הדמיית המנהרה שתחבר בין מעלה אדומים לגבעה הצרפתית
הדמיית המנהרה שתחבר בין מעלה אדומים לגבעה הצרפתית

תתכוננו לחפירות: העבודות להקמת המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית יחלו בעוד חמישה חודשים

השבוע הוחלט במשרד התחבורה להקדים את העבודות להקמת מערך המנהרות בין ירושלים למעלה אדומים לחודש נובמבר

פורסם בתאריך: 1.6.18 08:43

העבודות להקמת מערך המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית – שיחבר את ירושלים למעלה אדומים, הוקדמו והן יחלו בעוד חמישה חודשים. העבודות על הפרויקט היו אמורות להתחיל בתחילחת שנת 2019, אולם השבוע הוחלט במשרד התחבורה להקדימן לחודש נובמבר – כך התבשרו השבוע ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל וסגנו בוריס גרוסמן בפגישה שקיימו עם שר התחבורה ישראל כץ.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כזכור, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", מנהרת הגבעה הצרפתית הינה חשובה ומהותית עבור תושבי צפון ירושלים ותושבי מעלה אדומים. המנהרה תיצור הפרדה מפלסית, תעקוף את כל שלושת הרמזורים בצומת ותאפשר לתושבי מעלה אדומים מעבר מהיר, ישיר וקל בתוך צמד מנהרות באורך ק"מ כל אחת, שיתחברו ישר לכביש 9. המנהרה המיועדת תחל באזור צומת קוקה קולה ותסתיים אחרי הרמזורים של הגבעה הצרפתית בכביש 9. המטרה של הפרויקט היא הפחתת עומסי התנועה והפקקים שבאזור צפון העיר וצומת הגבעה הצרפתית, שמנקז אליו תנועה מגבעת זאב, מעלה אדומים, פסגת זאב, נוה יעקב, רמות וכו'.

העבודות לכריית המנהרה ולסלילתו המלאה של הכביש צפויות להימשך כארבע שנים, כך שבשנת 2022 יוכלו תושבי צפון ירושלים ומעלה אדומים ליהנות מהכביש החדש שיסייע להם נסיעה מהעיר ועד לתל אביב ללא רמזורים, ובתקווה גם ללא יותר מדי פקקים ועומסי תנועה.

על ביצוע הפרויקט אחראית חברת 'מוריה לפיתוח ירושלים', ועלותו נאמדת בכמיליארד שקל. עד כה הוקצו 80 מיליון שקל להנעת הפרויקט, לצורך פינוי תשתיות קיימות ולטובת הכנת השטח לקבלני הביצוע.


הדמיה של מנהרות הגבעה הצרפתית וצומת הגבעה הצרפתית בירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, צוות תכנית אב לתחבורה)

הדמיית מנהרות הגבעה הצרפתית, צומת הגבעה הצרפתית (צילומים: אורן בן-חקון, צוות תכנית אב לתחבורה)


בפגישה בין השר כץ לבין כשריאל וגרוסמן נדונו עוד נושאים תחבורתיים חשובים, שייתנו מענה לעומסי התנועה בהם כבישים חדשים, מחלפים והתוכנית להקמת קו רכבת קלה שיחבר את מעלה אדומים עם ירושלים. לפי התכנון רשת קווי הרכבת תתווסף לזו הקיימת בירושלים ותצא מתחומי הקו הירוק. כמו כן, ארבעה קווים יתווספו לקיימים ולאלה שבבנייה. התוואי המיועד לקו הרכבת הקלה הוא בין מעלה אדומים דרך כיכר ספרא במרכז ירושלים ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם.

ישראל כץ ובני כשריאל (צילום: עיריית מעלה אדומים)

השר ישראל כץ וראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל (צילום: עיריית מעלה אדומים)

 

ראש העיר כשריאל מסר: "שר התחבורה ישראל כץ הוא ידיד אמת של מעלה אדומים ומסייע רבות לתנופת התחבורה ולפתרון הנושאים התחבורתיים השונים. כץ, במהלך כל השנים במסגרת כל תפקידיו בכנסת ובממשלה, תמיד סייע לנו ודלתו תמיד פתוחה, אוזנו קשובה לצרכינו והוא מסייע, תומך ועוזר לחיזוקה, ביסוסה והתפתחותה של מעלה אדומים. מנהרת הגבעה הצרפתית תשנה את פני מערך התחבורה לירושלים ותיתן מענה הולם ופתרון לטווח ארוך לבעיית הצומת העמוס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צומת קוקה קולה זה הצומת ממעלה אדומים לפסגת זאב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר