הבריכה בקאנטרי פסגת זאב (צילום: עופר זוהר)
הבריכה בקאנטרי פסגת זאב (צילום: עופר זוהר)

הבריכה בפסגת זאב: חבר המועצה יונתן יוסף דורש – עוד שעות לדתיים ולחרדים

לאחר פרסום שעות הפעילות של הבריכה, הדתיים והחרדים טוענים כי שעות ההפרדה לנשים ולגברים - 8:00-6:00 ו-22:00-20:00 - לא סבירות. נכדו של הרב יוסף מוסיף: "נראה שרצו לומר לחרדים ולדתיים 'עשו טובה - אל תבואו"

פורסם בתאריך: 4.7.19 10:48

סערה בכוס מים או מחאה מוצדקת? תושבים דתיים וחרדים בפסגת זאב מוחים על שעות הפעילות שניתנו לשחייה בהפרדה מגדרית בבריכה החדשה בשכונה. אל התושבים הצטרף גם חבר מועצת העירייה יונתן יוסף (מאוחדים), שפרסם פוסט זועם על השעות שהוקצו לשחייה בהפרדה.

"מים רבים לא יוכלו לכבות את החרפה", כתב יוסף, "שעה אחת, כמעט לפנות בוקר, ושעה אחת בערב זהו פרק הזמן בו יתאפשר לגבר או אישה דתיים לשחות בבריכה החדשה בפסגת זאב. לא אשתוק! כחבר הנהלת העיר אדרוש יחס הוגן לתושבי פסגת זאב שומרי המצוות".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

הדברים של יוסף באים בעקבות פרסום מערכת השעות לפעילות של הבריכה לתקופת ההרצה. מהמסמך עולה כי שעות השחייה בהפרדה מגדרים הן בין השעות 8:00-6:00 (שעה אחת לגברים ושעה אחת לנשים) ובין השעות 22:00-20:00 (שעה לגברים ושעה לנשים).



"קיבלתי לא מעט פניות מתושבים דתיים-לאומיים", מספר יוסף בשיחה עם "כל העיר", "המינהל הקהילתי חייב לעבוד עם איזונים ומתן שעות סבירות גם לתושבים שרוצים הפרדה. אתה מכיר בנאדם שיקום בשעה 05:30 בבוקר בשביל לשחות ב-6? וזה בלי קשר לכך שאדם דתי או חרדי שקם בשעות האלה הולך להתפלל. מילא היו לוקחים את ה-4 שעות ומאחדים אותן – נגיד מהשעה 20:00 בערב עד 24:00. אפשרות נוספת היא לעשות יום אחד לנשים ויום אחד לגברים, או חלוקה של שעתיים רצופות לכל מגדר. אלו אפשרויות סבירות. מה שנעשה בפסגת זאב, הפיצול הזה של שעה פה ושעה שם – נראה שרצו לומר לחרדים ולדתיים 'עשו טובה ואל תבואו'. עם השעות שנתנו, מה שיקרה בפועל הוא שאנשים לא יגיעו, ואז יאמרו אין ביקוש ולכן נוריד לחלוטין את שעות השחיה בהפרדה. זה לא ייתכן".


יונתן יוסף (צילום: אריאל רבינסקי)

יונתן יוסף (צילום: אריאל רבינסקי)


יוסף ממשיך ותוקף את ההחלטה: "אנחנו נמצאים כעת בזמן החופש הגדול, מישהו יכול לדמיין הורה שיעיר את הילדים שלו בשעה 6 בבוקר בשביל שעת בריכה? זה פשוט לא הגיוני. מי שהחליט על שעות הפעילות לא חשב מספיק בהיגיון ואני מנסה לדון בדברי לכף הזכות. לא מאוחר לתקן את הטעות – האחראים צריכים להודות בטעות ולבוא לקראת כלל האוכלוסיות בפסגת זאב".



יוסף מתייחס בדבריו גם לטענה שמדובר בפיילוט לתקופת ההרצה בלבד ומדגיש כי "התירוץ של "תקופת הרצה" לא מקובל עלי. לבקש מאנשים לקום בחמש בבוקר כדי לבוא לבריכה? בכוונתי להעלות את הנושא לדיון בישיבת ההנהלה הקרובה".

ל"כל העיר" הגיעו גם תלונות מצד תושבים בפסגת זאב. אחד מהמתלוננים מסביר כי "חלק נכבד מהציבור הציוני-דתי שמתגורר בפסגת זאב סבור שהמינהל קהילתי צריך לתת שירותים באופן שווה ביחס לתושבים. יש בפסגת זאב אחוז לא מבוטל של תושבים שמעוניינים בשעות נפרדות, וצריך לתת מענה גם בשעות מרכזיות יותר ולא רק בשעות הקצה".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבוע וחצי – אחרי אינספור דיונים, הוחלט כי הקאנטרי בפסגת זאב יפעל בשבתות במתכונת מלאה, וזאת למעט הקפיטריה שפועלת בו – וזאת מהסיבה שמדובר על קפיטריה כשרה. יחד עם זאת, כדי לרצות את כל האוכלוסיות אשר מתגוררות בשכונה, הוחלט לאפשר שעות שחייה לגברים ושעות שחייה לנשים. אך האם השעות שנבחרו הן השעות הראויות? השאלה הזו תמשיך לעורר פולמוס בשבועות הקרובים.

ממינהל קהילתי פסגת זאב נמסר: "אנו שמחים לאחר המתנה של שנים רבות לפתוח את הקאנטרי המפואר והחדשני בירושלים. כפי שפרסמנו בצורה ברורה, תקופת ההרצה כשמה כן היא – הרצה. צוות הקאנטרי ילמד את צרכי הציבור, יקלוט את שלל המנויים החדשים מכל המגזרים ויתאים עצמו לטובת כלל המגזרים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פימאון

    מתי יגיע לבריכה אדם שחוזר מהעבודה? ל 50.000 תושבים יש רק שעתיים לשחות? דווקא בשעות האלה נותנים זמן לשחייה לאלה שכל הזמן בבית כי לא עובדים? הזוי !
    בואו נגדיר שעות נפרדות להומואים, לסביות וחו'. מתי אדם עובד צריך ללכת לבריכה, בשעות העבודה?

  2. נדב שמואלי

    כן. כנראה כולם צריכים לסבול בגלל הדתיים.
    יונתן, להיות דתי זה לא קל. תתאמץ קצת..

  3. מרדכי,

    האדם הזה לא עשה צבא, ולא את מצוות אלוהים ואת דבא התורה, אין צורך בו, פסגת זאב הולכת ומאבדת את מה שנבנה מס שנים, אנשים טובים היו כאן ועזבו בגלל ציבור בעיתי מאוד, אשר חיבר את פסגת זאב לנווה יעקב, אשר היא כבר ניראת דתית מאוד ואין שמה דור שיהווה דוגמא לחברה בירושלים, וזה משליך כבר על פסגת זאב ולפני מס שנים בפסגת זאב היו כאן בחורים ניפלאים שיצבאו לצבא, וחזרו להשלים השכלה אונברסטאית והיה במה להתגאות, כיום הגיעו המון משפחות חדשות ורואים אותם בעיקר בפסגת זאב צפון, שהם לא מעניין אותם כלום אין סדר, אין נקיון, ולא מתכננים לעשות משהוא עבור המדינה כדוגמא לצאת לצבא בעתיד, ובעוד מס קטן של שנים לא יהיה לנו בפסגת זאב במה להתגאות בבחורים שלנו הבנים והבנות, שלא יעשו צבא, כמה יפה לראות את המתגייסים מהשכונה בשנה אחרונה, שיצאו בעזרת בית הספר התיכון טדי קולק לשרת בצהל, וחלקם ביחידות קרביות ושירות חשוב ומשמעותי בחייהם כמה כייף לראות אותם יוצאים ונכנסים לשכונת פסגת זאב, ואלה הדתיים בלבוש חרדי שחור לבן שלא מתביישים עוד לעשות כאן דברים פסולים,

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי זה הדוס הדרדק הזה? לך תשחה במקווה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק… באמת זו הייתה טעות. וצריך לתקן אותה.
    אפילו לא דקה !! עוד דריסת רגל לחרדים שמדירים נשים מהמרחב הציבורי!!
    למה שנשים לא תוכלנה להגיע לבריכה, אפילו רק שעתיים ביום??
    מפריע לדרדק החרדי? שילך לטבול במקווה.. שם לא יחשף ל"נשים" (רחמנא ליצלן)

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר