הדמיית כיכר דניה לאחר השדרוג (הדמיה: אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)
הדמיית כיכר דניה לאחר השדרוג (הדמיה: אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)

דיירים בבית הכרם לראש העיר: די להקמת בימות בידור בצמוד לדירות מגורים

העבודות לשדרוג כיכר דניה בבית הכרם | דיירים מהבניינים הסמוכים מתנגדים להקמת בימת בידור בכיכר, שתיצור לטענתם מפגעי רעש קשים. באחרונה הם פנו לראש העיר ליאון בבקשה שימצא פתרון

פורסם בתאריך: 21.1.19 08:34

העבודות לשדרוג כיכר דניה בבית הכרם מעוררות מחלוקת בין הדיירים בשכונה. ל"כל העיר" הגיעו תלונות מצד דיירים המתגוררים בסמיכות לכיכר דניה, על ציר שדרות הרצל, אשר מביעים התנגדות נחרצת להקמה המתוכננת של בימת בידור כחלק מהעבודות.



יש לציין כי עוד לפני תחילת העבודות, התקיים הליך תכנון ארוך מאוד, שכלל גם את שיתוף תושבי שכונת בית הכרם ואת המינהל הקהילתי בשכונה. אולם הדיירים המתנגדים להקמת בימת הבידור מדגישים כי כבר בתחילת ההליך הם הגישו התנגדות נחרצת להקמת הבמה המתוכננת.

"הבמה תיצור מפגעי רעש לדיירים שמתגוררים בסמוך לכיכר דניה", טוען בנחרצות יוסי כהן, אחד מנציגי ועד הדיירים שמתנגדים להקמת הבמה. "גם ככה שומעים הדיירים בבניינים הסמוכים כל רחש בכיכר. הבמה, אם תוקם, תהווה מטרד קשה. זה יפריע בעיקר לילדים ולקשישים שהולכים לישון מוקדם. מבחינתנו, הדיירים שמתגוררים בצמוד לכיכר, מדובר בחוסר התחשבות ממשית".


חלם בבית הכרם | העבודות לשדרוג כיכר דניה הופסקו לשבוע וחודשו. הסיבה: לא לקחו בחשבון את שימור העצים


באחרונה, לאחר שפניותיהם לחברת עדן (החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים) שאמונה על העבודות לא נענו, פנו הדיירים לראש העיר משה ליאון בתקווה שייתן להם מענה. במכתב ששלחו לראש העיר נכתב, בין השאר: "הננו מצפים ומייחלים כי ראש העיר יורה לחדול מן הנוהג להקים במות בידור בצמוד לדירות מגורים, תוך חוסר התחשבות מהסבל הרב הנגרם לתושבים רבים, בכללם ילדים וזקנים. ניתן לאתר מקום חלופי לבמה. ליד המינהל הקהילתי והחניות הנרחבות, אתר ללא מבני מגורים צמודים ומקומות חניה בשפע".


כיכר דניה (צילום: פרטי)

עבודות בכיכר דניה (צילום: פרטי)


הדיירים, יש לציין, לא קיבלו עד כה מענה לפנייתם. לדבריהם, ההתנגדות שלהם להקמת במת הבידור נמשכת כבר למעלה משנתיים. "ב-2016 היתה ישיבה במינהל הקהילתי ואנחנו מחינו בתוקף נגד התוכנית להקמת הבמה. בנוסף, פנינו לראש העיר לשעבר ניר ברקת מספר פעמים. הוא העביר את הפנייה לחברת עדן, אבל הם ענו לנו בקצרה כי בכיכר היתה במה גם לפני העבודות והיא בסך הכל עוברת שיפוץ. אלא שזה ממש לא נכון. אנחנו מרגישים שיש התעלמות מוחלטת מאיתנו".


כיכר דניה בבית הכרם (הדמיה: אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)

הדמיית כיכר דניה לאחר עבודות השדרוג (הדמיה: אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בכיכר דניה מתבצעות עבודות רחבות היקף לשיפוץ ולשדרוג הכיכר, כשעלות העבודות נאמדת בכשני מיליון שקלים. העבודות כוללות מגוון שינויים ושדרוגים, בהם גם הקמת במת בידור מעץ, סעיף שמעורר, כאמור, התנגדות בקרב חלק מהדיירים בבניינים הסמוכים.


ציון לשבח


"בשורה התחתונה, להציב במת אירועים בחזית מבנה מגורים זה לא לעניין", מסכם כהן. "יש פה התעלמות, חוסר רגש וחוסר הבנה כלפי הזולת. הטענה של מתכנני התוכנית היא שהקמת הבמה חשובה מבחינה עסקית ושהיא תתרום לעסקים בכיכר דניה. אך לדעתנו זה רלוונטי מכיוון שמרבית העסקים בכיכר דניה סגורים בשעות הערב והלילה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המכתב הנ"ל לא התקבל בלשכת ראש העיר משה ליאון. ברגע שיתקבל עיריית ירושלים תבחן את הנושא יחד עם התושבים, זאת במסגרת מדיניות השיתוף ציבור אותה מוביל ראש העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר