תחנת הרכבת החדשה (צילום: שלומי כהן)
תחנת הרכבת החדשה (צילום: שלומי כהן)

קו ירושלים-נתב"ג: ועד העובדים ישבית את הרכבת מדי מוצ"ש

בעקבות החלטת רכבת ישראל להרחיב את שעות הפעילות של הקו לנתב"ג: ועד עובדי הרכבת הודיע כי החל מהערב, 30.3, וכל מוצאי שבת תושבת הרכבת מירושלים לנתב"ג, עד להודעה חדשה; הנהלת הרכבת פנתה לבית המשפט שהחליט כי השבתת הקו "אינה מידתית"

פורסם בתאריך: 30.3.19 19:41

עדכון אחרון: 30.3.19 19:57

לוח הזמנים החדש של קו הרכבת ירושלים-נתב"ג היה אמור להיכנס לתוקף הערב, מוצ"ש, 30.3.19: רכבת ישראל החליטה להפעיל את הקו גם במוצאי שבת. כידוע, עד כה קו הרכבת החדש לנתב"ג הושבת במוצאי שבת.

אולם, נראה כי לצד שורת התקלות בקו – ועד עובדי הרכבת צפוי להשבית את הקו לנתב"ג מדי מוצאי שבת, החל מהערב, 30.3. כמו כן, ועד העובדים מציין כי הוא ישבית את הקו במהלך ערבי השבוע, החל מהשעה 19:30 בערב – זאת עד להודעה חדשה. בוועד העובדים טוענים כי הנהלת הרכבת מסרבת לנהל עימם משא ומתן לשיפור תנאי ההעסקה.

עדכון – 19:57: אתמול, שישי, קבע בית הדין כי השבתת קווי הנוסעים בקו לנתב"ג אינה מוצדקת ו"אינה מידתית", לפיכך, בית הדין אסר על השבתת קו ירושלים נבון-נתב"ג במוצאי השבת, והשירות יופעל כמתוכנן. מהרכבת נמסר: "על רקע החלטת בית הדין, וכניסת הלו"ז החדש לתוקף, אתמול (שישי) בבוקר, מביעים בהנהלת הרכבת חשש מעיצומים סמויים, היום (מוצ"ש) וביום ראשון בבוקר. אנו מברכים על החלטת בית הדין, אך מזכירים כי מעל 40 צעדים ארגוניים פוגעים מידי יום בעשרות אלפי נוסעים, ואנו מצפים מועד העובדים להפסיק את הפגיעה בנוסעים, ולפעול יחד עם ההנהלה על לשפר את השירות בתקופה מאתגרת זו."



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

ברכבת ישראל מציינים כי "בהנהלת הרכבת מביעים חשש כבד מאוד מהשבתות גלויות או סמויות במהלך מחר, שישי, או יום ראשון, זאת על רקע הפעלת הלו"ז החדש, אשר אושרר מספר פעמים על ידי בית המשפט. אנו קוראים ליו"ר ועד העובדים גילה אדרעי לחדול מהפגיעה האנושה בנוסעים, להישמע להוראות בית המשפט וההסתדרות, ולשלב ידיים עם הנהלת הרכבת בתקופה מאתגרת זו".



כידוע, קו ירושלים-נתב"ג, סובל מאז תחילת הפעלתו משורה של תקלות חוזרות, כשראוי להדגיש שהרכבת בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה. אחת התקלות החמורות היתה כאשר 150 נוסעים נתקעו בתוך מנהרה על התוואי.

במסגרת הלו"ז החדש של הרכבת שעות הפעילות בקו בימי חול היו אמורות להיות עד השעה 21:30, במקום עד שעה 19:30, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון.

בתוך כך, מתי הרכבת תגיע לתל אביב כמתוכנן? ברכבת ישראל הבטיחו השבוע כי "במהלך שנת 2019 צפויה רכבת ישראל לפתוח את השירות הרכבתי עד לתחנת תל אביב ההגנה" .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר