הפגנה נגד הקמת מכללות צה"ל בעין כרם (צילום: מטה מאבק עין כרם)
(צילום: מטה מאבק עין כרם)

הבוקר: הדיון המכריע וההפגנה נגד הקמת מכללות צה"ל ובונקר ענק בעין כרם

התוכנית השנויה במחלוקת להקמת מכללות צה"ל ובונקר ענק בעין כרם מגיעה להכרעה: מחר, חמישי בבוקר, יתקיים דיון במועצה הארצית לתכנון בעניין הערר שהגיש יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ בבקשה להעביר את המתחם להר הצופים - בחוץ מתוכננת להתקיים הפגנה

פורסם בתאריך: 10.7.19 20:17

המאבק נגד הקמת מכללות צה"ל ובונקר ענק בעין כרם מגיע לנקודת ההכרעה. מחר, חמישי, בשעה 9:00 בבוקר, צפוי להתקיים הדיון האחרון במועצה הארצית לתכנון ולבניין, בעניין הערר שהגיש יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ, נגד מימוש התוכנית בעין כרם. ברקוביץ פועל להעביר את מתחם מכללות צה"ל, שכולל גם הקמת בונקר ביטחוני ענק, לשטח בהר הצופים. מחוץ לדיון שייערך ברחוב בית הדפוס בגבעת שאול מתוכננת להתקיים הפגנה של מתנגדי התוכנית.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

כפי שפורסם לראשונה לפני שלושה חודשים ב"כל העיר", ברקוביץ הגיש את הערר יחד עם רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע בירושלים והרי יהודה אברהם שקד ונציג מטה יהודה ניב ויזל, בוועדת המשנה לעררים שבמועצה הארצית לתכנון ולבנייה (משרד האוצר). למעשה, התוכנית השנויה במחלוקת להקמת מכללות צה"ל בעין כרם עברה להכרעה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה. לתוכנית, שמקודמת על ידי העירייה והרשות לפיתוח ירושלים, מתנגדים החברה להגנת הטבע, מינהל קהילתי יובלים, תושבי עין כרם וגורמים נוספים, בטענה שהיא תגרום לנזקים סביבתיים, בעקבות מיקומה, על גבעת הטרסות, והיא עלולה להוביל לקריסת התשתיות ולכאוס תחבורתי באזור. החלופה האפשרית היא הקמת מכללות צה"ל בשטח סמוך להר הצופים-הגבעה הצרפתית.


מכללות צה"ל באגן עין כרם (הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)

מכללות צה"ל באגן עין כרם (הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)


לפני חמישה חודשים, למרות המאבק הגדול של תושבי עין כרם ושל ארגוני הירוקים, ועדת המשנה המחוזית להתנגדויות מחוז ירושלים החליטה לאשר את התוכנית להקמת מכללות צה"ל באגן עין כרם, שכוללת גם הקמת בונקר ביטחוני ענק בשטח של 20,000 מ"ר.

ברקוביץ מוסר ל"כל העיר" כי "הפעלתי את סמכותי כחבר בוועדה המחוזית להגשת ערר כדי להפוך את החלטת הוועדה המחוזית וראש העירייה שלצערי הרב נכנע ללחצים, בחר להתעלם מתושבי העיר ומעמדת מועצת העיר".


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)


"הפגיעה בתושבים היא אדירה", מדגיש וטוען ברקוביץ, "השטח שמוקצה למכללות נועד לשימושים ציבוריים של התושבים בשכונות, אשר יגדלו משמעותית בעקבות תהליכי ההתחדשות העירונית והבנייה החדשה באזור. עלינו להיערך כבר עכשיו למבנים אשר ישרתו את התושבים וזה המקום המתאים ביותר לכך כאזור ירוק וגובל בכל השכונות. 1,400 קצינים שמגיעים מחוץ לירושלים ברכב כל בוקר ייצרו עומס בלתי אפשרי ברחוב הנטקה ודרך כרמית על חשבון התושבים, שכבר עכשיו סובלים מחוסר בתשתיות של תחבורה, חינוך וניקיון".



הפגנת המתנגדים נגד התוכנית להקמת מכללות צה"ל בעין כרם (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

הפגנת המתנגדים נגד התוכנית להקמת מכללות צה"ל בעין כרם (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)


ברקוביץ מוסיף ואומר: "חייבים להקים את מכללות צה"ל בהר הצופים, המקום בעל יתרון בנגישות התחבורתית והתשתיות אשר מתאימות לבסיס צבאי וגם לחיזוק של תחושת הביטחון של התושבים באזורים האלו, אני גם רואה יתרון בשיתוף הפעולה החשוב שיהיה ניתן לעשות עם האוניברסיטה. ולכן אף עמדת האוניברסיטה העברית היא תמיכה במהלך כזה, המכללות הן נכס אסטרטגי לירושלים וככל גופי המדינה עליהם לפעול מירושלים. אני מאמין כי בהזדמנות שנוצרה עכשיו בו הממשל האמריקאי בראשות טראמפ מכיר בירושלים כבירת ישראל הנצחית ולכן הלחץ למניעת בניה בהר הצופים פסק, יש לשנות את ההחלטה ולהחזיר את התוכנית לקדמותה וכך גם לחזק את הריבונות הישראלית בכל ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר