פסטיבל המכבים בגבעת היקבים בחבל בנימין (צילומים: שחר כהן)
פסטיבל המכבים בגבעת היקבים בחבל בנימין (צילומים: שחר כהן)

לכבוד החנוכה: פסטיבל מכבים וחשמונאים באזור ירושלים

בגבעת היקבים שבחבל בנימין, המרחב בו חיו ופעלו המכבים לאחר פרוץ המרד ביוונים, יתקיים פסטיבל חינמי לכל המשפחה. בנאות קדומים יתקיים פסטיבל חשמונאים

פורסם בתאריך: 12.12.17 19:58

חבל בנימין, ארץ גיבורי התנ”ך, הוא המרחב בו חיו ופעלו המכבים לאחר פרוץ המרד. כאן הם הסתתרו ומכאן הם יצאו להילחם ביוונים.

עם ההיסטוריה הזו נדמה שזהו בדיוק המקום לבלות בו בימי החנוכה ובחבל בנימין יתקיים ‘פסטיבל המכבים’ שבו מוזמנות המשפחות הירושלמיות לחוש את ההיסטוריה וליהנות ממגוון פעילויות בחיק הטבע. הפסטיבל יתקיים בימים חמישי ושישי (15.12-14.12) והכניסה אליו היא חופשית. כל ילד יקבל תלבושת “מכבי” ואביזרים תואמים ויוכל לצאת לטייל בין שרידי הכפר המתעוררים לחיים ולעבור בתחנות הפעילות שבגבעת היקבים.



פסטיבל המכבים בגבעת היקבים בחבל בנימין (צילום: שחר כהן)

פסטיבל המכבים בגבעת היקבים בחבל בנימין (צילום: שחר כהן)


הפעילות בפסטיבל מתקיימת בשני מסלולי טיול מסביב לגבעת היקבים. המסלול המשפחתי הוא מעגלי באורך 900 מטרים, שבו יחכו לילדים שחקנים עם חידות ואתגרים שכיף לפתור. בין היתר תפגשו את אופה הכפר שיכין לכן מטעמים עם אוריינטציה לחג, את חרש הברזל ושולייתו שיכינו סביבונים מעופרה יצוקה, ראשי חיצים וכידונים ואת בנאי הכפר שמסתת את הבית והקירות. עוד במסלול יקבים תת- קרקעיים, שהפכו למחילות מסתור המחוברות ביניהן מתחת לכפר, בהם מסתתרים “תושבי הכפר” בזמן שהם מספרים את סיפור התקופה. לאחר היציאה מהמחילות מגיעים אל הקדרית, שתכין יחד עם הילדים מזכרת מהפסטיבל – מטבע חשמונאי או כד שמן ליד בית הבד הקדום.

במסלול האתגרי, שאורכו כשני קילומטרים, מחכה לבני הנוער הכשרה מכבית אמיתית, שבה הם יצטרכו למצוא חרס בערימת הרס ולפתור בעזרתו כתב חידה, לעבור במטבח השטח החשמונאי ולהכין צידה לדרך, למצוא את תושבי הכפר שמסתתרים תחת ההסוואה, לעלות אל פארק החבלים התלוי ולחצות אותו בהצלחה, לסיים בבניית חץ וקשת (שלוקחים הביתה) ולקלוע אל המטרה.

פסטיבל המכבים בחבל בנימין. ה’-ו’, 15.12-14.12. הכניסה חופשית. פרטים נוספים והרשמה בטלפון 1-800-345454.

 

 

פארק נאות קדומים שוכן, כידוע, בלב אזור מודיעין, מולדת החשמונאים. כאן, שכן הכפר שבו גרו מתתיהו ובניו ומהאזור הזה בדיוק יצאה הקריאה של החשמונאים למרד ביוונים.

לכבוד חנוכה, המבקרים יצטרפו למאבק החשמונאים עם משימה חשובה – להביא שמן למנורת בית המקדש. משפחות עם ילדים יוכלו לצאת לסיור מודרך שבמהלכו ימסקו זיתים, יתנסו בהפקת שמן זית בשיטות קדומות, יבקרו בבית בד עתיק ופעיל וישמעו על חשיבותו הרבה של עץ הזית בימים ההם.

בכדי להיכנס לרוח התקופה החשמונאית, יעמוד לרשות המבקרים מתחם תחפושות מעוצב, שבו כל המשפחה יכולה לקפוץ אחורה בזמן ולהיראות כמו משפחה מכבית לתפארת.

“חייל מכבי” יקבל את פני המכבים החדשים וישלח אותם מיד למשימה – איסוף רמזים שבעזרתם יענו על חידה בכתב עברי עתיק. מוצאי הפתרון יזכו במטבע ניצחון אשר יוטבע עבורם במטבעה ייחודית. במפגש עם הקדרית, היא תדגים את עבודתה על האובניים בליווי הסבר מרתק על התפתחות נרות השמן העשויים חומר, ובמתחם היצירה יהיה ניתן לגרש את החושך בהכנת נרות שמן.

בתערוכת “במה מדליקין”, מכירים מגוון שמנים נוספים אשר שימשו גם הם למאור כמו שמן צנוניות, שמן דגים, שמן קיקיון או שמן אגוזים, ובנוסף גם לראות מגוון פתיליות העשויות מחומרים שונים מן הטבע.

חנוכה בנאות קדומים. ה’, 15.12, א’-ד’, 17.12-20.12. 40 שקלים למשתתף מגיל 4.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר