה הלימודים הבאה

העירייה והמינהל הקהילתי הודיעו על הפיכתו של בית הספר נווה עציון בנות לבית ספר משותף לבנים ובנות

פורסם בתאריך: 21.12.17 09:41

בשורה של ממש לציבור הדתי והמסורתי בקרית היובל: במכתב רשמי שיצא ביום רביעי האחרון (24.12) אל תושבי השכונה, בישרה עיריית ירושלים על פתיחת בית ספר ממלכתי-דתי חדש בקרית היובל, כבר בשנת הלימודים הבאה.

ממינהל החינוך בעיריית ירושלים נמסר כי להחלטה על הקמת בית הספר קדמה בדיקה מקיפה וארוכה עם כלל הורי התלמידים הצפויים לעלות בשנה הבאה לכיתה א' – ילדי הגנים במגזר הממלכתי-דתי – לגבי הצביון המבוקש של בית הספר החדש.


בית הספר נווה עציון (צילום: ועד ההורים)

בית הספר נווה עציון (צילום: ועד ההורים)


התהליך שביצעו אנשי מנח"י כלל פגישות עם אנשי מינהל קהילתי יובלים ועם קבוצות אוכלוסייה שונות, וכן פגישה אישית עם כל ההורים לילדים בגני חובה בקרית היובל וברמת שרת. על פי תוצאות בדיקה זו הוחלט כי בית הספר נווה עציון בנות יהפוך להיות בית ספר שבו ילמדו בכיתה א' בנים ובנות, בכיתות נפרדות ובמרחב משותף. כל פעילויות בית הספר, ובכלל זה טיולים, טקסים, הפסקות וכדומה, יפעלו ויתקיימו במשותף. בית הספר יהיה ציבורי וההצטרפות אליו תתאפשר ללא תנאי קבלה או תהליכי מיון כלשהם.

במכתב, שעליו חתומים ראש מינהל קהילתי יובלים רוני שרון וראש מנח"י אביב קינן, מצוין כי "אנו שמחים לבשר כי לאחר ניסיון של שנים ארוכות, עיריית ירושלים תפתח בשנת הלימודים הבאה בית ממלכתי דתי קהילתי בקרית היובל… יוקם ועד מנהל לבית הספר בראשות מינהל החינוך ובו ישתתפו נציגי המינהל הקהילתי, נציגי משרד החינוך ונציגי בית הספר עצמו. כל בקשה לעשות שינוי באופי בית הספר יחייב הן את הסכמת ראש מנח"י בירושלים והן רוב בוועד המנהל".

 

ראש העיר ניר ברקת: "הנחיתי את הצוותים החינוכיים לקבוע את אופיו של בית הספר על פי הביקוש בשטח, ובתיאום עם המנהל הקהילתי. הקמת הממ"ד החדש תביא לפיתוח נוסף של השכונה ותחזק את תושביה. נמשיך לפעול ללא לאות על מנת להבטיח חינוך מצוין לכלל תלמידי ותלמידות ירושלים".

כזכור, בשלהי שנת הלימודים הקודמת סערו הרוחות בבית הספר נווה עציון, וזאת לאחר החלטת העירייה להעביר את מבנה בית הספר שהיה בבית וגן לרשות המגזר החרדי כשבית הספר קיבל מבנה חלופי בקרית היובל. בעקבות מחאת הורי התלמידות שכללה שביתה, העירייה הגיעה להסדר עם ההורים כי צביון בית הספר לא ישתנה ויתקיים מערך הסעות לתלמידות המתגוררות רחוק מקרית היובל.

בקיץ הביעו הורי התלמידות בבית הספר דאגה לעתידו בשל רישום לא מספק, וכעת נדמה שנמצא הפיתרון עם הסבתו לבית הספר ממ"ד לכלל האוכלוסיות.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. רוני

    זה שקר מוחלט ובגידה של ברקת בקרית יובל. במקום להקים בית ספר ממ"ד קלאסי מקימים בית ספר חרדי-תורני, בהפרדה מלאה בין בנים לבנות. בושה.
    לא ברור גם מה עבר בראש של הנהלת קרית יובל שהסכימה למהלך הזה. הבנתי שהיה שם איזה מחטף

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר