אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: טל הרדה)

חבר המועצה אריה קינג לראש העיר: "בטל את החלטות ישיבת המועצה האחרונה"

חבר המועצה טוען כי ההצבעה השמית בישיבה התקיימה בניגוד להוראות פקודת העיריות. העירייה: "היועץ המשפטי לא מצא פגם בהתנהלות"

פורסם בתאריך: 1.2.18 10:18

ישיבת מועצת העירייה האחרונה ממשיכה לעורר סערה. לאחר שהישיבה, שהתקיימה ביום חמישי שעבר, 25.1, נסגרה לכניסת תושבים, השבוע טוען חבר המועצה אריה קינג (ירושלים מאוחדת) כי ההחלטות שהתקבלו במהלכה לא קבילות.

קינג קורא לראש העיר ניר ברקת לבטל את החלטות ישיבת המועצה האחרונה, אחרת יפנה לערכאות משפטיות. במכתב ששלח קינג לברקת, ליועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה, ולמזכיר העירייה עידו רוזנברג, הוא טוען כי ההצבעה השמית בישיבה לא התנהלה בהתאם להוראות פקודת העיריות, ולכן יש לבטל את כל ההחלטות שהתקבלו לאורך הישיבה ולזמן ישיבת מועצה חדשה.

אריה קינג (צילום: תומר אפלבאום)

אריה קינג (צילום: תומר אפלבאום)

"ראש העיר התבקש כמה פעמים לבצע הצבעות שמיות במהלך הישיבה, אך בפועל לא התקיימה אף לא הצבעה שמית אחת כפי שהמחוקק התכוון לבצעה", כתב קינג במכתבו. "אי ביצוע הצבעה שמית כמתחייב מעמיד את כל ההחלטות ש'התקבלו' כביכול באישורה של המועצה בסימן שאלה גדול לגבי חוקיותן וחוקיות ביצוען".

 

ניר ברקת, ירוץ לקדנציה שלישית לראשות עיריית ירושלים? (צילום: מאיר אליפור)

ראש העיר ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

בהמשך המכתב דרש קינג מהנמענים להודיע על ביטולם של ההחלטות והאישורים בכל הסעיפים שבהם דרשו חברי המועצה הצבעה שמית (שליש מהם לפחות, כמתחייב על פי פקודת העיריות). "אעניק לכם 72 שעות לתיקון העוול ולהסרת החרְפה מעל לראשה של מועצת עיריית ירושלים. אם לא תפעלו כך בפרק הזמן שהענקתי לכם, בכוונתי לפנות לערכאות שיפוטיות", חתם קינג את מכתבו.

מהעירייה נמסר בתגובה: "היועץ המשפטי לעירייה, שנכח בישיבה המדוברת, לא מצא פגם בהתנהלות ישיבת המועצה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר