בית העלמין בגבעת שאול (צילום: אורן בן-חקון)
(צילום: אורן בן-חקון)

הטור של בונדק: בסוף כולנו מגיעים לאותו מקום

אנשים - לא כולם, אבל רובם יעשו את עצמם עצובים, יורידו דמעות מזויפות, יאכלו בוטנים, תמרים ושקדים ויילכו להמשיך את חייהם

פורסם בתאריך: 7.8.17 18:10

בהמשך למציאות של החיים, בסוף כולנו מגיעים לאולמי שמגר. שם יספרו עד כמה היינו אנשים טובים וכמה חבל שהלכנו. אחר כך ילוו אותנו למלונות בהר המנוחות בגבעת שאול, יקציבו לנו חלקת אדמה של רימה ותולעה כולה 1.60 על 60, שם יכסו אותנו עם חול חצץ ובלוקים.

אנשים – לא כולם, אבל רובם יעשו את עצמם עצובים, יורידו דמעות מזויפות, יאכלו בוטנים, תמרים ושקדים ויילכו להמשיך את חייהם. אחרי השבעה שתהיה מלווה בהרבה צחוקים ובדיחות, יעלו שוב להר המנוחות רק שהפעם חצי מכמות האנשים שהיו ביום שכיסו אותנו בחול חצץ ובלוקים. ואלו (לא כולם, אבל רובם) יבואו בעיקר לוודא ששמו עלינו בטון כדי שלא נוכל לצאת.

 

ישראל בונדק (צילום: מתוך פייסבוק)

ישראל בונדק (צילום: מתוך פייסבוק)

וביום ה-30 ללכתנו כבר יגיעו רבע מכמות האנשים שפרגנו וסיפרו עד כמה הם כואבים את לכתנו, ואלו בעיקר יבואו בכדי להיות בטוחים ששמו עלינו מצבה ושאנחנו זה אנחנו לפי השמות החרותים על המצבה. יסתובבו סביב המצבה ויתנו מחמאות עד כמה היא יפה ומושקעת. כאשר לא כולם, אבל רובם, לא בדיוק לזה הם מתכוונים, אלא יותר נכון הם בודקים שאין שום סדק או פתח שבו אולי אי פעם נוכל לצאת, אפילו לא בתחיית המתים.

 

בית הקברות בגבעת שאול (צילום: אורן בן-חקון)

בית הקברות בגבעת שאול (צילום: אורן בן-חקון)

ובאזכרה של השנה כבר כמעט ולא יהיו אנשים פרט למשפחה הקרובה, ומעבר לשנה גם המשפחה לא מגיעה. למה? כי זו המציאות של החיים והיה צריך מתנדב אמיץ שיאמר זאת אז אני התנדבתי. והנה שוב תזכורת מהשבוע שעבר בו ציטטתי מספר פרקי אבות: 'דע מאין באת ולאן אתה הולך, מאין באת, מטיפה סרוחה. ולאן אתה הולך, למקום עפר רימה ותולעה. ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון, לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא'.

טור #8

ישראל בונדק

אמרגן ומפיק, פעיל חברתי ימני, וחבר ארגון ה־"פנתרים השחורים" של שנות ה־70

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גבי סלמן

    הרכבת עוצרת בתחנה סופית גבעת שאול ואין עוד סיבוב… שכחת לציין שאחרי מות הקדושים ועד כמה כאב שהלכנו קמים להם כל רודפי הבצע ומחפשים מאיפה לנגוס ממה שהשארנו אחרינו. גם אם מגיע וגם אם לא מגיע הנגיסה הם רוצים לנגוס ואם יצליחו בנגיסה עוד יגידו שטוב שהלכנו שיש להם ביס בנגיסה… אוךךך בפרנציפ שנחיה חיים ארוכים בבריאות איתנה שאף אחד לא ינגוס לנו או בנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר