הפקקים באזור גשר במיתרים, שלישי (צילום: אורן בן-חקון)
הפקקים באזור גשר במיתרים (צילום: אורן בן-חקון)

הפקקים ועומסי התנועה: תושבי ירושלים סובלים יותר

מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי 85 אחוז מתושבי ירושלים עומדים בפקקים כל יום; 95 אחוז מהנהגים בעיר מדווחים כי בשנים האחרונות חלה החמרה בעומסי התנועה

פורסם בתאריך: 13.3.18 08:37

מרגישים שאתם מבלים בפקקים יותר מדי? אתם לא לבד: 85 אחוז מתושבי ירושלים טוענים כי הם עומדים בפקקים מדי יום, ו-25 אחוז מהם טענו כי הם נמצאים בפקקים בין שעה לשעתיים בכל יום. כך עולה מנתוני סקר שערכה בנושא עמותת אור ירוק. לפי הסקר הירושלמים סובלים הכי הרבה מהפקקים, לעומת אזורים אחרים בארץ. לשם השוואה, רק 66 אחוז מתושבי הדרום העידו כי הם מבלים בפקקים מדי יום, ו-79 אחוזים מתושבי המרכז ואזור השרון.

הרוב המוחלט מבין תושבי ירושלים שהשתתפו בסקר, 95 אחוז ליתר דיוק, הצהיר כי הוא חש שבשנים האחרונות חלה החמרה במצב העומסים בעיר. נתון דומה נרשם גם באזורים אחרים ברחבי הארץ. 71 אחוזים מהנשאלים תושבי העיר הצהירו שיעדיפו לנסוע בתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי, אם היו עומדים לרשותם אמצעי תחבורה ציבורית נוחים וזמינים, זאת לעומת 56 אחוז בלבד בשרון ו-61 אחוז בדרום.

הפקקים בכניסה לעיר בעקבות העבודות להקמת רובע העסקים של ירושלים (צילום: באדיבות אופיר לנג)

הפקקים בכניסה לעיר, בשבוע שעבר (צילום: באדיבות אופיר לנג)

 

70 אחוז מתושבי העיר טוענים שמשרד התחבורה לא עושה די כדי לפתור את בעיית הפקקים בעיר. 69 אחוז מהירושלמים העניקו בסקר לשר התחבורה, ישראל כץ, ציון נכשל בכל הקשור לפתרון בעיה זו.

פקקים הר החוצבים (צילום: אורן בן חקון)

הפקקים בכניסה להר חוצבים (צילום: אורן בן חקון)

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבוע שעבר החלו עומסי תנועה כבדים מאוד באזור הכניסה לעיר, בעקבות סגירת חלק מציר מרכזי – שדרות שז"ר. הסיבה? עבודות תשתית להקמת פרויקט רובע העסקים בכניסה לעיר. התנועה למעשה מנותבת לתוך שדרות הנשיא השישי – המוביל לסינמה סיטי. הרכבים למעשה עוקפים את החלק שחסום לתנועה בשדרות שז"ר – נכנסים לתוך שכונת משכנות האומה ויוצאים לכיוון שדרות שז"ר – צומת אגריפס.

פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

הפקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

הכבישים בכניסה לעיר נסגרו במוצ"ש, 3.3. בפרויקט הכניסה לעיר מציינים כי בין ה-10-15 במרץ ייתכנו הפרעות תנועה מסוימות כחלק מהכנת האזור להסדר המערכתי שיחל מספר ימים לאחר ה-15 במרץ.

בחזרה לסקר: בראייה ארצית העניקו הנשאלים את הציון הנמוך 3.9 למצב התחבורה הציבורית בישראל, בהשוואה לתחבורה הציבורית באירופה. רוב המשיבים, בכל האזורים, קבעו כי תחבורה ציבורית זמינה ומהירה תסייע בשיפור המצב ותקל על העומסים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הזניח את התחבורה הציבורית במשך שנים. ברוב חלקי הארץ היא כמו במדינות עולם שלישי. נהגים רבים מעדיפים לבזבז שעות בפקק ולא להשתמש בתחבורה הציבורית, כי היא לא נוחה ולא זמינה. המצב הזה חייב להשתנות על ידי הוספת נתיבי תחבורה ייעודים לאוטובוסים, שיפור הנגישות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים והפיכת התחבורה הציבורית למוצר נעים ונגיש לציבור כולו. מדובר בהשקעה כדאית שתחזיר את עצמה – שיפור הסעת ההמונים יפחית את זיהום האוויר ואת עומסי התנועה, יצמצם את כמות תאונות הדרכים ויחסוך למשק הישראלי כסף רב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. החמרה במצב התנועה

    כל שנה המצב של התנועה,הן הפקקים והן מצב התחבורה הציבורית מחמיר,
    פקקים איין סופיים,כאשר משך זמן הנסיעה עולה במשך השנים כתוצאה מהתארכות הפקקים,
    מצב התחבורה הציבורית רע מאוד,אוטובוסים עמוסים הרבה פעמים לא מגיעים בזמנים שנקבעו,
    הן בדילוג על נסיעה ולא רק באיחורים,שלא לדבר על כך שכתוצאה מהפקקים הנסיעה מתארכת,
    הרכבת הקלה לא טובה יותר,קרונות עמוסים חברה שנוהגת בצבור לקוחתה דהיינו הנוסעים בבריונות ואגרסביות של אכיפת נסיעה,
    כאשר לא תמיד האשם בנוסע,מערכות כרטוס מיושנות,
    אם לא מספיק כל זה,אז לחרדים כנראה יותר מידי משעמם וחסר להם איפה להוציא אגרסיות אז מוציאים כל שבוע אמתלה חדשה לחסום כבישים.כאשר המשטרה צופה מהצד ונותנת חופש יד לבריונות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם פשוט מזוכיסטים סעו בתחבורה ציבורית.
    כל מי שקנה רכב חדש שרובו אם לא כולו בהלוואות נוסע כשמבטיו לצדדים ידו האחת על ההגה והשניה על אדן החלון- מלך הכביש
    שחררו הלואות מעיקות , דלק,ביטוחים,מוסכים וסעו בתחבורה ציבורית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר