כיכר הנשרים לפני השדרוג (צילום: עיריית מעלה אדומים)
מעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: עשרות מצלמות אבטחה יוצבו ברחבי העיר

הפרויקט בעלות של כ-1.5 מיליון שקלים, הינו במסגרת תוכנית ‘עיר ללא אלימות’: “מציב את העיר בקדמת הטכנולוגיה”

פורסם בתאריך: 14.8.17 12:14

האח הגדול גרסת מעלה אדומים: בחודשיים הקרובים תרושת העיר בעשרות מצלמות אבטחה, שייפרסו בנקודות רגישות שבהן מתרחשים אירועי ונדליזם ואלימות קשים. כך אישרו בשבוע האחרון ועדת הכספים ומועצת העירייה. הפרויקט נאמד בכ־1.5 מיליון שקלים, שיגיעו מהמשרד לביטחון פנים, משרד הפנים והעירייה. פרויקט רישות המצלמות הינו במסגרת תוכנית ‘עיר ללא אלימות’, שפועלת במעלה אדומים מאז שנת 2010.

 

“בחודשיים הקרובים יותקנו כ־30 אתרי תקשורת ועשרות רבות של מצלמות ברחבי העיר, ישירות למסכי המוקד העירוני”, נמסר השבוע מהעירייה. “מדובר בטכנולוגיה ואיכות מצלמות מתקדמת ביותר, המאפשרת זיהוי פנים מלא, דבר המסייע למנוע מקרי אלימות, ונדליזם, פריצות ועוד. המצלמות וציוד הקצה יותקנו במקומות ציבוריים, אזורי מסחר ותעשייה, אזורי מגורים, אזורי בילוי, מוסדות ציבור, צמתים ראשיים, פארקים, גינות ציבוריות ובמוקדים של פעילות עבריינית, ונדליזם, אלימות ורעש”.

ראש העיר בני כשריאל מוסיף כי “נושא הוונדליזם מטריד אותי מאוד. אני חוזר ומבקש לא לוותר ולא להתפשר ולהגיש תביעות אזרחיות נגד מבצעי הוונדליזם, כך שההורים יישאו בנטל הכספי ובעיקר יהיו אחראיים על מעשי ילדיהם. חייבים להרתיע, חייבים להוריד את רמת הוונדליזם ולהילחם בתופעה”.

 

בניין עיריית מעלה אדומים (צילום: דר אבישי טייכר)

בניין עיריית מעלה אדומים (צילום: ד"ר אבישי טייכר)

יצוין כי במסגרת זו הנחה באחרונה ראש העיר כשריאל את מחלקת הפיקוח העירוני לשבת עם המשטרה על כל התיקים שנפתחו בנושא ולהגיש תביעות אזרחיות.

סגן ומ”מ ראש העיר גיא יפרח, מחזיק תיק ‘עיר ללא אלימות’, אומר כי “מטרתן של מצלמות האבטחה שיותקנו היא להרתיע, לתפוס על חם אירועי אלימות ולאתר באמצעות הקלטה מקרים של אלימות וונדליזם שלא פוענחו. מנתונים של המשרד לביטחון פנים עולה כי חלה ירידה של כ־50 אחוז באירועי הוונדליזם ברשויות רבות בנקודות שבהן הותקנו המצלמות, מה שחסך לרשויות המקומיות מיליוני שקלים. אני מודה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולמשרדו על הסיוע התקציבי והמקצועי ועל לשיתוף הפעולה עם כלל האגפים העירוניים ובראשם מחזיק תיק הביטחון אבי רחמים”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר