כיכר דניה, בית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)
כיכר דניה בבית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)

נחת לבעלי העסקים בבית הכרם: הסתיימו עבודות השדרוג של כיכר דניה

לאחר שמונה חודשים - הסתיימו עבודות השדרוג בכיכר דניה, שבוצעו בהשקעה כוללת של 2.5 מיליון שקלים; פסל האוניה שמוצב במתחם מאז 1962 עבר הליך שימור. כך נראית היום הכיכר

פורסם בתאריך: 22.7.19 18:47

בתום עבודות שנמשכו שמונה חודשים – השבוע הסתיימו עבודות השדרוג של כיכר דניה. הכיכר שופצה בעלות כוללת של 2.5 מיליון שקלים. העבודות כללו הוספת דק עץ ופינות ישיבה, עצים חדשים נשתלו, בנוסף, פסל האוניה ההיסטורי אשר מוצב בכיכר עבר שימור וטיפול; מדובר בפסל שהוצב בכיכר כאשר היא נחנכה בשנת 1962 על ידי ראש ממשלת דנמרק, ראש הממשלה דוד בן גוריון וראש עיריית ירושלים מרדכי איש שלום.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 

כיכר דניה, בית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)

כיכר דניה, בית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)


כפי שפורסם בחודש אפריל ב"כל העיר", סוחרי המרכז המסחרי בכיכר דניה זעמו על העבודות שנמשכו, לטענתם, "בקצב צב", ולדבריהם פגעו להם בפרנסה. יש לציין כי כחודש לאחר תחילת העבודות בכיכר הן הופסקו לתקופה של שבוע. הסיבה: העירייה והקבלן המבצע שכחו לתת את דעתם לעצים לשימור שישנם בכיכר. העבודות התחדשו כשבוע לאחר מכן. העירייה ציינה כי "בעקבות בעיה באיכות הריצוף שסופק – הביצוע נדחה". בפרסום ב"כל העיר" העירייה הבטיחה כי "עד סוף חודש מאי העבודה כולה תושלם". כאמור, העבודות הסתיימו כעת – חודש יולי.

ראש העיר משה ליאון מסר כי "פרויקט שדרוג המרכזיים המסחריים נועד לשפר את איכות חיי התושבים. אין ספק כי שדרוג כיכר דנה יחזיר אותה לכיכר שוקקת חיים ולמרכז הפעילות הקהילתית הענפה בשכונה. תושבי בית הכרם – תתחדשו".

אלון שפייזר, מנכ"ל עדן לפיתוח כלכלי, מציין כי "פרויקט שדרוג המרכזים המסחריים נוצר מתוך הבנה שהדרך לפתח מרכזי מסחרי בשכונה הוא לחזק אותו בתור מרכז חיים, בשיתוף עם המינהלים הקהילתיים. בכיכר דניה, לצד פעילות השדרוג, ביצענו הליך מיתוג של המרכז יחד עם הסוחרים הכולל סל מענקים לשדרוג חזיתות לסוחרים וקורסים לפיתוח עסקי אשר הוצאו לסוחרים על ידי האגף לקידום עסקים".



כיכר דניה, בית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)

כיכר דניה, בית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)


הפרויקט תוכנן יחד עם מינהל קהילתי בית הכרם ולווה בפעולת משלימות, תוכניות שבוצעו על ידי המינהל הקהילתי, בשיתוף הסוחרים ובתכנון משרד 1:1 – אדריכלית חוי לבנה.

נגה לב ציון, יו"ר המינהל הקהילתי בית הכרם, מוסיפה: "אנו מברכים על התוצאה המרשימה שתחזיר את הכיכר למרכזיותה כמקום מפגש ופעילות המרכזי בשכונה". "

בעירייה מספרים כי "כיכר דניה בבית הכרם הינה המרכז המסחרי התשיעי שמשודרג בשנתיים האחרונות, במסגרת פרויקט שדרוג מרכזים מסחריים המבוצע עלי ידי עיריית ירושלים באמצעות חברת הבת עדן – לפיתוח כלכלי. עד כה שודרגו המרכזים המסחריים בקרית היובל, רמת אשכול, קרית מנחם, נוה יעקב, הר נוף, רוממה, גילה ומתוכננים בעתיד לעבור שדרוג מרכזים נוספים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושבת השכונה

    השיפוץ לא הוסיף הרבה..הליכלוך חוגג והמדרגות שיורדות מהסופר לכיכר תופסות רק חלק מהבמה..אנשים יפלו..חוץ מזה כל הסביבה ליד הסטםר מלוכלכת ומוזנחת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת הגיעה הזמן לא רק הסופר גם מאחורי הסופר והמדריכה השבורה הכל מגעיל ומלוכלך ושבור ממש בושה לכביכול שכונה נהורה כל השכונה צריכה שיפוץ .יש רחובות ומדרגות שבורים ומדרכות שבורים. הרי אדון ניר ברקת לא עשה כלום בשכונה שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר