כוננות משטרתית (צילום: דוברות המשטרה)
כוננות משטרתית (צילום: דוברות המשטרה)

הכוננות בחג השבועות בירושלים: אלפי לוחמות ולוחמי מג"ב ברחבי העיר

כוננות שיא במשטרת ירושלים לקראת חג השבועות - שוטרות ושוטרים מתפרסים בכותל המערבי, בבתי הכנסת, בפארקים ובאתרי התיירות; כבישים ייחסמו לתנועה

פורסם בתאריך: 8.6.19 16:58

אחרי שבוע עמוס באירועים – יום ירושלים, מצעד הגאווה ולאחר שביום שישי שעבר התרחש פיגוע הדקירה בעיר העתיקה, שבו נפצעו שני בני אדם – משטרת ירושלים נכנסת כעת לכוננות שיא לקראת חג השבועות. אלפי מבקרים צפויים לפקוד את הכותל המערבי ולטייל במקומות הבילוי בעיר.



במהלך החג יתפרסו אלפי שוטרות ושוטרים, לוחמות ולוחמי מג"ב, מתנדבים ומתנדבות ברחבי יררושלים. כוחות הביטחון והמשטרה יתפרסו בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור, הכוונת התנועה בירושלים, באזור העיר העתיקה, הכותל המערבי, בתי כנסת, אתרי בילוי ופארקים, אתרי נופש, אתרי טבע ובתי מלון.

במסגרת החג צפויים שינויים בהסדרי תנועה בצאת החג, יום ראשון בערב, 9.6, ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות: בר אילן-שמגר עד צומת סנהדריה, חטיבת הראל-ארץ חפץ עד צומת סנהדריה, שפע חיים ושדרות גולדה מאיר. במשטרה מדגישים כי בצירים אלו תתאפשר נסיעה רק לתחבורה ציבורית ורכבי היסעים וזאת במטרה לאפשר לכלל המבקרים שהגיעו לעיר לנסוע חזרה בבטחה ולמנוע עומסי תנועה.



מוקד המידע המשטרתי בחיוג 110 עומד לרשות הציבור לקבלת מידע שוטף; המשטרה פונה לציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהוראות ולהישמע להוראות השוטרים.

גם הגורמים הרפואיים בירושלים יהיו בכוננות מוגברת. בין השאר קופת חולים מאוחדת מגבירה את פעילותה במהלך ימי החג – המרכז הראשי ברחוב הטורים, שכולל שירותי רפואה דחופה וחדר מיון, יפעל לאורך כל החג, 24 שעות.


כוננות משטרתית לחג הפסח בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

כוננות משטרתית (צילום: דוברות המשטרה)


במד"א ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים כדי לאבטח רפואית את המבקרים הרבים שצפויים לפקוד את עיר. "במד"א ערוכים לאבטח רפואית את המתפללים הרבים הצפויים להגיע לכותל המערבי בירושלים", נמסר ממד"א ירושלים. "ולאבטח רפואית את רבבות הישראלים אשר צפויים לצאת לטייל ולפקוד את אתרי הבילוי והנופש ברחבי הארץ".

מנכ"ל מד"א אלי בין מוסיף ומספר כי "במהלך חג השבועות יעמדו כוחות מד"א ברחבי הארץ בהערכות מיוחדת, על מנת להעניק מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל אירוע שעלול להתרחש. כדי שנעבור את החג בשמחה וללא אירועים טראגיים, אני קורא לציבור להישמע להנחיות הזהירות, להקפיד על בטיחות הילדים ולהזעיק בכל צורך רפואי את כוחות מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מדא שלי'. חשוב לגלות ערנות וזהירות".

בתוך כך, במד"א מזהירים את האלרגיים לחלב מצריכת מוצרי חלב. "לאנשים שאובחנו על ידי רופא כאלרגיים לחלב וללקטוז, מומלץ לשאת בכל עת מזרק אפיפן (על פי הנחיות הרופא המטפל)", נמסר ממד"א. "עם זיהוי החשיפה לאלרגן, יש להתקשר מיד למוקד מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', שיכול לסייע באיתור מיקומכם המדויק".

למטיילים ולמטיילות – במד"א מזכירים לצאת עם מים, כובע ומקדם הגנה, על מנת למנוע סכנת התייבשות. "מזג האוויר החם עלול לסכן חיי אדם, לרבות תינוקות, ילדים וקשישים", כך נמסר ממד"א. "יש פעולות רבות שניתן לנקוט על מנת להימנע מהתייבשויות, מכות חום ושאר פגעי מזג האוויר: יש להקפיד על שתייה מרובה של נוזלים ולהתאים את הבגדים למזג האוויר ולשעות הפעילות; יש לשתות כמויות מספיקות של נוזלים מעבר לתחושת הצימאון; שתייה קרירה עדיפה משתייה חמה; יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר, ולשוהים בחוץ מומלץ לחבוש כובע ולהשתמש באמצעי הגנה מהשמש; אם מופיעים סימני התייבשות (סחרחורות, חולשה, בחילות), יש להפסיק כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר