פקחי עיריית ירושלים מסירים את השלט "שמאלנים בוגדים", עו"ד איתמר בן גביר (צילומים: עיריית ירושלים, גיל אליהו)
פקחי עיריית ירושלים מסירים את השלט "שמאלנים בוגדים", עו"ד איתמר בן גביר (צילומים: עיריית ירושלים, גיל אליהו)

בוטל כתב אישום נגד תושב ירושלים שתלה שלט: "שמאלנים בוגדים"

בית משפט השלום בעיר ביטל את כתב האישום לאחר שההגנה הצליחה להוכיח כי שלטים אחרים בעלי אופי פוליטי לא טופלו באופן דומה. עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את הנאשם: "בית המשפט אמר בצורה מפורשת כי עיריית ירושלים הפלתה בין אנשי ימין לאנשי שמאל; אני לא חושב שכל השמאלנים הם בוגדים, אולם אכן יש בשמאל ניצני בגידה"

פורסם בתאריך: 4.3.19 14:45

בית משפט השלום בעיר ביטל אתמול (ראשון) כתב אישום שהוגש כנגד ראובן חכם, תושב ירושלים, שתלה במרפסת ביתו שלט עליו נכתב "שמאלנים בוגדים".

חכם טען באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר כי עיריית ירושלים פעלה במדיניות של 'אכיפה בררנית' כלפיו, כאשר הפלתה בינו לבין תושבים אחרים שתלו שלטים בעלי אופי פוליטי, שלטים כנגד גירוש מבקשי המקלט, כאשר כלפיהם לא ניתן קנס ולא הוגש כתב אישום.

השופטת סיגל אלבו קיבלה את טענותיו של עו"ד בן גביר וקבעה כי כתב האישום מבוטל בשל היותו עומד "בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית". עוד קבעה השופטת אלבו כי העירייה אכן נקטה במדיניות של אכיפה בררנית כנגד חכם.



פרט לביטול כתב האישום, פסקה השופטת אלבו כי עיריית ירושלים תישא בהוצאות המשפט של חכם. בהסבר להחלטה על הוצאת המשפט כתבה השופטת אלבו, בין השאר, כי "בוטל כתב האישום בשל טענה של אכיפה בררנית. הואלי והנשאם הוכיח את קיומה של הפליה בהעמדתו לדין, והואיף ואף לאחר שהובאו לידיעת המאשימה (עיריית ירושלים, ש"ה) קיומן של עבירות דומות, בחרה שלא לנקוט בהליכי אכיפה כלפיהן ועמד על כתב האישום כנגד הנאשם, הרי שבהכרח מצביע הדבר על התנהגות פסולה של הרשות וכל על העוול שנגרם לנאשם בשל העמדתו לדין. נסיבות אלה מצדיקות לפסוק לנאשם את הוצאות הגנתו, זאת בפרט לנוכח העובדה שמנספחי הבקשה עולה כי הנאשם פנה מספר פעמים למאשימה הן בבקשה לביטול הדוח והן בבקשה כי תנקוט פעולות אכיפה כנגד אחרים שביצעו פעולו דומות, אך פניותיו לא זכו למענה ענייני. לפיכך אני מחייבת את המאשימה בהוצאות הנאשם בסכום של 1,500 שקלים".

פקחי עיריית ירושלים מסירים את השלט 'שמאלנים בוגדים' (צילום: עיריית ירושלים)

פקחי עיריית ירושלים מסירים את השלט 'שמאלנים בוגדים' (צילום: עיריית ירושלים)

בשיחה עם "כל העיר" מציין עו"ד בן גביר כי "אני מרוצה שבית המשפט קיבל את טענותיי, ולמעשה אמר בצורה מפורשת כי עיריית ירושלים הפלתה בין אנשי ימין לאנשי שמאל. כאשר התובע העירוני סוגר תיקים של אנשי שמאל, בשל התערבות פוליטית של חברי מועצת העירייה, הוא מנהל מול הלקוח שלי מדיניות של 'יקוב הדין את ההר'".

בן גביר מתייחס גם לתוכן השנוי במחלוקת, על גבול המסית, של השלט וטוען כי "אני לא חושב שכל השמאלנים הם בוגדים, אולם אכן יש בשמאל ניצני בגידה. יתרה מזאת אני סבור שחופש הביטוי מאפשר להגיד את הדברים האלו. ידע התובע העירוני כי לא תהיה כאן אפליה ומדיניות של איפה ואיפה; אם אנשי השמאל יכולים לדבר בשם חופש הביטוי, אזי ודאי שזכות זו שמורה גם לאנשי ימין".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מכבדת את ההחלטה, יחד עם זאת היא סבורה שמדובר בשלט שאינו ראוי ולאחר שתלמד את ההחלטה תשקול הגשת ערעור. עיריית ירושלים מבצעת אכיפה אפקטיבית של הפרת חוקי העזר לירושלים בכל רחבי העיר, לרבות, פרסום מודעות ושלטים בניגוד להוראות החוק הכוללת, אכיפה רחבת היקף, ולעיתים אף הסרת השילוט הבלתי חוקי. בהתייחס לתליית השלט של מר חכם, מדובר במודעה שפורסמה בניגוד להוראות החוק ובפרסומה היה כדי לפגוע ברגשות הציבור ועל כן פעלה העירייה להסרתה, בשונה מן המודעות האחרות שצוינו בפסק הדין. חשוב להדגיש כי העירייה ככלל אינה אוסרת התבטאויות בשטחה, אלא כאשר נעשות ע"פ חוק ואין בהן כדי לפגוע ברגשות הציבור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דודו טופז

    האם אוכל לתלות שלט *ימניים ערסים!*.
    כמובן שלא כל הימנים ערסים, אבל בהחלט יש בניהם ניצני ערסיות..

  2. דדדד

    סערה בכוס מים. מי שתלה את השלט עשה מעשה בריוני ומטופש, והיה צריך לדרוש ממנו להסיר אותו. איך זה הגיע לבית משפט? לא ברור לי…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר