המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)
המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)

עבודות הרכבת הקלה בגילה – בעלי העסקים חסרי אונים: "לא סופרים אותנו"

בעלי העסקים במרכז המסחרי בגילה מאיימים להשבית את עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה בגילה: "ניגש להוציא צווי מניעה"

פורסם בתאריך: 26.6.19 08:16

העבודות להקמת הרכבת הקלה בגילה לא הולכות לעבור חלק. בעלי העסקים ברחוב הגננת חסרי אונים וחוששים לקראת תחילת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת, וטוענים כי העירייה לא מכינה אותם לקראת הגעת הדחפורים והטרקטורים, לטענתם אף גורם לא מוכן לעדכן אותם לקראת מה הם הולכים.

"אני כל יום פונה ומנסה לדבר עם העירייה, עם אגף רישוי העסקים, אבל הם לא עונים", מספר ל"כל העיר" שי אוחנה, יו"ר ועד העסקים במרכז המסחרי בגילה. "היתה לנו פגישה בעירייה לפני כ-8 חודשים, הבטיחו לנו שאגף רישוי העסקים וכל הגורמים יכינו תכנית לכל המסחר שישתלב עם בניית הרכבת, ולא עשו כלום, פשוט שום דבר".



כפי שפורסם לפני כשבועיים ב"כל העיר", לאחרונה החלו עבודות תשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בשכונת גילה. מדובר בשלב א' של העבודות, שייערכו במשך שלוש שנים בציר פת-גילה וברחוב מרגלית. ובעוד כמה חודשים יחלו העבודות ברחוב הגננת שבו נמצא המרכז המסחרי כל השכונה. לאחר מכן יחל שלב ב' – הנחת המסילות על תוואי הרכבת הקלה. הצפי הוא כי בשנת 2023 תושבי גילה יזכו להשתמש ברכבת הקלה.


קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)


"לפי מה שידוע לי משרד התחבורה הקצה כ-16 מיליון שקלים לשדרוג כל מתחם החניות ושילוב של החניות עם הרכבת ביחד", ממשיך ואומר אוחנה. "אני פניתי למשרד התחבורה ולעירייה, אך אף לא מוכן לשחרר את התקציב. כל אחד נותן תירוץ אחר למה לא לעשות את זה. התחילו את העבודות בגילה, ויגיעו אלינו בעוד מספר חודשים. התקיים פה סיור של הקבלן ומנהל העבודה, הוא בא לחנויות ואמר שנצטרך לסגור לחודשיים-שלושה כי יצטרכו לבנות. זה אומר לסגור חניות ולהרוס את סגירות החורף של מקומות הישיבה. כששאלתי אותו מה בעלי העסקים אמורים לעשות – הוא אמר לי שאינו יודע, והוא עובד לפי תוכניות מסודרות. בעירייה לא עושים כלום, אין תוכנית ארגונית, אומרים לנו 'יהיה בסדר'".



לדברי אוחנה, במידה ולא יינתן לבעלי העסקים פתרון לבעייתם ויעניקו להם עזרה, הם יפנו לבתי המשפט. "כל עוד לא יענו לפניותינו, ולא יבואו אנשים מקצועיים לעזור לנו בצורה מקצועית זה לא יעבור בשקט. ניסינו להגיע להידברות אבל לא סופרים אותנו. אנחנו אוספים כסף לשכור עו"ד, נגיע לישיבות מועצה, וכשיתחילו העבודות ניגש להוציא צווי מניעה לקבלנים ונעכב את העבודה. מדובר בפרנסה של אנשים, לחם לילדים שלנו. בינתיים, רישוי העסקים מתנער מאיתנו. יש כאן 50 בעלי עסקים, משפחות ועובדים. זה לא פשוט".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לאגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים קיים קשר ישיר והדוק עם הסוחרים ובעלי העסקים במקום. בימים אלה האגף לומד את האתגרים ביחד עם בעלי העסקים כדי להעניק את המענה המיטבי. כל אלה ביחד עם מנהלת תוכנית האב לתחבורה שאחראית על הפרויקט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא לאיים להתחיל לעשות ולפעול גם כך מאוחר אבל אולי תצליחו לשנות משהו

  2. קנאה זה דבר נורא

    אף אחד לא מתיחס לבעלי העסקים,, מהמיסים שלהם בונים רכבות.
    מדינה חסרת התחשבות , צריך להחזיר למקבלי ההחלטה במקומות שכואב להם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרכבת זו קידמה, הרחוב לא שייך לבעלי העסקים ראו תל אביב ומרכז ירושלים בעבר אותי מעניינת הרכבת ולא העסקים
    העלובים בכל מקרה התעוררתם מאוחר או בעברית פשוטה "איחרתם את הרכבת"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר