שבט משואות של תנועת הצופים (צילום: באדיבות הקרן לירושלים)
שבט משואות של תנועת הצופים (צילום: באדיבות הקרן לירושלים)

הקרן לירושלים: 30,000 שקל לתנועות הנוער בעיר

הקרן לירושלים העניקה השבוע לארבעה מיזמים חברתיים של תנועות נוער בעיר פרס כספי בסך כולל של 30,000 שקלים

פורסם בתאריך: 24.7.19 16:58

הקרן לירושלים בחרה השבוע בארבעה מיזמים של תנועות הנוער הירושלמיות, וחילקה ביניהן פרס בשווי 30 אלף שקלים.

בקרן לירושלים מציינים כי שבט משואות של הצופים זכה השבוע בסכום של 10,000 שקלים להפעלת מיזם, שיחשוף בני נוער במזרח העיר לחשיבותן של תנועות הנוער. שבט נוסף של הצופים בבית הכרם זכה אף הוא בסכום של 10,000 שקלים להוציא לפועל מפגשים בין חברי השכבה הבוגרת בשבט לבין קשישים בשכונה.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ועדת הפרס בחרה בעוד שתי תנועות נוער שיקבלו כ-5,000 שקלים כל אחת: הנוער העובד והלומד שיפעילו פרויקט למניעת ניצול בני נוער בעבודה, ושבטי מצדה ומודיעין של הצופים שישתפו ביניהן פעולה בהנגשת עמק המצלבה וקיום אירועים לקהל.

לדברי נשיא הקרן לירושלים שי דורון, "הפרס לאזרחות טובה, תרומת ד"ר ישראל וברט גולדשטיין ז"ל, נועד לחזק את תנועות הנוער בעיר והקשר שלהן לקהילה. "המיזמים, שיופעלו במהלך השנה בעיר, אמורים להביא לידי ביטוי את הפעילות ההתנדבותית שתנועות הנוער מקיימות. אנו מקווים לעודד תנועות נוער להיות מעורבות בפעילות למען הקהילה".

לידיעה ביקש להתייחס עו"ד ברוך רובין, אחד מראשי שבט משואות של הצופים מזוכי הפרס, שמספר בשיחה עם "כל העיר" כי "הרעיון עלה במסגרת ערב סטארטאפ שערכנו בשכבה הבוגרת – ביקשנו שהחניכים יעלו רעיונות למעורבות חברתית. הרעיון הזוכה עלה על ידי חניך, שלומד בכיתה י', ומשם צמח הפרויקט שאמור להיות בשותפות עם בית הספר הערבי בבית חנינא. הכוונה היא לקיים שישה מפגשים במשך השנה – שלושה אצלנו ושלושה אצלם, כאשר הרעיון הוא לקדם יוזמה של העירייה להקים תנועת נוער במזרח ירושלים. חשבנו שזה יהיה נכון להביא חבר'ה, שאמורים להיות מדריכים, ולהציג בפניהם איך פועלים בתנועת נוער, איך בונים את מערך התנועה, מה הם הערכים של התנועה ועוד".

שבט משואות של הצופים, שהינו דתי, כולל כ-470 חניכים ומדריכים – מדובר בשבט השני בגודלו בירושלים, שפועל בקטמון. "הרעיון של המיזם בגינו זכינו בפרס של הקרן לירושלים נובע מערכים של חברה וקהילה מצד אחד ומערכים דתיים מהצד השני", מוסיף ומספר עו"ד רובין. "מי שייקחו על עצמם את האחריות אלה החמשו"שים, החבר'ה בכיתה ט', כדי שיהיה לפרויקט המשכיות לעוד שנתיים-שלוש. כמו כן, לטובת המיזם יש לנו מנחה מקצועי, מגשר, שהסכים לעשות את זה בהתנדבות. אני שמח שבקרן לירושלים אהבו את הרעיון שלנו שיתממש בשנה הבאה".




 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זירבל

    גאה בתנועות הנוער – תמיד חשבתי כך שחברות בתנועות הנוער נותנת המון ערך מוסף אני דור ראשון והייתי בשבט "משואות" 3 ילדי דור שני היו בשבט "מצדה" ויש לי נכדים בתנועות נוער בכל הארץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר