ביקור שגרירי האו"ם במעלה אדומים (צילום: מעלה אדומים)
ביקור שגרירי האו"ם במעלה אדומים (צילום: מעלה אדומים)

מעלה אדומים: משלחת שגרירי או"ם ביקרה בעיר

המשלחת הגיעה לסיור במעלה אדומים ביוזמת שגריר ישראל באו"ם דני דנון, ולרגל 70 שנים למדינה

פורסם בתאריך: 28.4.18 12:32

השבוע, לרגל חגיגות יום העצמאות ה-70, הוביל שגריר ישראל באו"ם דני דנון ביקור וסיור של משלחת שגרירים במעלה אדומים. משלחת השגרירים, שכולם מכהנים באו"ם, מנתה 35 שגרירים. בין חברי המשלחת היו שגרירי הונגריה, סאו טומה, מלטה, קמרון, ג'מייקה, איי שלמה, סיירה לאון, בורקינה פאסו, טונגה, בוסניה הרצגובינה, גינאה המשוונית, סרביה, ליבריה, פלאו, אוגנדה, גאנה, נאורו, בלרוס, בולגריה, אלבניה, סנט לושיה, טנזניה, מיקרונזיה, אוקראינה, גוואטמלה, סמואה, קיריבטי, אתיופיה, פפואה ניו גינאה, צ'כיה, מוזמביק, סלובניה, טובלו, דרום סודאן, טימור לסטה, איי מרשל וסורינאם.

במהלך הסיור ברחבי העיר ובנקודת התצפית על אזור התעשייה מישור אדומים גילו השגרירים עניין רב ושאלו את ראש העיר בני כשריאל, שהתלווה לסיור, שאלות רבות בנושא היחסים עם הפלסטינים, השימוש במים, הבנייה, התפתחות העיר ועוד.

השגרירים ביקרו במפעל 'מיה' בפארק אדומים לתעשייה ועסקים, שם פגשו את סמנכ"ל החברה טל שגיא, את הבעלים הודי ורטהיימר ואת העובדים, שגם עם כמה מהם שוחחו. השגרירים התרשמו ממרקם היחסים בין העובדים הישראלים והפלסטינים במפעל.

השגריר הישראלי דני דנון ציין במהלך הסיור כי מטרת הביקור הוא להכיר לשגרירים את ישראל מקרוב. "המטרה היא להראות להם את ישראל האמיתית, לא את מה שהם שומעים באו"ם", הסביר דנון. "הסיור במעלה אדומים הוא חלק בביקור אינטנסיבי מאוד בן ארבעה ימים בצפון, בדרום, במעלה אדומים ובירושלים. ביקור שיזמתי במקומות חשובים, במקומות קדושים, לכבוד חגיגות ה-70 לישראל. שונה מאוד לראות בעיניים את מה שבדרך כלל רק שומעים. האתגר שלי הוא להפוך את השגרירים לתומכים שיצביעו בעדנו בתמיכה גלויה בהצבעות באו"ם".

 

ראש העיר כשריאל, סייר כאמור עם השגרירים ברחבי העיר וערך להם סקירה מקיפה ומעניינת על ההיסטוריה של מעלה אדומים, הסביר להם על הרעיון מאחורי הקמתה, על התפתחותה, על חשיבותה הלאומית, על תוכניותיה לעתיד ועל מרקם היחסים בין התושבים לבין הפלסטינים מסביב, על התפתחות אזור התעשייה ועל עתיד העיר.

"כעת אתם רואים בעיניכם ומבינים שהעיר מעלה אדומים היא עיר ואם בישראל שאיננה מפריעה ומאיימת על אף אחד באזור", הדגיש כשריאל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר