שירה בנקי ז"ל, מעגלי שיח באירוע "איכה – יוצרים שיחה" בשנה שעברה (צילום: נעם פיינר, לא קרדיט)
שירה בנקי ז"ל, מעגלי שיח באירוע "איכה – יוצרים שיחה" בשנה שעברה (צילום: נעם פיינר, לא קרדיט)

ט' באב בכיכר ספרא: אירוע לזכרה של שירה בנקי ז"ל

במוצ"ש, ט' באב, יתקיים זו השנה השנייה ברציפות האירוע "איכה - יוצרים שיחה". אורי בנקי, אביה של שירה: "פועלים לעידוד קולות מתונים ודחיקת הקולות הקיצוניים לשוליים להם הם ראויים"

פורסם בתאריך: 19.7.18 19:06

ערב מיוחד לזכרה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה באוגוסט 2015 בזמן שהשתתפה במצעד הגאווה, יתקיים במוצאי שבת, ט' באב, בכיכר ספרא. בערב – "איכה – יוצרים שיחה" – תתקיים קריאת מגילה שיתופית בה הציבור הרחב ייקח חלק אקטיבי בהקראת הפסוקים במגוון נוסחים וסגנונות תרבותיים. עם תום ההקראה יתקיימו 12 מעגלי שיח בהובלת אנשי ציבור, דת, תרבות ותקשורת סביב נושאים מעוררי מחלוקת בחברה הישראלית.


רני חזון וייס | מסורת ישראלית חדשה בט' באב


זוהי השנה השנייה ברציפות לקיומו של האירוע, כשבשנה שעברה הגיעו אלפים רבים להשתתף בו. המארגנים צופים כי גם השנה תהיה היענות גדולה של הקהל הרחב, ביניהם גם עשרות אנשי רוח, דת, תרבות ואמנות. האירוע, חשוב לציין, מתקיים במסגרת שיתוף הפעולה בין 'דרך שירה בנקי' ל'תנועה הירושלמית' לציון ט' באב.

בכל מעגל יהיו בין שניים לשלושה דוברים, ביניהם הרב בני לאו, מיקי גיצין ומשה פייגלין, ח"כ יהודה גליק ונתן שרנסקי, דפני ליף ואופיר טובול, עדי אלטשולר וחילי טרופר. עוד צפויים לקחת חלק במעגלי השיח: ציפי לבני, מנכ"ל הקרן החדשה מיקי גיצין, אמלי מואטי, לוסי איוב, נדב אבקסיס, רמאדן דבש ואחרים.

במקביל לאירוע המרכזי בכיכר ספרא, יתקיימו מספר אירועי משנה בשכונות בירושלים בשיתוף המינהלים הקהילתיים וקהילות השכונה. בין הדוברים בשכונות יהיו רחלי פרנקל בשכונת נחלאות, דורון גלעזר יוצר "סלאח פה זה ארץ ישראל" בשכונת הקטמונים ועוד.

"נתקלנו במאות ואלפי אנשים טובים, מתונים שפועלים למען חברה מתונה וסובלנית – חילונים, שמאלנים, ימנים, דתיים, חרדים, נשים, גברים, ערבים ויהודים", מציין אורי בנקי, אביה של שירה ז"ל. "המשותף לכולם הוא שהפעילות שלהם לעולם אינה פותחת את מהדורת החדשות – הם עושים את מעשיהם בצנעה, שהרי המתינות מעצם טיבה היא שקטה וקשה לה למשוך תשומת לב".


שירה בנקי ז"ל


מאז רצח שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה לפני שלוש שנים, 'התנועה הירושלמית' בשיתוף עם 'דרך שירה בנקי' הפכה את המרחב הציבורי לנקודת מפגש – על ידי יצירת מעגלי שיח, מדי יום חמישי, העוסקים בליבון סוגיות שבמחלוקת בחברה הישראלית. האבלות שמגולמת בט' באב והכמיהה לתיקון החברה – הוא גם סיפורה של משפחת בנקי. המשפחה מקווה להנחיל את המסר, שהדרך לנהל מחלוקת בחברה איננה באלימות מכל סוג שהוא, אלא בהקשבה, בחיזוק המרכיבים המשותפים שביננו ובהבנה שעצם קיומה הלגיטימי של מחלוקת ביננו, אינו צריך להוביל לשנאה, התבדלות ואלימות. יחד עם המשפחה ועם 'דרך שירה בנקי', חיברה 'התנועה הירושלמית' את האירוע המרכזי לציון ט' באב עם ציון יום השנה לזכרה של שירה ז"ל.

"דרך שירה בנקי פועלת לעידוד קולות מתונים ודחיקת הקולות הקיצוניים לשוליים להם הם ראויים. קל להיתפס לייאוש אל מול המקום הגדול שניתן לקולות קיצוניים בתקשורת בספֵירה הציבורית, אבל אין לנו את הפריווילגיה להתייאש", מוסיף אורי בנקי, "ערב שכזה, שמפגיש אלפי אנשים שמחפשים את המתינות, משדר לכל האנשים הטובים הללו, שהם לא לבד והוא מספר לציבור שהקולות הקיצוניים – הם בדיוק כאלה, קיצוניים ובשל כך שוליים".


מעגלי שיח באירוע "איכה – יוצרים שיחה" בשנה שעברה (צילום: נעם פיינר)

מעגלי שיח באירוע "איכה – יוצרים שיחה" בשנה שעברה (צילום: נעם פיינר)


רחלי חזון טסלר, מנהלת מיזם "נקודת מפגש" של התנועה הירושלמי: "סמיכות הרצח של שירה ז"ל לט' באב והמסרים הדומים שאנו מבקשים להעביר ביום השנה לזכרה, הולידו את הערב המיוחד הזה. דרך עיסוק בסוגיות שונות, אנו מבקשים ליצוק תוכן נוסף לט' באב ולחבר אל המועד היהודי מסורתי הזה גם ממד ארצי הנוגע בחברה הישראלית כאן ועכשיו. אנו מאמינים כי השתתפותם של אלפי האנשים ברחבי ירושלים, מהווה הלכה למעשה אבן נוספת בבניין הבית ויוצקת משמעות עמוקה ומחודשת לערכי הליבה שלנו כחברה: ההבנה כי 'כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות', שהיא בבחינת בניין ירושלים והחברה הישראלית כולה".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזיון לעירית ירושלים לקיים אזכרה זו בט' באב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר