יעל סדן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
יעל סדן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

"יעל היתה חברה מעולה, תמיד ראשונה להתנדב. תמיד עזרה לתלמידים ולמורים"

תומר בליטי-דגן, מנהל התיכון לאמנויות שבו למדה יעל סדן ז"ל, מהר חומה: "יעל היתה מצטיינת בהישגים הלימודיים שלה, היתה כזאת נערה מוערכת ומעוררת השראה"

פורסם בתאריך: 2.5.18 16:23

יעל סדן ז"ל, בת 19 במותה מהר חומה, היתה אחת מתשע הנערות ונער שנספו באסון בנחל צפית שאירע בשבוע שעבר (26/4). כזכור, למרות ההתראות לסכנת שיטפונות, מכינת בני ציון יצאה לטיול באזור הדרום. במהלך הליכת הקבוצה בנחל צפית, נחשול מים פתאומי הציף את הנקיק שטיילו בו, וגבה את חייהם של עשרה מחניכי המכינה.


אביה של מעין ברהום ז"ל: "כל החמצן ושמחת החיים של הבית היתה מעין, ועכשיו זה התרוקן"

רועי אור, אחיה של אלה אור ז"ל: "אלה היתה הקטנה במשפחה, אבל במהות שלה – הכי גדולה"


יעל סדן היתה תלמידה בתיכון לאמנויות בעיר. מנהל בית הספר, תומר בליטי-דגן משתף: "יעל היתה נערה מקסימה, ותלמידה מצוינת שלמדה במגמת מחול. ואף הרחיבה את הלימודים שלה. יעל היתה חברה מעולה, תמיד ראשונה להתנדב. תמיד עזרה לתלמידים ולמורים".

איך התלמידים מגיבים לאירוע?

"חלק מהתלמידים מאוד נסערים ועצובים, כיוון שהכירו אותה. אנחנו לאט לאט מתאוששים. היא סיימה י"ב, והיתה במכינת בני ציון – אנחנו דיברנו עם התלמידים על הדמות של יעל. היא היתה מצטיינת בהישגים הלימודיים שלה, היתה כזאת נערה מוערכת ומעוררת השראה. עם חלק מהכיתות דיברנו גם על האסון, וגם נדבר בהמשך ומכמה היבטים. איך קורה כזה דבר? מה אנחנו לומדים מזה? ועוד".

מה אתם אומרים לתלמידים?

"אנחנו אומרים להם שלומדים מזה שצריכים להיות מאוד זהירים. שצריך להפעיל שיקול דעת. עולם המכינות הוא עולם נהדר ונפלא שיעל מאוד אהבה אותו, והתחברה אליו. אבל בד בבד, יש דברים שצריך אולי לתקן. מאוד חשוב להפעיל שיקול דעת עצמאי".

"לדוגמא, בערב יציאה לטיול אנחנו מקבלים פניות מהורים, חלקם שואלים האם זה בטיחותי שהילדים ייצאו לטיולים. לפעמים יש ילדים שלא יוצאים, זה נדיר, אבל אנחנו בהחלט מבקשים מהילדים להפעיל שיקול דעת. לקחת אקסטרה אחריות, גם אם הדעה שלהם שונה משלנו. התלמידים מוזמנים גם בשוטף, לא רק בטיולים, אם יש עניין של גילוי עצמאות מחשבתית. הרבה פעמים אנחנו מברכים על זה ולפעמים אנחנו קצת קצרי רוח, אבל זה פוגש אותנו בעוד מקומות ולא רק בהקשרים כאלה".

איתי סדן, אחיה של יעל סדן ז"ל, כתב פוסט מרגש בפייסבוק, לפני הלווייתה של אחותו: יעלי שלי, אחות שלי, אהובה שלי", כך כותב איתי סדן. "אני כותב והדמעות לא מפסיקות לדפוק על המסך; יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה להגיד לך; שלא הספקתי; כל כך הרבה מחשבות שרצות לי בראש שאני רוצה לשתף אותך בהם; יעלי אחותי הקטנה, זה לא נתפס; הלב שלי נשרף, התרסק לרסיסים; אלוהים שבשמיים למה?? למה??; לקחת נערה בת 19 שהחטא היחידי שלה זה שהיא חייכה יותר מידי.

יעל סדן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

יעל סדן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

"אני שבור ולא יודע מאיפה להתחיל; ומתחנן שמישהו יעיר אותי מהחלום בלהות הזה; הייתי נותן את כל העולם לעוד 2 דקות איתך; הייתי נותן את עצמי כדי להגיד לך שאני אוהב אותך; יעלי אחותי הקטנה; נגמרו לי המילים נשארו רק נהרות של דמעות; למה למה זה היה צריך לקרות למה זה צריך להסתיים ככה; אני לא יכול יותר לבכות, לא יכול יותר לכאוב; רק רוצה אותך לצידי; חייכנית ומתוקה כמו שתמיד היית; שמישהו יצבוט אותי; שמישהו יעיר אותי, יעלי אחותי, אהובה שלי, דם שלי. אני אוהב אותך בכל נשמתי".


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר